Populært innlegg FrankBjarne Skrevet 25. oktober 2011 Populært innlegg Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) Har funnet ut av at det er lettest å dele Battlelog tråden i to og sette informasjon om Diskusjon.no's Battlefield 3 server her. Da er det lettere å holde folk oppdatert om hva som skjer. Vi har en 32 player server gjennom Multigamer.no. Denne har vi fått til en rimeligere penge slik at driftskostnadene ikke er like store som først antatt. Vi starter med en 32 player server og ser hvor mye pågang vi får. Er den veldig stor etter noen ukers tid tar vi oss råd til en 64 player server. Håper såklart vi får en stor pågang på serveren. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Staff-søknad Denne serveren vil ikke være passordbeskyttet og kommer til å være åpen for alle. Dette er mest fordi vi kanskje kommer til å trenge folk fra andre steder enn diskusjon.no og fordi jeg ikke har av interesse og holde serveren lukket for andre. Det vil da ikke være noe medlemskrav hos diskusjon for å være med på serveren. En av tingene vi da må få i gang for å opprettholde en hacker/douchebag fri server er en teknisk/administrativ stab. Jeg tenker da på Mods/Admins/teknisk. mods og admins har ikke noe spesielle krav. Det eneste du trenger er god forståelse for reglene på serveren og hva som generelt er god oppførsel og dårlig oppførsel. Jeg tenker de fleste vet hva jeg mener. Jeg kan liste opp noen punkter rundt admin/mods om hvordan jeg tenker det skal fungere. Mods tenker jeg at vil bli de som jeg ikke kjenner personlig og som søker på en stilling for å opprettholde serveren. De vil ikke ha tilgang til admin tools som ban, maps, osv. Dette er fordi vi ikke helt kan stole på de enda(ikke noe personlig). Som de fleste vet er det veldig mange som utnytter slike stillinger på en server negativt. Det de vil ha tilgang til er kick, advarsler, server meldinger, etc. Altså generelle ting som ikke kan ødelegge for serveren. Admins vil ha alle tingene mods kan i tillegg til ban, map skifting, etc. Dette er folk som har fortjent respekt/ansvar for større oppgaver og som vi her på forumet stoler på. Til slutt trenger vi en eller flere personer som kjenner seg litt teknisk igjen i serverstyring. De må ha erfaring innen pc bruk generelt og vite ting om en datamaskin. Jeg tar ikke inn folk som ikke vet hva server software, CMD og partisjon er. Denne personen skal kunne løse de tekniske problemene som eventuelt skulle oppstå ved serveren. Tidligere serverdrift erfaring er ikke et krav, men om jeg må rive meg i håret når jeg skal lære/vise deg noe er det mulig jeg gir opp. Jeg må se litt nærmere på hvordan jeg kan dele opp i mods/admin grupper, men inntil videre regner jeg med det fungerer som jeg tenker. Om du tenker at du har det som trengs for å bli en av tingene jeg nevne over så send inn en mail til "[email protected]". Søknader som blir sendt gjennom denne tråden vil ikke bli lest og blir fjernet av admin. Ei heller vil jeg ikke motta PM med søknad. Jeg har ikke lyst på en tråd overfylt med søknader. Havner søknaden din her vil du mest sannsynlig ikke bli tatt inn som mod/admin/teknisk heller. I mailen legger du frem hva du søker om, hvorfor du søker, tidligere erfaringer, hvor mye du vil spille på serveren og anen informasjon du tenker passer til situasjonen. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Klager og spørsmål Har du klager om noe som har skjedd på serveren, hackere, douchebags, staff, etc så send det til [email protected]. Igjen har jeg lyst på en "spam"/klage fri tråd hvor vi snakker om serveren generelt og ikke hvem og hvor folk har jukset. Vi skal heller ikke ha noe offentlig flaming av andre spillere eller staff i tråden da dette bare skaper dårlig stemning. Venligst ta dette på mailadressen. Du kan også sende inn andre spørsmål eller ting du vil si til samme e-post. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Server informasjon server navn, pålogging, og andre ting om serveren vil komme her når jeg får masteradmin tilgang til serveren. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Teamspeak server Jeg har en Teamspeak server i gang som vi kan bruke til Diskusjon.no serveren. Jeg føler det er best at vi har en egen teamspeak server når vi skal spille på serveren. Det vil gjøre ting litt lettere og det kan bli et samlepunkt for de som har lyst til å snakke. "ts.madrefsa.com" er adressen, standard port og ingen passord. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Donation Jeg har en donation link til serveren oppe. Serveren vil ikke trenge noe penger enda da den er helt gratis å drifte foreløpig. Om vi skal oppgradere til 64-slots må vi kanskje ut med 100 kroner i måneden. Det er ikke mye penger og allerede har vi 400 kroner på paypal kontoen. Om du allikevel skulle ønske og donere for en senere anledning så gjør gjerne det. Selv om pengene mest sannsynlig bare kommer til å ligge i ro på kontoen inntil videre. DONATION ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Om det ellers er noe du har lyst til å si om serveren/opplegget her så sleng det i en post. Jeg trenger admins/mods veldig fort så sleng inn en søknad for det om du har mulighet. Regner med jeg trenger 2-3 stykker til 27. Oktober 01:00 da serverne åpner i Norge. Selv kan jeg ikke bli oppe så lenge da jeg har matteprøve dagen etter. Endret 4. november 2011 av Refsa 22 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) Da er serveren åpnet fra og med 28. Oktober 2011 14:45. Håper alle vil få en hyggelig stund på diskusjon.no's server til Battlefield 3. Har gått igjennom det meste av informasjon du trenger i førstepost. Serveren kjører en blanding mellom CQ og Rush. Maplist vil endres og jeg setter opp ny poll hver uke eller hver andre uke. Får se hva folket sier om situasjonen etter en stund. maplist for denne perioden ligger i spoiler. Den vil oppdateres når kartrotation endres. Grand Bazar - Conquest Caspian Border - Conquest Operation Metro - Rush Teheran Highway - Conquest Operation Firestorm - Conquest Caspian Border - Rush Seine Crossing - Conquest Damavand Peak - Conquest Teheran Highway - Rush Kharg Island - Conquest Seine Crossing - Rush Noshahar Canals - Conquest Damavand Peak - Rush Settings for serveren er en medicore typ. Du kan se settings i spoiler under. - 32 player - FF ON - Kill Cam OFF - Minimap ON - HUD ON - Crosshair OFF - 3D Spotting OFF - Minimap Spotting ON - NameTags ON - 3P Cam ON - Soldier Health = 60% av normal mode Health - Spawne på alle i squaden ON Setter opp et lite admin community for serveren også. Hittil har jeg to personer jeg vet er på listen. Putter listen i spoiler. HUSK! ikke send inn søknader i tråden. Les førstepost for mer informasjon. Main Admin - Refsa CONNECT Endret 4. november 2011 av Refsa 1 Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) Stilig. Har savnet dette fra Bad Company 2. Hvis det blir en del folk som ønsker å spille for laget så kommer nok dette til å bli min favoritt server Satser bare på at Elkjøp klarer å levere spillet i løpet av morgen dagen da jeg har fri fra skolen til torsdag. Endret 25. oktober 2011 av ÜberTec Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Jess, den her må spilles på. Så fett at serveren kommer gratis evt til billig penge! Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Kommer til og bli bra dette tenker eg Noen nyheter? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) Ingen nyheter enda. Kommer tilbake med all informasjon om Teamspeak server, admins/mods, server informasjon og ellers det som trengs når jeg mottar koden for serveren senere i dag. Inntil da føler jeg ikke det er så mye mer å legge til. Til i kveld kan jo dere som har tenkt til å spille på serveren slenge inn en stemme i pollen. Pollen går ut på om vi skal ha Rush, Conquest eller begge deler på serveren. Tenker det er greit at dere er med på å bestemme slikt når det er vår server. Vil også legge ut polls hver uke/hver måned som inneholder om noe skal endres på serveren. Ellers er det bare å legge inn ett innlegg om det er noe du mener burde endres. Kan ta opp en anen ting i samme innlegg her. Har tenkt til å samle så mange som mulig på Teamspeak og Diskusjon.no's BF3 server i kveld/natt. Har du tenkt til å være våken når spillet slipper, 01:00, så kom på TS i 12 tiden i natt og vi kan snakkes der. Håper på et stort oppmøte, noe som ville ha hver veldig artig. Kan oppdatere med at jeg har opprettet en TS3 server med NPL lisens. Den har plass til 128 brukere. Endret 26. oktober 2011 av Refsa Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Denne kommer eg til å spille på. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2011 Bare en rask oppdatering: Har hittil ikke fått koden for å få igang server. Mulig jeg ikke får den før i morra, men skal følge med utover kvelden/natten for å se om jeg mottar noe. Er litt travle dager hos Multigamer nå i og med at BF3 lanseres. Satser ihvertfall på at jeg får den innen morgendagen er over. Lenke til kommentar
Misoxeny Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Kommer til å legge denne til favoritter, får satse på den blir aktiv. Lenke til kommentar
evenandreas Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Blir og kjøre SP i natt så blir det MP i morgen, passer ganske bra hvis du får opp serveren! Lenke til kommentar
spamex Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Gleder meg til den kommer opp Blir nok den jeg kommer til å spille mest på Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Hva i all verden er trådstarter vil med sin avstemning, det sies det ingenting om. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Hva i all verden er trådstarter vil med sin avstemning, det sies det ingenting om. les post #6 så kanskje du finner det du leter etter. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Den er ikke oppe enda ? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Betyr dette at jeg har tilleggspakken ? Kjøpte i butikk og var ikke LE Feilpostet Endret 27. oktober 2011 av ÜberTec Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Den er ikke oppe enda ? Nope, dessverre. Venter fortsatt på kode for å åpne serveren. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 høres ut som et flott initiativ! Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 Motatt kode fra multigamer. Skal sette opp server når jeg er ferdig på skola(får se om det er noe viktig. Om ikke skipper jeg resten av dagen.). Hittil ser det ut som om vi havner på en CQ only server. Ihvertall de første ukene. Fyrer i gang et event i kveld om folk vil. Satser på at vi klarer å fylleopp serveren. 2 Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Fint Er med jeg. Endret 28. oktober 2011 av Skrujernet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå