Gå til innhold

Opprette kontant-abonnement og bytte operatør/abonnement


Anbefalte innlegg

Å få seg et nytt mobilnummer med et ordentlig abonnement koster gjerne et par hundre kroner. Kontant-abonnement får man gratis. Funker det å opprette et kontant-abonnement, og bytte til en annen operatør og et skikkelig abonnement umiddelbart? Eller finnes det begrensninger og sperrer på kontant-abonnementene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Porteringsreglene er de samme for alle typer abo. Men har du regnet skikkelig på dette? Du må som regel betale litt for et kontantkort, og med en smule overtaling burde du klare å få opprettet et abo gratis.

Lenke til kommentar

Porteringsreglene er de samme for alle typer abo. Men har du regnet skikkelig på dette? Du må som regel betale litt for et kontantkort, og med en smule overtaling burde du klare å få opprettet et abo gratis.

Må man betale for kontantkort? Jeg har ikke sett voldsomt nøye på det, men hos ludo syns jeg jeg leste at det kostet kroner 0. På rimi får du netcom kontant for 29 kr, inkludert 50 kr bruk. Er det noe jeg ikke har fått med meg med liten skrift? Et nytt nummer hos de operatørene jeg har vært innom koster minst kr 199.

Lenke til kommentar

Porteringsreglene er de samme for alle typer abo. Men har du regnet skikkelig på dette? Du må som regel betale litt for et kontantkort, og med en smule overtaling burde du klare å få opprettet et abo gratis.

Må man betale for kontantkort? Jeg har ikke sett voldsomt nøye på det, men hos ludo syns jeg jeg leste at det kostet kroner 0. På rimi får du netcom kontant for 29 kr, inkludert 50 kr bruk. Er det noe jeg ikke har fått med meg med liten skrift? Et nytt nummer hos de operatørene jeg har vært innom koster minst kr 199.

Dersom du går til en forhandler og skal ha et kontantkort med nytt nummer så må du betale for det, men da får du med noen kroner i ringetid, som i de eksemplene du har nevnt.

 

Noen operatører selger nye kontantkort fra kundesenteret sitt uten kostnad, men da har man heller ingen saldo på de, naturlig nok.

 

Når du har fått ett av disse kan du ringe operatøren og endre fra kontantkort til et abonnement, som regel uten kostnad.

 

Du kan også bytte operatør, men dette vil ta rundt 10-14 dager, uansett hvordan du snur og vender på det. I de fleste tilfeller vil dette være gratis. Det som stort sett koster penger er å tildele et nytt nummer til et abonnement, men mange operatører kjører lange kampanjer i løpet av året hvor de tilbyr dette gratis, og det er ikke uvanlig at dette skjer i tiden opp mot jul.

Lenke til kommentar

Jeg har det ikke voldsomt travelt, men jeg hadde ikke så lyst å betale 200 kr for et nytt nummer, hvis jeg kan like enkelt få det splitter gratis. Trenger et simkort i garasjeportåpneren, slik at det går an å ringe porten for å åpne den. Jeg har forstått det slik at kontantkort gjerne blir stengt hvis det er helt uten utgående bruk, så derfor må jeg gjerne bytte til et annet abonnement.

Lenke til kommentar

Jeg har forstått det slik at kontantkort gjerne blir stengt hvis det er helt uten utgående bruk, så derfor må jeg gjerne bytte til et annet abonnement.

Om det ikke blir brukt til å ringe med har ingenting å si så lenge du fyller på ringesaldoen på kortet hver 10.-12. måned. Det vil da koste deg omtrent 50 kroner i året å ha et slikt kort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...