MyNameIs? Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hei ! Lurte på hvilket som var det beste bilderedigeringsprogram? Jeg er villig å kjøpe et som koster penger, men er selvfølgelig villig til å få et gratis også ! ; ) Tusen takk for alle svar ! : ) Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Kommer helt an på behovet ditt. Det finnes ikke noe som er Best. Men det finnes noe som er Best For Deg. 2 Lenke til kommentar
MyNameIs? Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2011 Ok !: ) Jeg vil gjerne ha noe som gjør at det fargene kommer bedre frem o.s.v. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Det er mange programmer der ute. Et greit sted å begynne er Picasa og paint.net. Disse er gratis. Du kan stramme opp farger/kontrast, rette horisonter, beskjære bilder og skrive ut i Picasa. Mer avanserte ting er mulig i paint.net. Disse programmene er for PC/Windows, forøvrig. Skal du bruke penger, så kan Photoshop Elements være et greit sted å begynne. Lenke til kommentar
frozeneyes Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Det er mange programmer der ute. Et greit sted å begynne er Picasa og paint.net. Disse er gratis. Du kan stramme opp farger/kontrast, rette horisonter, beskjære bilder og skrive ut i Picasa. Mer avanserte ting er mulig i paint.net. Disse programmene er for PC/Windows, forøvrig. Skal du bruke penger, så kan Photoshop Elements være et greit sted å begynne. Signerer denne. Bare ikke gå rett på Photoshop CS5 hvis du er nybegynner, det blir kanskje litt for avansert. Picasa eller Elements er kjempegreie! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) Jeg vil anbefale FastStone Image Viewer for enkle ting som beskjæring, endre kontrast, fargmemetning osv. Dette er enkelt å bruke og gir grunnleggende funksjonalitet. Hvis du vil lime sammen bilder til panorama vil jeg anbefale Hugin Hvis du tar bilder i råformat får du mer spillerom til å endre fargene. Da vil jeg anbefale RawTherapee og UFRaw Endret 25. oktober 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå