Terje Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 Hei! Jeg begynner å helle i mot å stenge Prøverommet for bidrag. Det vil si å ikke slette kategorien eller flytte bildene i den, men fra nå av ikke tillate flere bidrag der. Her er bidragene de to siste ukene, sortert etter visninger: http://www.digit.no/bildekritikk/?order=mpop&cat=1&event=&start_date=last2Weeks&level=&limit=32 4 av 18 bilder har fått kommentarer, det mest viste bildet opplastet 21. oktober har fått 19 visninger. Prøverommet har ingen opplastingsbegrensning, men bildene vises kun dersom man eksplisitt velger kategorien i "Bildekritikk", samt inne på profilene til folk. Prøverommet-bilder vises ikke i noen av feedene på forsiden. Det går heller ikke an å stemme på bilder i Prøverommet. Jeg tror det er enkelte som ikke er klar over dette (selv om vi prøver å opplyse om det), og laster opp bilder i Prøverommet med ideen om at bildet er like synlig som alle andre bilder i andre kategorier. Hva synes dere? Er det noen fordeler med Prøverommet jeg ikke ser? 2 Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) Hei! Jeg begynner å helle i mot å stenge Prøverommet for bidrag. Det vil si å ikke slette kategorien eller flytte bildene i den, men fra nå av ikke tillate flere bidrag der. Her er bidragene de to siste ukene, sortert etter visninger: http://www.digit.no/bildekritikk/?order=mpop&cat=1&event=&start_date=last2Weeks&level=&limit=32 4 av 18 bilder har fått kommentarer, det mest viste bildet opplastet 21. oktober har fått 19 visninger. Prøverommet har ingen opplastingsbegrensning, men bildene vises kun dersom man eksplisitt velger kategorien i "Bildekritikk", samt inne på profilene til folk. Prøverommet-bilder vises ikke i noen av feedene på forsiden. Det går heller ikke an å stemme på bilder i Prøverommet. Jeg tror det er enkelte som ikke er klar over dette (selv om vi prøver å opplyse om det), og laster opp bilder i Prøverommet med ideen om at bildet er like synlig som alle andre bilder i andre kategorier. Hva synes dere? Er det noen fordeler med Prøverommet jeg ikke ser? Hei Terje Her er jeg helt enig i at dette «Prøverommet» legges ned. Det hadde vært mye bedre å tillate flere utgaver av samme bildet under originalbildet slik de har i andre fora - det funker veldig bra der, men det må ikke bli så tungvint at man må gå dit og dit for å kunne få opp et bilde (jeg ser ingen grunn til å finne opp kruttet på nytt her). Rett og slett en ny knapp hvor det står Ny versjon Et spørsmål til Terje på Teknisk: Hvor på blokka står det med å få lastet opp flere versjoner av bildet? Jeg tror nemlig vi er mange som savner det veeeldig !! RAK-foto Endret 26. oktober 2011 av RAK-foto Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 En fordel med prøverommet, der kan nybegynnerene surre og prøve ut opplasting til de får det til. Uten at det går utover kvoten. Men er enig i at det å kunne laste opp flere versjoner er viktig. Jeg ser frem til når det er implementert. Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 En fordel med prøverommet, der kan nybegynnerene surre og prøve ut opplasting til de får det til. Uten at det går utover kvoten. Men er enig i at det å kunne laste opp flere versjoner er viktig. Jeg ser frem til når det er implementert. Hei Kan da umulig være det som var meningen med Prøverommet - at nybegynnere skulle drive å surre der? Det kan da - og er ikke så forferdelig vanskelig å legge ut et bilde - er det det? Nei, vi må ikke undervurdere de NYE medlemmene. RAK-foto Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 Hei Kan da umulig være det som var meningen med Prøverommet - at nybegynnere skulle drive å surre der? Det kan da - og er ikke så forferdelig vanskelig å legge ut et bilde - er det det? Nei, vi må ikke undervurdere de NYE medlemmene. RAK-foto Hva skal vi ellers med prøverommet? Og hvis det ikke er så vanskelig å legge ut bilder, hvorfor er det så og så hver eneste dag flere som sletter bilder en eller to ganger for de får det til? Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 Hei Kan da umulig være det som var meningen med Prøverommet - at nybegynnere skulle drive å surre der? Det kan da - og er ikke så forferdelig vanskelig å legge ut et bilde - er det det? Nei, vi må ikke undervurdere de NYE medlemmene. RAK-foto Hva skal vi ellers med prøverommet? Og hvis det ikke er så vanskelig å legge ut bilder, hvorfor er det så og så hver eneste dag flere som sletter bilder en eller to ganger for de får det til? Akkurat - her sier du det selv: Hva skal vi med prøverommet? RAK-foto Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) Hei! Jeg begynner å helle i mot å stenge Prøverommet for bidrag. Det vil si å ikke slette kategorien eller flytte bildene i den, men fra nå av ikke tillate flere bidrag der. Prøverommet har ingen opplastingsbegrensning, men bildene vises kun dersom man eksplisitt velger kategorien i "Bildekritikk", samt inne på profilene til folk. Prøverommet-bilder vises ikke i noen av feedene på forsiden. Det går heller ikke an å stemme på bilder i Prøverommet. Hva synes dere? Er det noen fordeler med Prøverommet jeg ikke ser? Egentlig greit med prøverommet så lenge det ikke er noe alternativ a la ABC-læring slik en hadde på gamle digit. Veldig enkelt å finne alle bilder på prøverommet via kategori "Prøverommet" når en går inn på Bildekritikk. At de må letes opp der gjør ingenting siden de som først bruker prøverommet greit finner fram, og andre spesielt interessert har vel heller ingen vansker å finne fram det en ønsker...... Har brukt prøverommet noen ganger og lagt f.eks. link til disse bildene i fob med kommentarer til bilder og endrede versjoner osv...... Foreslår iallefall å IKKE STENGE prøverommet før en eller annen lignende mulighet for versjoner e.l. foreligger... Og ingen tar vel skade av at enkelte "nybegynnere" surrer rundt der inne heller. Surres det lenge nok så finner de vel ut av ting håper jeg...- Endret 25. oktober 2011 av smort1 1 Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 Enig med smort1... Det bør kanskje opplyses fra oss osv om prøverommet til nye brukere osv, ikke like lett å finne ut alt med en gang. Synes den kan være grei å ha intil cropalternativer osv blir mulig som hurtigvalg under bildene.... Lenke til kommentar
wasco Skrevet 26. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2011 Jeg vet ikke hva det kommer av På gamle Digit var ABC mye brukt. Selv var jeg innom der hver eneste dag. Men prøverommet her på nye Digit har jeg vel vært innom to ganger. Har ingen forklaring på fenomenet Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 26. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2011 Forklaringen er at det helt ABC-læring og dermed kom helt først i velgeren for kategorier som var sortert alfabetisk ;-) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2011 Eller er forklaringen at det mer funksjonalitet i dagens løsning, samt at brukerene er mer erfarne? Lenke til kommentar
wasco Skrevet 26. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) Nei, jeg tror nok heller det har å gjøre med at det er litt vanskelig å finne fram til "Prøverommet" i den lange lista av alternativer som kommer opp. Så jeg tror Espen er inne på noe. La oss få tilbake navnet ABC - så tror jeg det blir mer brukt En annen løsning ville være at også bildene fra Prøverommet kom opp på Bildekritikk siden når du velger "Alle" kategorier. Slik det er nå, betyr ikke "Alle" at du åpner for alle. Prøverommet er ikke med, og da er ikke "alle" med Endret 27. oktober 2011 av wasco Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 28. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2011 Hei! Jeg begynner å helle i mot å stenge Prøverommet for bidrag. Det vil si å ikke slette kategorien eller flytte bildene i den, men fra nå av ikke tillate flere bidrag der. Her er bidragene de to siste ukene, sortert etter visninger: http://www.digit.no/...level=&limit=32 4 av 18 bilder har fått kommentarer, det mest viste bildet opplastet 21. oktober har fått 19 visninger. Prøverommet har ingen opplastingsbegrensning, men bildene vises kun dersom man eksplisitt velger kategorien i "Bildekritikk", samt inne på profilene til folk. Prøverommet-bilder vises ikke i noen av feedene på forsiden. Det går heller ikke an å stemme på bilder i Prøverommet. Jeg tror det er enkelte som ikke er klar over dette (selv om vi prøver å opplyse om det), og laster opp bilder i Prøverommet med ideen om at bildet er like synlig som alle andre bilder i andre kategorier. Hva synes dere? Er det noen fordeler med Prøverommet jeg ikke ser? Hei Terje Her er jeg helt enig i at dette «Prøverommet» legges ned. Det hadde vært mye bedre å tillate flere utgaver av samme bildet under originalbildet slik de har i andre fora - det funker veldig bra der, men det må ikke bli så tungvint at man må gå dit og dit for å kunne få opp et bilde (jeg ser ingen grunn til å finne opp kruttet på nytt her). Rett og slett en ny knapp hvor det står Ny versjon Et spørsmål til Terje på Teknisk: Hvor på blokka står det med å få lastet opp flere versjoner av bildet? Jeg tror nemlig vi er mange som savner det veeeldig !! RAK-foto Laste opp flere versjoner av samme bilde kan du gjøre idag...klikk på svar i forumet..og da kan du legge ved filer til evnt svar...men det visste du sikkert;) Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 28. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2011 Hei! Jeg begynner å helle i mot å stenge Prøverommet for bidrag. Det vil si å ikke slette kategorien eller flytte bildene i den, men fra nå av ikke tillate flere bidrag der. Her er bidragene de to siste ukene, sortert etter visninger: http://www.digit.no/...level=&limit=32 4 av 18 bilder har fått kommentarer, det mest viste bildet opplastet 21. oktober har fått 19 visninger. Prøverommet har ingen opplastingsbegrensning, men bildene vises kun dersom man eksplisitt velger kategorien i "Bildekritikk", samt inne på profilene til folk. Prøverommet-bilder vises ikke i noen av feedene på forsiden. Det går heller ikke an å stemme på bilder i Prøverommet. Jeg tror det er enkelte som ikke er klar over dette (selv om vi prøver å opplyse om det), og laster opp bilder i Prøverommet med ideen om at bildet er like synlig som alle andre bilder i andre kategorier. Hva synes dere? Er det noen fordeler med Prøverommet jeg ikke ser? Hei Terje Her er jeg helt enig i at dette «Prøverommet» legges ned. Det hadde vært mye bedre å tillate flere utgaver av samme bildet under originalbildet slik de har i andre fora - det funker veldig bra der, men det må ikke bli så tungvint at man må gå dit og dit for å kunne få opp et bilde (jeg ser ingen grunn til å finne opp kruttet på nytt her). Rett og slett en ny knapp hvor det står Ny versjon Et spørsmål til Terje på Teknisk: Hvor på blokka står det med å få lastet opp flere versjoner av bildet? Jeg tror nemlig vi er mange som savner det veeeldig !! RAK-foto Laste opp flere versjoner av samme bilde kan du gjøre idag...klikk på svar i forumet..og da kan du legge ved filer til evnt svar...men det visste du sikkert;) Hei Ja - det er jeg oppmerksom på, men det jeg mener er å kunne laste opp flere versjoner av et bilde slik det f.eks. er i foto.no RAK-foto Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2011 Ja - det er jeg oppmerksom på, men det jeg mener er å kunne laste opp flere versjoner av et bilde slik det f.eks. er i foto.no Det er akkurat slik som foto.no sin løsning jeg er ute etter. Det er mie som ikke er som det bør være på foto.no; men akkurat måten å legge inn flere versjoner av et bilde liker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg