Gå til innhold

Apple HDTV på vei?

Anbefalte innlegg

og eneste valg for fjernkontroll som vil fungere vil være iphone / ipad som man må kjøpe i tillegg ?

Njaa man kan sikkert bruke disse enhetene som en fjernkontroll. Men tv'ene vil nok leveres med noe lignende en Ipod Touch med minimalt minne for å holde kostnaden nede.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv ikke Apple er så dumme.

si ikke det ,så lenge folk godtar det kan de nesten gjøre hva de vill og argumentere med at det bare fungerer

Tja, TVen er jo ubrukelig vis den mangler grunnlegende funksjonalitet som noe å styre den med.

jeg tror dette blir noe alla Itune som i begynnelsen var låst til Apple sine avspillere

om man ikke får mad fjernkontrollen fordi man kan bruke knappene på tven så kan man kjøpe en fjernkontroll i tillegg eller bruke iphone.

alle som liker Apple må jo ha Iphone . strengt ta så tror jeg at Apple tenker slik .

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Selv ikke Apple er så dumme.

si ikke det ,så lenge folk godtar det kan de nesten gjøre hva de vill og argumentere med at det bare fungere

Tja, TVen er jo ubrukelig vis den mangler grunnlegende funksjonalitet som noe å styre den med.

jeg tror dette blir noe alla Itune som i begynnelsen var låst til Apple sine avspillere

Ah, det blir noe helt annet.

Og det er mer eller mindre hva jeg sier.

På en annen side så skal det være en TV, noe som vil si at den skal ha TV inganger, som vil si at man kan koble på sitt vanelige satellit TV utstyr.

Lenke til kommentar

Da er vi enige der.

når det gjelder innganger så vil jeg tro at Apple vil fjerne mange av dagens innganger og kun ta med firevire og Display port selv om de ikke støttes av alle enda

Tror ikke vi ser Firewire men kanskje en liten Display port og mest sannsynlig ser vi Thunderbolt.

Endret av Revox
Lenke til kommentar

Jeg kunne gjerne tenke meg å dreie debatten litt over på det jeg tok opp litt tidligere, la oss si man mener Apples software gjør en nyttig jobb, og dette er noe man gjerne ønsker å ha. Er det ikke greit å kjøpe en Apple-TV-boks? Istedet for å ha det innebygd i TVen? En slik boks er ikke store saken, og å ha det i TVen, gjør at man i mindre grad kan velge TV basert på andre kriterier, og det er også noe du gjerne oppgraderer sjeldnere enn en slik boks.

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg kunne gjerne tenke meg å dreie debatten litt over på det jeg tok opp litt tidligere, la oss si man mener Apples software gjør en nyttig jobb, og dette er noe man gjerne ønsker å ha. Er det ikke greit å kjøpe en Apple-TV-boks? Istedet for å ha det innebygd i TVen? En slik boks er ikke store saken, og å ha det i TVen, gjør at man i mindre grad kan velge TV basert på andre kriterier, og det er også noe du gjerne oppgraderer sjeldnere enn en slik boks.

AtW

Selv om jeg selv foretrekker egne bokser som i større grad kan tilpasses mine krav, så er det vel en tendens at folk verdsetter mer og mer medfølgende og innebyggede funksjoner. Se bare på DVB-T tunere som følger med stort sett alt av tver, eller mediafunksjonene som er innebygget i RiksTV / Satelitt tunerne, eller multi-funksjon tunerne som følger med fiber og kabel leverandørene. Vet om en del som bruker de innebyggede mediaavspillings funksjonene i tver også, og er fornøyd med det. Selv så har jeg hatt min medieboks (TViX) lenger enn selve tven, så jeg kan se fordelen, om man er fornøyd med det som følger med såklart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...