Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjerflimmer i spill!

Anbefalte innlegg

En kompis av meg sliter med skjerflimmer når han spiller forskjellige spill. For eksempel Rage eller Heroes of Newerth, men i windows er det helt fint. Har nyeste skjermdriver og Direct-X pluss at Bios og alle HK drivere er up to date. Alle komponentene i PC'en er helt nye og friske, og det er god luftflyt og trygge temperaturer i kabinettet. Jeg har sett litt rundt på diverse forum osv. uten å lykkes med det. Hvis noen vet hva som er galt hadde det vært fantastisk!

CPU : Intel i5 2500K (Klokket til stabil 3,8Ghz) Problemet var der før dette ble gjort!

HK : Gigabyte GA-P67A-D3-B3 (1155 - P67)

VGA : Asus GeForce GTX 560Ti OC

RAM : Corsair XMS3 DDR3 1600Hz CL9 (2x4Gb i Dualchannel)

PSU : Chieftec A-85 CTB 650S (650W)

SSD : Crucial M4 64Gb (SATA3) System disk.

HDD : Western Digital Caviar Black 750Gb 64Mb (SATA3) Lagrings disk.

Det er ikke så lett å få noe screenshot av dette, men se for deg noen horisontale striper i varierende størrelse som beveger seg oppover gjennom skjermen i en mørkere tone/lys enn det selve spill bildet er. Jeg vet ikke om det var til noen hjelp, men det er i hvert fall noe.

P.S. Jeg har ikke prøvd å bytte kabel mellom skjermen og datan enda, men skal gjøre det asap.

Endret av venture
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som samme problemet som her. Anbefaler at du gjør det samme som er nevnt der, byttelåne deler.

Tenkte meg det var noe slikt som måtte gjøres ja, byttelåne deler å kanskje finne en feil. Problemet mitt høres veldig likt ut med det som du har/hadde, men jeg tror faktisk ikke problemet skyldes defekt hardware. Jeg får uansett skjekke det ut, takk for tipset.

EDIT: Jeg har blant annet kjørt Prime95 i windows, uten at jeg fikk flimmer. Det skjer kunn i spill og som du har nevnt "litt i filmer". I min case har det nok ikke noe med at skjermkortet blir varmt/stresset å gjøre.

Endret av venture
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...