Gå til innhold

Apple HDTV på vei?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skipp parabolen, kjøp TVserier og filmer. Da får man mye av a la carten du etterspør, og det er noe jeg anbefaler alle. Tv-sendinger er avleggs :)

AtW

Skulle gjerne gjort det hadde det vært en grei måte å gjøre det som fungerer uten at jeg trenger tenke og har alt av usette serier på TV, mobil, nettbrett og PC.

Lenke til kommentar

Skipp parabolen, kjøp TVserier og filmer. Da får man mye av a la carten du etterspør, og det er noe jeg anbefaler alle. Tv-sendinger er avleggs :)

AtW

Skulle gjerne gjort det hadde det vært en grei måte å gjøre det som fungerer uten at jeg trenger tenke og har alt av usette serier på TV, mobil, nettbrett og PC.

Det går fint det, men det spørs litt hvor formelt lovlydig du ønsker å være, alt er mye enklere om du downloader direkte, om du feks aksepterer å kjøpe ting selv, og hente det nes ferdig rippet og encodet, så er livet ditt enklere, bøygen er altså selve encodingen og sorteringen. Etter det går metadata automatisk med rette oppsett, TV-mobil, nettbrett og PC akkseserer i samme database og kan streame etter behov. Mye enklere enn TV-sendinger.

AtW

Lenke til kommentar

LCD? denne kommer til og koste latterlig mye mer enn noen LED skjerm på markedet, den kommer til å ha dårligere bilde (siden det ikke er LED) OG den kommer til å selge mye mer enn noen annen TV...

jeg skjønner meg ikke på Apple fanboys, vet dere at det finnes noe som heter logikk?

Lenke til kommentar

LCD? denne kommer til og koste latterlig mye mer enn noen LED skjerm på markedet, den kommer til å ha dårligere bilde (siden det ikke er LED) OG den kommer til å selge mye mer enn noen annen TV...

jeg skjønner meg ikke på Apple fanboys, vet dere at det finnes noe som heter logikk?

Det er ikke noe automatikk i at LED er bedre kvalitetesmessig enn ikke LED, dog er det ofte fint desginmessig med kantled, fordi man kan ha tynne TVer, så det ville overraske meg om de ikke går for det. Jeg tror ikke det blir "latterlig mye dyrere", enn tilsvarende produkter når det kommer, men jeg mener fortsatt at de aller aller fleste vil få en bedre løsning med en dedikert boks til apple-softwaren de føler de har behov for.

AtW

Lenke til kommentar

Det går fint det, men det spørs litt hvor formelt lovlydig du ønsker å være, alt er mye enklere om du downloader direkte, om du feks aksepterer å kjøpe ting selv, og hente det nes ferdig rippet og encodet, så er livet ditt enklere, bøygen er altså selve encodingen og sorteringen. Etter det går metadata automatisk med rette oppsett, TV-mobil, nettbrett og PC akkseserer i samme database og kan streame etter behov. Mye enklere enn TV-sendinger.

AtW

Akkurat det som er problemet. Jeg vil trykke på "kjøp" på Sesong 7 av How I Met Your Mother og så skal den være tilgjengelig på alle mine dingser når jeg våkner etter den har hatt premiere i USA. Det går ikke nå uten enormt forarbeid. Blir bare stress fram og tilbake med minnepenner, DLNA-servere, sortering, "hvilken episode var det nå jeg hadde sett og ikke" osv. Og dette bruker jeg ikke en lovlydig metode for å gjøre nå, men jeg hadde gladelig betalt for en lovlydig måte så lenge den fungerer bedre enn måten jeg ser meg nødt til å bruke nå.

• Liker 2
Lenke til kommentar

AtW

Akkurat det som er problemet. Jeg vil trykke på "kjøp" på Sesong 7 av How I Met Your Mother og så skal den være tilgjengelig på alle mine dingser når jeg våkner etter den har hatt premiere i USA. Det går ikke nå uten enormt forarbeid. Blir bare stress fram og tilbake med minnepenner, DLNA-servere, sortering, "hvilken episode var det nå jeg hadde sett og ikke" osv. Og dette bruker jeg ikke en lovlydig metode for å gjøre nå, men jeg hadde gladelig betalt for en lovlydig måte så lenge den fungerer bedre enn måten jeg ser meg nødt til å bruke nå.

Uten å gå for mye inn på detaljer, så er det teknsik sett helt greit å få til det du sier, altså full tilgjengelihet, ferdig sortert, ferdig med metadata. God mediasoftware hodler øye med hva som har blitt sett og når. Problemet er det tvilsomme legale aspektet ved det hele, jeg er usikker på hvor lovlig det er å hente ned noe man har kjøpt?

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Uten å gå for mye inn på detaljer, så er det teknsik sett helt greit å få til det du sier, altså full tilgjengelihet, ferdig sortert, ferdig med metadata. God mediasoftware hodler øye med hva som har blitt sett og når. Problemet er det tvilsomme legale aspektet ved det hele, jeg er usikker på hvor lovlig det er å hente ned noe man har kjøpt?

AtW

Send meg gjerne en PM hvordan jeg en gang for alle bare kan si at jeg skal ha sesong 7 av en sesong og så er den automatisk synkronisert på TV, mobil, PC og nettbrett, laster ned automatisk alle episodene og merker de som "sett" på alle enheter når jeg har sett de. På en måte akkurat sånn som podcaster fungerer med iTunes og iOS 5 nå som iPhone synkes mens jeg sover.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Nå blir aldri denne TVen aktuell for meg, da jeg ser etter Plasma i 60 tommer og større som min neste tv men..

Har sett mange dårlige forsøk fra produsenter med å integrere all slags multimedia og internett løsninger, og det meste er ganske tafatt. Er det en ting jeg har tro at Apple kan klare bedre enn alle sine konkurrenter, så er det å integrere multimedia løsninger sømløst, det er hva som kan få TVene til å skille seg ut i mengden. Og kanskje få farten opp på resten av gjengen også ;)

Lenke til kommentar

Siden app-baserte fjernsyn er i vinden for tiden tror jeg nok at Apple kan få fart på den delen av elektronikkverdenen også. Man kan jo ikke akkurat si at smart-TVer har høstet allverdens suksess fram til nå.

Hvis Apple integrerer denne med hele produktlinjen sin (som jeg vil anse som en selvfølge) kan det nok bli veldig bra. Mediasenter opp mot Mac, og iPad/Phone/Pod, hvor sistnevnte nok kan fungerer som en fjernkontroll.

Selv uten å eie alle andre Apple-produkter vil jeg tro et slikt fjernsyn har gode forutsetninger.

Dette er nok et naturlig neste steg i Apples arbeid opp mot de store filmselskapene. Tar jeg ikke helt feil vil vi nok se mange store TV-serier i utvalget også etterhvert.

Endret av Optimuz
Lenke til kommentar

Er nok like ubrukelig som Iphone før den blir jailbreaked.

Også skjønne jeg rett og slett ikke denne smart-tv trenden? Selv om du er en man på gata, så har vel TVen ikke mye mer bruk for annet en film, konsoll og tv. Apps som været, snakkende katter eller mail funke vel bedre på en touchscreen-enhet eller en PC. For Spotify eller lignende har vel de fleste som er interessert i slikt, allerede en streaming-boks.

Og vis du er nerd, går jo alt selvfølgelig via en HTPC som er kobla til en Fil-server som er pakket full med filmer og musikk.

Må igjen oppskryte min Sharp-aquas for å dritte i alt det der "smart" greia og i et unødvendig stor,fancy og laggy UI. Er tydeligvis en av de siste av sin art.

Endret av NoiSe_NOR
Lenke til kommentar

og eneste valg for fjernkontroll som vil fungere vil være iphone / ipad som man må kjøpe i tillegg ?

Selv ikke Apple er så dumme.

Derimot så vil de nok se om de kan klare å gjøre noe for å blokkere alle andre fjernkontrollere.

Det eller de bare lager et åpent API og hiver på blåtann.

Edit: Glem "lage", de vil bruke et allerede åpent API, på samme måte som at OS X kjører Darwin sin kernel?

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar

Logikk? Hvis du hadde visst hva du snakket om og kanskje tatt deg tid til å lese tråden ville du fått med deg at LED er en form for lysdiode og har ingenting med selve panelet til en tv å gjøre. En "LED" TV er fremdeles en LCD tv.

LED-TV gimmicken er et salgstriks som tydeligvis har fungert veldig godt. Er akkurat det samme som Apple gjorde med Ipod. Kunden skal jo ikke ha noen MP3 spiller nei, de gamle kjedelige spillerne der. Han skal ha en IPOD han!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...