Gå til innhold

BK: Panning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trekker bildet opp:

Røde maskiner til venstre og røde hus til høyre danner en fin diagonal i bildet.

"Veien" som leder blikket innover i bildet.

Fin kombinasjon av rødt og grønt.

Forslag til forbedring:

Flyttet standpunkt litt til høyre slik at veien i større grad også blir en diagonal.

Sørge for at bildet er like skarpt i bildekantene, slik som du har klart å få det til i senter av bildet.

Kutte litt av en uinteressant himmel.

Lenke til kommentar

Trekker bildet opp:

Røde maskiner til venstre og røde hus til høyre danner en fin diagonal i bildet.

"Veien" som leder blikket innover i bildet.

Fin kombinasjon av rødt og grønt.

Forslag til forbedring:

Flyttet standpunkt litt til høyre slik at veien i større grad også blir en diagonal.

Sørge for at bildet er like skarpt i bildekantene, slik som du har klart å få det til i senter av bildet.

Kutte litt av en uinteressant himmel.

Uskarpheten er panning..altså lagt til med filter :thumbup:

Lenke til kommentar

Det har jeg forstått. men foreslår altså allikevel at bildet blir bedre ved at hele bildet er skarpt :-))

Det er mulig at panning kan ha noe for seg i enkelte bilder, men her forstår jeg ikke hensikten.

Hvorfor mener du bildet er bedre med panning enn uten ???

Lenke til kommentar

Det har jeg forstått. men foreslår altså allikevel at bildet blir bedre ved at hele bildet er skarpt :-))

Det er mulig at panning kan ha noe for seg i enkelte bilder, men her forstår jeg ikke hensikten.

Hvorfor mener du bildet er bedre med panning enn uten ???

Noe nytt som i mine øyne ble bedre og mer spennende..uten helt normalt kjedelig;)

Lenke til kommentar

Hei

Panning "panorere" er det definitivt ikke :)

Det er det vi kaller et miniatyrmodell-bilde, dvs.tilt-shift effekt, jeg bruker innimellom "tilt/shift maker" for og oppnå denne effekten. Man får kjøpt spesielle objektiver som lager denne effekten Canon TS-E objektiver og lensbaby er noen av disse objektivene.

Lagde en tråd angående dette fenomenet for et par tre år siden :)

Tilbake til bilde ditt, du har oppnådd denne effekten fint med dybden og avstandene i bildet, men jeg ville nok prøvd å få alle landbruksmaskinene i fokus og bluret resten ut.

Bildet hadde gjort seg veldig bra uten denne effekten også :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Hei

Panning "panorere" er det definitivt ikke :)

Det er det vi kaller et miniatyrmodell-bilde, dvs.tilt-shift effekt, jeg bruker innimellom "tilt/shift maker" for og oppnå denne effekten. Man får kjøpt spesielle objektiver som lager denne effekten Canon TS-E objektiver og lensbaby er noen av disse objektivene.

Lagde en tråd angående dette fenomenet for et par tre år siden :)

Tilbake til bilde ditt, du har oppnådd denne effekten fint med dybden og avstandene i bildet, men jeg ville nok prøvd å få alle landbruksmaskinene i fokus og bluret resten ut.

Bildet hadde gjort seg veldig bra uten denne effekten også :)

Riktig,bare her gjort fake med topaz lenseffects,og har muligheten til å velge hvor jeg vil ha det "uklart" for å si det slik..og ja bilde hadde stått seg uten også tror jeg,men liker å leve litt farlig ser du..hehe...i det legger jeg prøve noe annet enn å surfe på en safe bølge :dribble:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...