Aetius Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hero HD2 ser dagens lys, og er dobbelt så bra som forgjengeren. Ny superhelt fra GoPro Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hvordan måler man 2x skarpere glass Lenke til kommentar
multisync Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Noen som vet om de har endret til flat linse på plastdekselet? Den forrige versjonen var ubrukelig under vann pga. det kurvede glasset, man måtte kjøpe erstatning fra en tredjepart for å faktisk bruke det til undervannsfilming. Det er noe spesielt med tanke på at den ble jo konstruert for å tåle 30 meters dyp, men de tok tydligvis aldri og sjekket kvaliteten under vann. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hvordan? Man er i marketing avdelingen Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) Hvordan måler man 2x skarpere glass Man skjærer seg dobbelt så ofte som før? Endret 25. oktober 2011 av Aetius 5 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hvordan? Man er i marketing avdelingen Et tall de kom opp med i en eller annen champagne-lunsj med andre ord Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hvordan måler man 2x skarpere glass Tja. Oppløsningsevne på dobbelt så mange linjepar pr. mm? Vi har jo faktisk mål for oppløsningsevnen til optikk, de har bare ikke en tendens til å bli brukt noe særlig i markedsføringsmateriale. Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hvorfor er de så mye dyrere i Norge enn USA? Med dagens valuta er jo $300 bare 1656 kr. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Tja. Oppløsningsevne på dobbelt så mange linjepar pr. mm? Det kan det jo være. Eller er det 1.41x horisontalt * 1.41x vertikalt de mener? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Samtidig slapp også GoPro en egen trådløsmodul for Hero HD2, som kan benyttes til å streame video direkte på nettet. Sammen med en ny wi-fi-fjernkontroll kan man også fjernstyre opp til 50 kameraer trådløst. Begge deler kan også fungere sammen med forrige versjon avv kameraet, som fremdeles vil være i salg til en noe lavere pris enn før, men da kun med fjernstyringsfunksjonen. Streaming vil ikke fungere med den eldre versjonen av kameraet. Streaming og fjernkontroll fungerer med Hero1, men streaming fungerer ikke med Hero1 ? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) Samtidig slapp også GoPro en egen trådløsmodul for Hero HD2, som kan benyttes til å streame video direkte på nettet. Sammen med en ny wi-fi-fjernkontroll kan man også fjernstyre opp til 50 kameraer trådløst. Begge deler kan også fungere sammen med forrige versjon avv kameraet, som fremdeles vil være i salg til en noe lavere pris enn før, men da kun med fjernstyringsfunksjonen. Streaming vil ikke fungere med den eldre versjonen av kameraet. Streaming og fjernkontroll fungerer med Hero1, men streaming fungerer ikke med Hero1 ? Klønete formulert av meg, du har rett. Me fix. Betydningen er at begge modulene fungerer, men kun som fjernkontroll - ikke streaming. Endret 25. oktober 2011 av Aetius Lenke til kommentar
egilh Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Streaming og fjernkontroll fungerer med Hero1, men streaming fungerer ikke med Hero1 ? Den trådløse modulen og fjernkontrollen fungerer på Hero 1. Den trådløse modulen kan ikke benyttes til streaming på Hero 1. Er vel sånn ca det det står. Lenke til kommentar
Cid Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Diffraksjonstallet sier vel faktisk noe om den optiske oppløsningen, og gir muligheten til å kvantifisere dette. Dersom linsen har en feilbrytning som tillater gjengivelse av halvparten så store objekter som før, så bør vel påstanden om dobbelt så bra linse holde stikk. http://en.wikipedia.org/wiki/Optical_resolution#Lens_resolution Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Huff, jeg som kjøpte HD Hero for 3-4 uker siden =p Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Klønete formulert av meg, du har rett. Me fix. Betydningen er at begge modulene fungerer, men kun som fjernkontroll - ikke streaming. Synd. Vi har et Hero(1) på jobb og det at det ikke kan streame live digitalt er et stort minus. Med tanke på at du gjerne må opp i 15k for et moderne kamera med Firewire og god kvalitet i HD høres det ut som at Hero2 er et kamera vi må prøve ut. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Endelig! Da blir det til at eg selger den gamle HD hero og kjøper den nye i usa. Hørte at det var mulig å streame video til mobilen med tilsvarende app fra gopro! Mulighetene er endeløse nå! Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Endelig! Da blir det til at eg selger den gamle HD hero og kjøper den nye i usa. Hørte at det var mulig å streame video til mobilen med tilsvarende app fra gopro! Mulighetene er endeløse nå! Du kan jo alltids kjøpe det direkte fra gopro.com (som jeg gjorde) sparte vel nesten 1000kr fra norske butikker. Frakten + 25% importavgift er jo et lite minus, men sparte iallefall 1000kr - Skal nok se om jeg får solgt min også =p Lenke til kommentar
Thorbørn Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Noen som vet om de har endret til flat linse på plastdekselet?Den forrige versjonen var ubrukelig under vann pga. det kurvede glasset, man måtte kjøpe erstatning fra en tredjepart for å faktisk bruke det til undervannsfilming.Det er noe spesielt med tanke på at den ble jo konstruert for å tåle 30 meters dyp, men de tok tydligvis aldri og sjekket kvaliteten under vann. Den er forsatt rund. Can I use HD HERO2 for diving? Yes, the camera housing is rated waterproof down to 197? ft (60m), and our head strap mount is a great way to wear the camera on your forehead, just above your diving mask. Please note that due to the curved lens of the HD HERO2 (and the original HD HERO) waterproof housing you will notice a slight loss of sharpness with underwater images... Les hele her: http://gopro.com/support/faq-hd-hero2-cameras/ Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) Håper de har fikset fokusproblemene som oppsto under vann. Hvis ikke må eg kjøpe ekstra hus til kameraet med denne fiksen: http://youtu.be/Jp5cCrR6trs Endret 26. oktober 2011 av SnowDOG_ Lenke til kommentar
Thorbørn Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 En fin løsning på problemet det der. Men er det ikke dyrt å kjøpe fra USA? Prøvde forresten å lage min egen løsning.. det funka dårlig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg