Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skummel alkoholtoleranse, er det farlig?

morgan_kane

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sitter å leser litt på internett at det er ganske farlig å tåle mye alkohol. Drakk en halvliter vodka før jeg dro ut på byen denne lørdagen, dette skulle tilsi at jeg hadde en promille på 2.28 (ca 12 drinker 0.04 eller?)

Veier 80 kg og er 1.73m høy. Brukte ca 4 timer på det.

Kan nevnes at jeg fortsatte med shots utover kvelden. Var temmelig full ifølge broren min men det var nevneverdig lite hull i hukommelsen, noen detaljer hadde forsvunnet. Følte selv jeg hadde god selvkontroll. Blei stoppen av en vakt som kanskje hadde mistanke til at jeg var ganske full, men jeg svarte at det gikk bra og slapp inn igjen. Begynte jo å spy etter stengetid pga av ei pølse jeg kjøpte, kanskje likegreit siden jeg frykter en skyhøy promille. Dette er foresten første gang jeg har spyd i fylla tror jeg.

En annen kompis mente også at jeg ikke kunne vært så full, han ble nesten litt overasket når jeg sa hva jeg hadde drukket dagen etter.

Grunnen til at jeg nevner dette er fordi en vanlig person ikke burde vært i stand til å holde seg på beina etter så mye alkohol. Det finnes jo selfølgelig unntak men det er som regel 2.20 høy og veier over 100 kg. Eller de er alkoholikere.

Så nå leser jeg på internett at jeg har stor sjanse for å bli alkoholiker. Hadde ikke drukket på 5 uker før nå, og da gikk fredagen å til festing, mindre alkohol den dagen heldigvis. Har ikke lyst på alkohol i hverdager og liker ikke å bli så veldig full heller vanligvis. Værste av alt jeg blir jo ikke fyllesjuk. Denne helgen holdt jeg meg unna øl og ble ikke redusert slik jeg vanligvis blir dagen derpå.

Kan nevnes at jeg vanligvis brukte å drikke ca hver helg før, men i reduserte mengder. Litt over en sixpack med halvlitere brukte normalen å være utover en hel kveld. Men hadde noen dager der det gikk litt mere.

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...