slacky Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) Tittelen er vel litt klumsete, men den sier nettopp det jeg ønsker.. Følgende script skal ikke brukes, men har av en eller annen grunn erget meg i timesvis over dette... Se her, jeg lager et enkelt HTML-form: <form method='POST' name='F1' action=''> <input type='text' name='spm' value='3*5/2'> <br><input type='submit' name='calc' value='Go'> </form> Så legger jeg til følegende under: <?php if(isset($_POST['calc'])){ $spm = $_POST['spm']; echo $spm; //her vil jeg ha opp svaret på regnestykket. (3*5/2).. Det er 7,5 - Resultat er bare spm selv. } ?> Men, dette fungerer på den andre siden: <?php $spm = 3*5/2; echo $spm; ?> $_POST fungerer altså ikke som en normal variabel, innholdet i den blir tvunget til en string, noe jeg ønsker å unngå, eller lure meg rundt på et vis... Endret 25. oktober 2011 av tROOP4H Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 $_POST fungerer altså ikke som en normal variabel, innholdet i den blir tvunget til en string, noe jeg ønsker å unngå, eller lure meg rundt på et vis... $_POST er et array av strings, som er helt normale variabler. Det du ønsker her er å evaluere innholdet i strengen som kode. Det kan du gjøre med eval. Stor sikkerhetsrissiko. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå