amunds Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Har laget JScrollPane med et JTextArea-objekt i seg. JTextAreaOjektet lytter etter events fra server, og legger de inn i JTextArea'et slik: setText(getText()+"ny tekst"); Hvordan kan jeg få den den vertikale scrollbaren til å scrolle til bunn når det blir lagt til ny tekst ? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Jeg ser jeg selv har gjort textPane.setAutoscrolls(true); scrollPane.setAutoscrolls(true); i initialiseringen og textPane.scrollRectToVisible( new Rectangle(0,textPane.getHeight() - 2, 1, 1) ); for hver linje som settes inn. Det finnes sikkert (burde finnes?) en bedre måte å gjøre det på. Lenke til kommentar
bjaanes Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Denne måten fungerer også greit outputText er her av typen JTextArea outputText.setCaretPosition(outputText.getDocument().getLength()); Dette setter "cursoren" til slutten av dokumentet, og dermed scroller ned. Det jeg har gjort tidligere er å legge denne snutten inn i en metode (kalt f.eks. scrollToBottom()) og kalt på den hver gang teksten i innholdet endrer seg (riktignok vil implementasjon variere ut i fra hva slags program du har ) Endret 10. november 2011 av bjaanes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå