Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sølte varm kaffe over meg... HASTER


Surnit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du blir neppe steril, skal mye mer til enn en kaffeskvett.

Men har det dannet seg blemmer på huden? Eller bare rødt?

 

Er bare rød. Gjør som sagt litt vondt, det stikker på en måte...

Huden på ballene er tynn, og tynnere dess yngre du er, men det er nok bare ytterste hudlaget som er brent. Det meste av svien bør gå over i løpet av en par timer. Og helt borte i løpet av et par dager.

Det er min vurdering, men er ikke helseutdannet.

 

Okei. Er 19 år.

 

Angående legevakta, kan dem forminske evt. skade jo tidligere jeg drar dit, eller er det samme om jeg drar nå, i morra, eller om et par dager?

Lenke til kommentar

Du er ikke steril, ikke blir du det heller, ikke av dette ihvertfall...

Du har fått en liten skade i huden, ingenting videre innover, det er mest sansynlig ikke vondt i morgen, mulig det er litt rødt, alt etter hvor mye du brant deg.

 

Er det over hele/mye av testiklene eller bare litt?

 

Mest sansynlig er det ikke noe poeng å dra til legevakten, men vanskelig å si noe mer uten å sitte med mer detaljer om hvor mye som er forbrent.

 

Når det er sagt, så er det dine testikkler, din kropp og din smerte, du må avgjøre selv hva du gjør.

 

Og forresten, ALDRI skyll noe forbrent med kaldt vann, det skal være lunkent. Kaldt vann kan gjøre det værre.

Lenke til kommentar

Du er ikke steril, ikke blir du det heller, ikke av dette ihvertfall...

Du har fått en liten skade i huden, ingenting videre innover, det er mest sansynlig ikke vondt i morgen, mulig det er litt rødt, alt etter hvor mye du brant deg.

 

Er det over hele/mye av testiklene eller bare litt?

 

Mest sansynlig er det ikke noe poeng å dra til legevakten, men vanskelig å si noe mer uten å sitte med mer detaljer om hvor mye som er forbrent.

 

Når det er sagt, så er det dine testikkler, din kropp og din smerte, du må avgjøre selv hva du gjør.

 

Og forresten, ALDRI skyll noe forbrent med kaldt vann, det skal være lunkent. Kaldt vann kan gjøre det værre.

 

Var en liten skvett jeg sølte. Er sår under på testiklene, men området rundt og over er som normalt.

 

Akkurat nå så har ingen spesiell smerte der, bortsett fra litt laangsom sakte "stikking". Får ikke vondt om jeg presseer der.

 

Liten småpinlig dette forresten, men... :blush:

Lenke til kommentar

Huden på ballene er tynn, og tynnere dess yngre du er, men det er nok bare ytterste hudlaget som er brent. Det meste av svien bør gå over i løpet av en par timer. Og helt borte i løpet av et par dager.

Det er min vurdering, men er ikke helseutdannet.

 

Okei. Er 19 år.

 

Angående legevakta, kan dem forminske evt. skade jo tidligere jeg drar dit, eller er det samme om jeg drar nå, i morra, eller om et par dager?

Klarer seg om du drar dit i morgen, vil jeg si.

Men hvor sterke smerter har du? Slik at du vil ha vondt for å sove? Da skulle du hatt noe for å dempe smerten.

Lenke til kommentar

Huden på ballene er tynn, og tynnere dess yngre du er, men det er nok bare ytterste hudlaget som er brent. Det meste av svien bør gå over i løpet av en par timer. Og helt borte i løpet av et par dager.

Det er min vurdering, men er ikke helseutdannet.

 

Okei. Er 19 år.

 

Angående legevakta, kan dem forminske evt. skade jo tidligere jeg drar dit, eller er det samme om jeg drar nå, i morra, eller om et par dager?

Klarer seg om du drar dit i morgen, vil jeg si.

Men hvor sterke smerter har du? Slik at du vil ha vondt for å sove? Da skulle du hatt noe for å dempe smerten.

 

Tror jeg skal klare å sove, for er jævlig trøtt. (Derfor jeg sovnet i bilen... :whistle: )

 

Kan sammenligne det med å være solbrent, egentlig. En ganske liten trøkkende smerte hele tiden.

Lenke til kommentar

Høres ikke ut som om lege-behandling er nødvendig.

Har du Aloe Vera eller noe slikt?

Det kan virke lindrende og det hjelper huden med å reparere seg selv.

 

Nope, har ikke det. Noe annet som hjelper? Har brukt kaldt/lunkent vann.

 

Da dropper jeg legen i kveld, i hvert fall. Satser på at det bedrer seg til i morra.

Lenke til kommentar

Tror jeg skal klare å sove, for er jævlig trøtt. (Derfor jeg sovnet i bilen... :whistle: )

 

Kan sammenligne det med å være solbrent, egentlig. En ganske liten trøkkende smerte hele tiden.

Å, det var ikke verre.

Da er vel sannheten at du først og fremst ble redd. Men jeg er forholdsvis sikker på at du får de ungene du skal ha. :) :) :)

Lenke til kommentar

Nope, har ikke det. Noe annet som hjelper? Har brukt kaldt/lunkent vann.

 

Da dropper jeg legen i kveld, i hvert fall. Satser på at det bedrer seg til i morra.

Vet ikke om noe annet som hjelper, ikke som får det til å lege fortere ihvertfall.

Antagelig vil alt krem-aktig og kjølig lindre en stund, men om du får sove så er jo ikke det nødvendig.

 

Om det er værre i morgen, dra til legen!

Lenke til kommentar

Tror jeg skal klare å sove, for er jævlig trøtt. (Derfor jeg sovnet i bilen... :whistle: )

 

Kan sammenligne det med å være solbrent, egentlig. En ganske liten trøkkende smerte hele tiden.

Å, det var ikke verre.

Da er vel sannheten at du først og fremst ble redd. Men jeg er forholdsvis sikker på at du får de ungene du skal ha. :) :) :)

 

Ble meget redd, ja. Alle hadde vel reagert på samme måte angående dette? :ohmy:

 

Sier takk for hjelpa, og håper det går over i løpet av morgendagen... :)

Lenke til kommentar

Ble meget redd, ja. Alle hadde vel reagert på samme måte angående dette? :ohmy:

 

Sier takk for hjelpa, og håper det går over i løpet av morgendagen... :)

Skader ikke å være føre var.

En liten praktisk detalj: Ha på deg rent undertøy så du unngår infeksjon, og helst to nummer for stort så det ikke gnager.

Endret av Anskar
Lenke til kommentar

Generelt er det veldig lurt å få kjølt ned området så fort som overhodet mulig fordi varmen jobber seg innover. Om du f.eks hadde en flaske vann for hånden ville jeg brukt den for å få ned temperaturen så fort som mulig.

 

Etterpå er det bare å beskytte huden med en god salve og forhindre infeksjon.

 

Sannsynligheten til det skulle sterilisere deg er vel tilnærmet 0. Tror ikke egang første "batchen" din etter uhellet er nevneverdig kompromittert.

Lenke til kommentar

PAKK DEG INN I HÅNDKLER OG LAKEN OG DRA TIL LEGEN SÅ FORT SOM MULIG!

 

Bullshit! Glem lege.

 

til TS: Bra at du kjølte ned med kaldt vann. Eventuelle salver får man på apoteket. Ser absolutt ingen grunn til å belaste helsevesenet med en sak som dette. Eventuellt kan du kontakte fastlegen din. Fastlegen din har jo også circa en halvtimes tid hver morgen hvor man kan komme uten termin.

Lenke til kommentar

til TS: Bra at du kjølte ned med kaldt vann. Eventuelle salver får man på apoteket. Ser absolutt ingen grunn til å belaste helsevesenet med en sak som dette. Eventuellt kan du kontakte fastlegen din. Fastlegen din har jo også circa en halvtimes tid hver morgen hvor man kan komme uten termin.

Vannet skal være lunkent, ikke kaldt.

I værste fall får man frost-skade i tilegg til brannskade, tror ikke det er noe å stå etter :p

 

Ved brannskade skal alltid vannet være lunkent...

Lenke til kommentar

PAKK DEG INN I HÅNDKLER OG LAKEN OG DRA TIL LEGEN SÅ FORT SOM MULIG!

Tøys! Nå har det gått et døgn så nå har YS full kontroll over situasjonen.

Et innlegg som det der er kun egnet til å skremme.

 

Jeg sølte for 20-25 min siden varm kaffe over fanget mitt, og også over testiklene. Fikk veldig vondt når det skjedde. Jeg tok med en gang å dusjet meg med kaldt vann. Ble/er ganske rød på testiklene.

 

Noen som har tips til hva jeg bør gjøre? Er livredd for at jeg kan ha blitt steril av det...

Kan vi få en statusrapport?

Det har gått bare bra, tenker jeg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...