alkazelters Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Hei, Jeg skal oppgradere prosessoren min fra en Athlon Dual core 3.2 Ghz, og vurdrer disse to. http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=518692 Eller http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=594273 Oppsettet mitt forøvrig: Hovedkort: Gigabyte GA-970A-UD3 8 GB Ram (1300mhz) DDR3 Skjermkort: AMD Radeon HD5750 Maskinen kommer for det aller meste til å brukes som Stue-Pc, så behovet for en kruttsterk maskin er ikke veldig stort. Men jeg liker å ha muligheten til å spille litt når sjansen byr seg. Vil jeg merke stor forskjell på de to prosessorene? Lenke til kommentar
MiNi1S Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Egentlig ikke. Sitter selv og vurderer X6, men som mange sier så er det veldig lite å tjene på 6X isteden for 4X når det kommer til spilling. Det er veldig få spill som klarer å utnytte 6 cores fullt ut, så du vil noen ganger merke bedre ytelse på 4x Cpu'en siden det har høyere frekvens, med unnak av turbo-core teknologien som er i 6X som gir det et spark opp til 3,6 og skrur av 3 cores. Det sies på Hw at 4X skal få denne teknologien også. Så med mindre du skal redigere masse musikk og video etc. så er det ikke så mye å tjene på 6X etter min mening Endret 24. oktober 2011 av Emshuee 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Dustin.no har den til 829 kr. Ellers er det sjeldent bruk for mer enn fire kjerner, de færreste spill og programmer gjør seg nytte av fire kjerner, og det er enda mindre med seks kjerner. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) Multitasking? Da har man glede av mange kjerner, men er nok få i dag som spiller og rediger video på en pc samtidig. Er jo ikke sikkert 2600k hadde klart det problemfritt i dag uten merbart ytelsetap. Endret 26. oktober 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå