Gå til innhold

Flytte Windows 7 til en annen intern Hardisk

Myratir

Anbefalte innlegg

Hei, jeg begynner å finne ut at hardisken min ikke ligger så godt ann og kan ryke anytime.

Derfor har jeg kjøpt en ny hardisk. Jeg har allerede en ekstern hardisk der jeg har flyttet all data til som er viktig for meg. Derfor trenger jeg egentlig bare å flytte Windows vis det er mulig.

Jeg har 64 bit Windows 7 Stasjonær PC

2 interne hardisker den gamle på 500 gb og den nye på 1tb

og en ekstern på 1 tb.

Jeg har prøvd et program som skal hjelpe meg å kopiere over det som er på hardisken til den nye men jeg har ikke fått det til å fungere.

Har noen noe forslag hva jeg kan gjøre? :new_woot::D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows7 backup og restore til nye 1TB disken ved å boote med win7 dvd'en

Yep - dette er det enkleste. Det er ganske straight forward og krever til og med ingen spesielle verktøy eller software. Backupen gjør du direkte i windows - og bootingen fra å restore imaget til den nye disken kan du gjøre rett fra win7 DVDen. Easy peasy.

-Stigma

Lenke til kommentar

Yep - dette er det enkleste. Det er ganske straight forward og krever til og med ingen spesielle verktøy eller software. Backupen gjør du direkte i windows - og bootingen fra å restore imaget til den nye disken kan du gjøre rett fra win7 DVDen. Easy peasy.

-Stigma

Alright så jeg bruker det programmet på pcen

"Sikkerhetskopiering og gjenoppretting"

og sikkerhetts kopierer til den andre hardisken :innocent: ?

Også boot from disk og starte via cden??

Lenke til kommentar

Sikkerhets kopi til ekstern disk. Ikke til den di skal gjenopprette til, det vil ikke funke.

Da må du isåfall bruke disk kloning (annen sw)

Sorry men jeg skjønte ikke hva du helt mente her da

"Windows7 backup og restore til nye 1TB disken ved å boote med win7 dvd'en"

Er det mulig å gjøre det via dvden =?

Lenke til kommentar

-Stigma

Alright så jeg bruker det programmet på pcen

"Sikkerhetskopiering og gjenoppretting"

og sikkerhetts kopierer til den andre hardisken :innocent: ?

Også boot from disk og starte via cden??

Nei, programmet lager et image - akkurat som en .ISO for en CD, bare at dette er et bilde av alt innholdet på en harddisk. Denne må du legge på et sted som er tilgjengelig for bootup-programmet å kunne lese fra slik at det kan legges inn på harddisken som du skal ha innholdet på til slutt.

Om du har en USB-harddisk så er det det aller enkleste.

Alternativt så bare backuper du til den disken som du allerede har windows installert på - så bytter du diskene - og restorer harddisk-bildet til den nye disken (du leser det altså fra det gamle). Skal du gjøre det på denne måten så må du naturligvis ha en del ledig plass på disken, men det må du jo uansett ha på ett eller annet vis som mellomlagring selv om du bruker en ekstern USB disk.

-Stigma

Lenke til kommentar

Okei jeg har prøvd det dere har fortalt meg nå men når jeg prøver å Lage systemavbildningen så kommer dette etter en stund

Sikkerhetskopieringen mislyktes

Windows Sikkerhetskopiering kunne ikke opprette det delte beskyttelsespunktet på kildevolumnene. (0x8078006B)

Tillegginformasjon:

Finner ikke det angitte objektet. (0x80042308)

Jeg har prøvd gjentatte ganger og dette kommer hvergang.

Noen som vet hva feilen er? ;)

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp gjort dette. SSD'en jeg hadde som systemdisk ble full og jeg byttet til en Seagate hybrid-disk. Den nye systemdisken hadde samme størrelse som én av de andre diskene i PC'en, så for sikkerhetsskyld plugget jeg ut denne andre disken (For å unngå å velge feil disk jeg skulle "Restor'e" til) Dette førte til at jeg ikke fikk gjennopprettet systemet, grunnet en eller annen pirat-sperre.

Unngå å endre antall disker etter at du har tatt backup image, men før du gjør en restore. Den nye systemdisken må ha lik eller større lagringskapasitet enn den opprinnelige disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...