MadSilence Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Heisann! Har fått i oppdrag av jobben her å sette opp rutere på avdelingen som er tidsstyrte for Ungdommene! DVS. Aksesspunktene skal slå av WLAN f.eks kl 11 på kvelden og slå seg på igjen kl 6 neste morgen. Er det noen rutere som kan dette? Jeg prøvde linksys E4200(men dette er vel en hjemmeruter) Den kunne kun slå av internett basert på IPadresse eller MAC adresse. Jeg trenger en som kan kutte all trafikk til alle. og gjerne i access point mode=) De ansatte har sin ruter og ungdommene sin egen! Modem-----Ruter ansatte | ----------Ruter ungdom(tidsstyrt) Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hvis jeg først skal anbefale noe så ville jeg kanskje gå for en Netgear router som støtter DD-WRT. DD-WRT er et OpenSource firmware som brukes vidt i store IT prosjekter så det er rimelig stabilt og meget funksjonell. Jeg kjører et eget oppsett av det hjemme og kan bla stenge internettilgang til gitte kl slet. Er verd å nevne at det kreves noe erfaring med PC fra før, ellers så er det laget kjempeflotte og lette guider for installasjon og oppsett. Håper det var hjelpsomt Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Her har du fått flere tråder om samme ting. Be om at en moderator slår de sammen eller slette en av de Som eg skrev i den andre tråden, hvordan har du tenkt å begrense elevene fra å bruke det andre trådløse nettet? En kjapp løsning er for øvrig en 220v timer som du kobler på strømadaptere. Denne kan du da sette slik at den slår av strømmen til routeren i et gitt tidsrom. Lenke til kommentar
MadSilence Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2011 nomere: LETT not gief them Tha Passwård ^^ Ja sett litt på en wrt 54G med tomato RAF. den har tidsstyring! Tenkte jeg skulle prøve den imorra=)=) Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Årsaken til at eg spurte er at WEP, MAC filtering og skjuling av SSID ikke på noen måte hindrer noen som vil bryte seg inn i nettet. 5-10 minutter så bør en relativt oppegående elev klare å komme seg inn. Bruker man WPA/WPA2 tar det lenger tid, men er fortsatt ikke et problem. Disse elevene har nok en del tid tilgjengelig. Lenke til kommentar
MadSilence Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2011 hehe hva slags programmer bruker de for å haxe trådløse nett da?=) Er forresten ikke elever. men ungdommer 1-2 per avdeling=) Barnevernssituasjon=) Lenke til kommentar
skille Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Hei, Jeg har vært borti samme tilfelle som deg. Der endte jeg opp med en Cisco RV 120W, som ser ut til å gjøre akkurat det jeg ville. Denne slår av trådløst nett og aktiverer det på nytt på gitte tidspunkt. Fant i midlertidig bug i firmware, som gjør at man ikke får satt sommer/vintertid korrekt. Dette løste vi med å ta en runde i configen hver gang det skjer og så endre tida dem får bruke nettverket. Denne støtter inntil 4 SSID, slik at man kan ha et eget nett for ansatte om man vil. Kunde ble fornøyd og har nå bestilt tilsvarende til alle sine lokasjoner . -Mvh Trond Lenke til kommentar
MadSilence Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2011 aha!=) Kult! Takker for bra tips skille!=) Bare håpe den enda eksisterer=) 4 faktisk! Wild=) Kan man styre 1 ssid til å slå av og resten på?=) Lenke til kommentar
skille Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Jepp man kan styre disse individuelt. Om du googler på "RV120W simulator" så får du "teste" noe av funksjonaliteten på boksen i nettleseren. -Trond Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Hva med å kjøpe en timer som skrur av switchen kl. 11 og på igjen kl 6? Man får kjøpt disse for en 50-lapp, og du får da friheten til å velge akkurat det utstyret du har lyst på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå