Troxx Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Kjøpte ny hardware, og installerte OS på SSD. Satte deretter inn de gamle HDD diskene. De dukker opp i utforsker og jeg kan lese og kopiere til dem en gang eller 2, deretter "forsvinner" de fra utforsker. Dette gjelder 2 disker, en WD 250GB og en Samsung F1 1TB. (har også 3 andre HDD, uten at de driver med denne leken.) Begge diskene kommer tilbake etter reboot. Hva kan jeg gjøre for å ha dem der hele tiden? Forsøkte å kun bruke SSD og WD-disken... men problemet var der fortsatt. Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Ville muligens ha tatt en titt i BIOS for å se om det er en eller annen innstilling som slår diskene av etter en tid. Om ikke ville jeg ha gådd i Device Manager (antar at du sitter på Windows) og sjekket om noen strømsparings alternativer er slått på for disse diskene. Enkelte ganger kan HDD'er være utrolig kresne under hvilken innstillinger de vil fungere. Lenke til kommentar
Troxx Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) Om diskene ikke brukes, så forsvinner de ikke. 3 andre SATA disker forsvinner aldri, heller ikke eksterne USB disker. Jeg har forsøkt å bytte/skifte kabler, men det hjelper ikke. Har slått av alt av strømsparing, maskinen går ikke i dvale på noen måte, diskene går hele tiden. EDIT: Ser ut til å være i orden nå, etter å ha fjernet Intel Rapid Storage... arg.. Endret 26. oktober 2011 av Troxx 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå