Gå til innhold

- Onsdag slår Nokia knockout på iPhone


Anbefalte innlegg

Og angående WP, hvorfor skal disse Nokia-mobilene være bedre på WP enn WP-mobilene til Samsung, LG, HTC og andre produsenter?

 

Fordi Nokia lager overlegen hardware (jmf de fleste reviews av N9). Samtidig har nokia fått en del "særavtaler" ifht hvilke krav MS stiller til hardware som ikke de andre produsentene har fått. Hva dette er i praksis vet svært få ennå. Men viktigst er kanskje at nokia på sin side vil levere integrert "fullblods" navigering, såkalt turn-by-turn-voice navigation. Så er det også en kjent sak at nokia sine kameraer gruser både samsung, LG og særlig HTC. Men du har rett i at selve OS'et til MS ikke blir "bedre" av at det står nokia på mobilen, men totalpakken blir overlegen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

For jeg regner med at Windows 8 blir skikkelig multiplatform, altså mobiler, tablets og pcer.

Det stemmer nok ikke helt, Windows 8 blir lik for PC og tablet, mens Windows Phone vil være et eget OS, men med samme brukeropplevelse.

Lenke til kommentar

iOS er per i dag det eneste reelle alternativet for mange brukere. Windows Phone vil ikke endre dette. At konkurransen blir tøffere erIran nok stemme, men noen død over iPhone blir det definitiv ikke.

 

*kan nok stemme

Tror du tar veldig feil. Det skal ikke mye nedgang i salget av iOS før brukermassen renner av. Håper på veldig suksess for WP7 og Nokia. Selv kjører jeg WP7.5 på min gamle HTC HD2. Telefonen har aldri vært bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har ikke troen på Windows på mobilen uten at det jobbes beinhardt fra Microsoft sin side for å drive plattformen frem, men jeg ønsker Nokia lykke til med satsingen. Håper de igjen klarer å etablere seg på dette viktige markedet med gode produkter som driver innovasjonen videre fremover. Hvem vet, kanskje neste telefon er en Nokia?

Lenke til kommentar

Ser nesten ut som en iPod Nano 4G med skjerm over hele. Er nok candybar-formen og den metalliske rammen i all slags farger som gir meg assosiasjoner. Ingen trolling eller flamebait intended.

 

Tror dessverre Nokias tid er over. De styrte seg selv i grøften Når man er markedsledende i flere år er det lett å glemme konkurrentene og de oppdaget det for sent.

Endret av Goliath
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

ALtså jeg synes at Windows Phone ser veldig spennende ut. men jeg lurer litt på hvordan det ville være å ha en slik og syknronisere kalendere, kontakter og musikk/film samt bilder med Mac. Jeg har kun Mac hjemme, så det blir litt teit å kjøpe en slik hvis det ikke er spesielt bra sammen. Har hatt Android til nå og synes ikke det er spesielt bra. Vurderer en iPhone 4S, men er nysgjerrig på Windows Phone. Noen Mac-brukere som har en slik og kan fortelle meg åssen de funker sammen?

Lenke til kommentar

Sliter litt med å se hvordan WP skal ta igjen Android - eller iOS.

 

Jeg skal gjøre et forsøk på forståelse :)

 

- Andelen som enda ikke har smarttelefon, men vil kjøpe det, er enormt.

- Windows har det beste merkevarenavnet.

- Windows er hva de fleste er kjent med fra datamaskinen.

- Billigmodeller, markedet i Asia og Afrika.

 

Legg til at de har samarbeidet med Nokia, så har man en situasjon hvor det nærmest er ønsketenkning (fra Android- eller iOS-tilhengere) å tro at Windows ikke kommer til å gjøre et gigantisk innpass i markedet.

 

De vil slite med de brukerne som har brukt iOS eller Android over lengre tid, uavhengig av hvor god eller dårlig Windows blir. Dette fordi vaner er vonde å vende, man vet hva man har men aldri hva man får osv.

 

Derfor er det - rent faglig - veldig enkelt å se hvorfor man forventer at Microsoft slår til. Android brukte knapt et par år på å fosse forbi iOS, noe som også ble spådd av fagfolk (men der gikk det raskere enn antatt)

 

Selvfølgelig kan det slå feil, men det vil være usannsynlig.

 

Håper det kan gjøre det hele litt lettere å forstå hvorfor slike analyser kommer til slike konklusjoner :)

Lenke til kommentar

"- Onsdag slår Nokia knockout på iPhone"

 

Kanskje en litt drøy påstand?

 

Og angående WP, hvorfor skal disse Nokia-mobilene være bedre på WP enn WP-mobilene til Samsung, LG, HTC og andre produsenter?

 

Designet på Nokia 800 er ihvertfall den mest sexy mobiltelefonen jeg har sett. Ellers så har Nokia noen fordeler over andre WP-produsenter både på HW of software siden. På software siden er det først og fremst navigasjonsbiten, og på hardware skiller det seg ut både på design, og med kamera. At de satset utelukkende på WP gjør at de legger ned mer arbeid enn HTC og Samsung pr dags dato.

Lenke til kommentar

De virket litt vel optimistiske på WP7's vegne, men om de kan selge WP7-telefoner betraktelig billigere pga at ikke Apple tar en stor del av kaka, kombinert med at WP7 nå kan bli sett på som et friskt pust ettersom iOs og Android er såpass etablert, så er det ikke utenkelig at WP7 vil få god vekst i årene som kommer.

 

Android har jo vist oss hvor fort ting kan forandre seg i mobilverdenen (lansert for 3 år siden, og har i dag halvparten av markedet).

Lenke til kommentar

Og angående WP, hvorfor skal disse Nokia-mobilene være bedre på WP enn WP-mobilene til Samsung, LG, HTC og andre produsenter?


  •  
  • Fordi nokia har en bedre avtale, som en ser av alle bilder som har blitt lansert har de tilgang til flere themes
  • Nokia har ut i fra viste bilder satset MYE hardere enn de andre med å få eksisterende programportefølje over på WP7.
  • Nokia har fremdeles markedets beste mobilkamera i drittmobilen N8, gi meg det på en WP7 modell! :)
     

Gleder meg, WP7 med mango er steinbra, jeg fatter og begriper ikke at folk er så negative til WP7. Business brukere har selvsagt alt de trenger med office, office365, sharepoint, god exchange støtte osv.. Ungdommen får synket inn Xbox-live kontoene sine, du får gamerscore fra alle Xboxlive spill osv...

I tillegg er jo grensesnittet latterlig mye mer smooth enn iOS, som jeg for øvrig både har på en 3gs, og på ipad2.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

"- Onsdag slår Nokia knockout på iPhone"Kanskje en litt drøy påstand?Og angående WP, hvorfor skal disse Nokia-mobilene være bedre på WP enn WP-mobilene til Samsung, LG, HTC og andre produsenter?

 

Ikke sikker på at Nokia lykkes, men svaret på spørsmålet ditt er jo enkelt: fordi Nokia _satser_ på Windows Phone og _må_ være bedre, spesielt i markedsføring og distribusjon.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...