eberland Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Hei. Skulle redigere en film i går og fant ut at jeg skulle prøve meg på moviemaker2. Problemet er at det krasjer hele tiden. Det skjer som oftest når jeg jobber med tidslinjen.... Oppgraderingen til versjon 2 ble gjort gjennom windows update. Jeg har også prøvd å laste ned hele filen og installere på nytt. Etter ny installasjon har jeg samme problem Kjører WinXPpro (uten SP1), P4@2,7GHz, 512MB ram osv - bør ikke være maskinvaren sin feil. Noen som har hatt samme problem? Evt vet hva jeg kan gjøre? Ps. Har Pinnacle studio 8 også, sikkert bedre, men jeg synes moviemaker var grei å jobbe med(bortsett fra krasjingen) Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Jeg hadde også store stabilitetsproblemer med første versjon. Programmet er kresent på hva slags videofiler du prøver å redigere samt lydfil formatene. Mulig du også bør oppgradere til SP1. Lenke til kommentar
eberland Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 Formatene jeg brukte i filmen var mpg, jpg(tatt opp med sony dig.stillbilde kamera) og mp3. Det burde være overkommelig for moviemaker 2 å takle disse. Er litt skeptisk til SP1, men kanskje jeg skulle prøvd.... Må trikse litt med "backup'"versjonen min :wink: Ellers synes jeg moviemaker er veldig lett å bruke og gir et bra resultat. Klarte til slutt å få filmen ferdig (inkl. mye kluss og forbannelse) Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Windows XP er omtrent helt ubrukelig uten SP1 - Installer den og du vil se at du får en helt annen verden! Spesielt hvis du har USB2.0 på maskinen din - WinXP uten SP1 har masse problemer med USB2.0 Lenke til kommentar
TurboMaggi Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Har opplevd akkurat det samme når jeg skal importere video-filer. Når jeg importerer AVI-filer funker det fett, men med WMA-videofiler "låser" programmet seg. Har skaffet meg et program som heter RAD Video Tools, for å konvertere filene til AVI..anbefaler deg å gjøre det samme.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå