Gå til innhold

Hvilken bærbar mp3 hdd spiller?


Anbefalte innlegg

Alternativene:

 

iRiver iHP-100 (10GB)

http://www.iriver.com/product/info.asp?p_name=iHP-100

 

Creative Nomad JukeBox Zen (20GB)

http://uk.europe.creative.com/products/pro...ct.asp?prod=369

 

Apple iPod v2 (15 el. 30GB)

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no...1.3.0.7.1.1.1.0

 

**********

Vektmessig er vel Zen den tyngste, og det drar ned en del. Prisen er rundt 1000,- billigere enn iPod, har ikke sett noen priser på iRiver enda.

Det følger dockingstation og veske (til å feste i beltet) med iPod, og det er selvfølgelig en fordel ved evt. løping/sykling.

Noen som har erfaring med det siste? Tenker bl.a. på antisjokk og tyngde. 160g er ikke all verdens, men kan bli litt plagsomt...

Fordeler og ulemper, billigste butikk, anbefalinger og evt. alternativer mottas med takk.

Foreløpig ligger iPod an til å vinne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt begrenset hjelp å få her..

Jeg er ganske overrasket over at du ikke har fått flere svar. Min første tanke var at å stille det spørsmålet her, ville være like mye verdt som å sende mail til Apple å spørre... :lol:

 

Orker ikke oppdatere meg på den fronten for å hjelpe deg nå, men noen tanker tatt rett ut av luften (nesten) kan du få. :)

 

iPod støtter AAC (stort pluss i boka), er liten, gir nok høyest status.

Zen skal være bra lydmessig, og muligens bedre batterilevetid, men er større. Ny Zen modell har kommet eller er på vei.

 

iRiver er veldig ny, så jeg vet ikke så mye om den, men jeg er fornøyde med min iRiver (SlimX).

Lenke til kommentar
Litt begrenset hjelp å få her..

Jeg er ganske overrasket over at du ikke har fått flere svar. Min første tanke var at å stille det spørsmålet her, ville være like mye verdt som å sende mail til Apple å spørre... :lol:

 

Av en eller annen grunn mistenker jeg at Apple vil være alt annet enn objektive når det gjelder den saken (dvs. hva er best.. osv.). Kommentaren kom før spm om toll osv. Men du får ha takk for input :D

Lenke til kommentar

Kjøpte iPod (10GB) da jeg var i USA i sommer, og jeg er veldig fornøyd. Betalte kr 2300,- for den :)

 

I utgangspunktet skulle jeg fått den for kr 2100,- men da jeg kom til flyplassen og skulle få stemplet kvitteringa og dermed fått tilbake skatten sa damen bak skranken "we don't do that here" med et ekkelt smil om munnen :grumpy:

 

Men jeg anbefaler iPod på det sterkeste, rett og slett fordi den er så deilig (designmessig :p ) og pga funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Har selv Zen og kan absolutt anbefale den. Seff er det greit med så lett spiller som mulig, men for min del er Zen lett nok. Passer fint i baklomma. Batteritid er forøvrig en ting man aldri for nok av og der slår Zen iPod med 2-3 timer. Lyden er forresten også meget bra, kombinert med portapro er den glimrende. Jeg synes også menysystemet til Zen er enkelt og greit i bruk. For å summere: bruker du 3000 på en Zen, får du en god spiller.

Lenke til kommentar

100 g er faktiskt en del.

tekt deg at du har vekta av en unødvendig mobiltelefon i lommen.

Merker stor forskell i lomma på min ipod v 2 og kompisen min sin v 1.5.

Design er faktiskt og ganske viktig ettersom du skal ha den en stund.

Med ipoden får du også med dockingstasjon,fjernkontroll og bæreveske.

Mitt råd: Gå for ipoden =p

Lenke til kommentar

Har en V2 iPod. Den er klart best! Det eneste som er å utsette er -pris & -batterilevetid(ca.7 timer, 6 timer sannsynlig)

 

Gå på apple.no, og web store. Den blir rikignok sendt fra tyskland, men mva og alt slikt er inkl. i pris.

 

Når det angår jogging osv, er ikke en hardisk basert mp3 spiller generelt noe bra valg. (har ikke opplevd problemer med min, men nå har jeg aldri jogga med den. Men syklet, og gått har jeg gjort en del. Jeg har også prøvd å ristet den hardt i 10min, men det ble ingen hakking. Så det ser ut som det virker greit:)

 

Husk å betal med kreditt kort. Brukte nettbank, og det tok 1mnd før de rettet opp i rotet!

Lenke til kommentar

Ipod er den peneste da. men du kan jo ikke bruke den som en bærbar hd.

når sangene er lastet inn, kan de bare slettes, ikke overføres.

 

jeg lot funksjonalitet gå forran da jeg bestilte min JAXX HD500. den

fungerer som en hd, så jeg kan bruke den til å overføre filer fra en

pc til en annen. har ikke fått den enda. spennende:)

 

om du ser etter en rein mp3 spiller med god lagringsplass, så ville jeg

valgt ipod. det er verd de ekstra pengene! om du krever litt mer, så

velg en annen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...