Gå til innhold

Ny mobil: HTC Sensation XE eller XL

Anbefalte innlegg

Har to spørsmål ett om mobil og ett om abonnement.

Har tenkt til å gå til anskaffelse av ny mobil i løpet av en måneds tid. Da har jeg kommet frem til at jeg skal ha enten HTC Sensation XE eller HTC Sensation XL.

Men jeg sliter med å bestemme meg og trenger litt synspunkter og input.

Hva er forskjeller (positive og negative) på disse to modellene? Hørt noen nevne noe om dual core og ikke?

Veldig takknemlig for tilbakemeldinger :D

I tillegg sliter jeg litt i forhold til abonnement.

Har i dag Netcom iTalk L og er fornøyd med tilbudet i forhold til fri sms, mms og internett. Men hadde håpet å kunne finne ett abonnement som ikke koster nesten 1.000,- mnd. Jeg bryr meg minimalt om ringe tid og slikt siden jeg ikke er noe glad i å ringe og gjør dette ytterst sjeldent. Jeg skriver en del sms eller email + mms. Men det virker ikke som om noen av abonnementene som tilbys nå har fri nett og sms/mms inkludert.

Noen tips på godt abonnement med dette?

Takker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv hatt dette valget, men gikk for HTC Sensation XL. Bestilte denne på cdon, selvfølgelig med Beats Solo. Gleder meg til jeg får den!

Jeg gikk på for den pga skjermen, den er veldig lekker også pga Beats solo!

Når det kommer til abbonement, hvis du ringer lite og heller tekster å bruker data, så kan du f.eks benytte deg av Netcom sin fri data og bestille datapakker, som følger med hver månde.

Eller så har Chess chess onflex hvor du kan mikse dit eget abbonement. Så f.eks hvis du velger 150 ringeminutter (dette er desverre minste minuttvalg for ringetid) 3000 sms, fri databruk og 200 MMS så vil dette komme på 647 kr i mnd. En del billigere enn det du har i mnd nå :)

Uansett hva du velger, lykke til med valget! :)

Lenke til kommentar

Takk for svar. Det er jo skjermen som er hovedpunktet for meg og. Men når jeg leser om prosessoren som er dual-core og ikke hvor mye har dette å si? Noen skrev et sted at det gjorde telefonen treigere. Selv om de har 1.5 begge to så var det vist nok forskjell? I tillegg leste jeg noe om at oppløsningen på skjermen ikke er så "bra" som den burde vært i forhold til str. på skjermen?

Takk for tips om abonnement. Det hørtes jo faktisk ganske genialt slu ut å bruke den fra Chess. :) Problemet hos Netcom er at de har data-pakker, ringe-pakker og sms-pakker. Ingen "meldings-pakker: sms+mms". Hadde for lenge siden free-text m datapakke. Funka kjempe godt :)

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sensation XL:

+Større skjerm (4.7")

+16GB innebygget minne

-Dårligere oppløsning (800x480)

-Ingen støtte for SD kort, så 16gb er det man får.

-Dårligere videokamera (ikke full-hd opptak)

-Utdatert maskinvare (samme maskinvare som i DesireHD fra ifjor... men overklokket)

-Ikke dual-core

-Mindre batteri (1600mah)

Sensation XE:

+Bedre video opptak (full-hd, stereo lyd)

+Skarpere skjerm (4.3" med 960x540)

+Raskere maskinvare (nyeste adreno 220, god i spill)

+Dual-core cpu (dobbelt så kraftig teoretisk)

+SD kort støtte

+Større batteri enn XL(1730mah)

-4Gb innebygget minne (men kan utvides med microSD)

-Front kamera er bare VGA (XL har 1.3mp front)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...