lollopop Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hvordan kobler jeg et kart til et program? Der jeg skriver inn en adresse også får jeg opp et kart der nåværende posisjon er 'pinned' og innskrevet adresse er 'pinned'. Har søkt mye på google men finner ingenting om hvordan koblekartet til et javaprogram. Det skal ikke være webbasert eller bare åpne en side fra gulesider. Takk:) Lenke til kommentar
Kiff Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Med mindre du skal ha en kart- og addresse database lokalt (noe som sikkert kan bli interessant mhp plass og kartlisensiering) må du nok belage deg på å gjøre et oppslag over web. Kanskje noe her kan hjelpe deg i gang: http://code.google.com/apis/maps/ Lenke til kommentar
quantum Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Plass er neppe et uoverkommelig problem. Derimot kan det være vanskelig å få fatt i kart, ja. Oppdaterte kart leveres i dag ofte på kryptert format, og da kan de være vanskelig tilgjengelig for egen programvare. Men, det fins «hybridløsninger», se f.eks. android-app'en Norgeskart, som benytter kart fra Statens kartverk. Disse kan caches i opptil to uker, s.a. app'en ikke trenger være online til enhver tid. Videre trengs adresse-koordinat-mapping, og hvorvidt dette er tilgjengelig i «offline» format aner jeg ikke. Kanskje du kunne forklare litt nærmere hva du mener med at programmet ikke skal være webbasert? Mener du i at det skal kunne fungere offline, eller at det skal være en «fet» klient som ikke er browserbasert? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Dersom du skal ha et offline kart med adresseinformasjon i et "hobbyprogram" så tror jeg ikke du kommer unna å måtte bruke kartene fra OpenStreetMap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå