Gå til innhold

Bolivia kokainsaken

bas

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er en litt merkelig holdning norsk presse har til denne saken. Det er nesten så man fremstiller disse jentene som helter når de beskriver "dramatisk flukt", "spektakulær rømning" osv. Veit egentlig ikke hva jeg vil med dette innlegget, men merker jeg blir litt irritert over at disse jentene blir fremstilt på denne måten. Det er liksom alltid sånn at alle andre rettsstater enn Norge ikke fungerer og vi stiller oss alltid tvilende til beskyldninger og dommer ovenfor nordmenn i utlandet, og det kan på en måte virke som det norske folk synes det er helt greit det de har gjort.

Endret av bas
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så dere som mener at dem ikkje burde utleverest mener også at alle som begår innvandrere som begår kriminalitet i Norge ikkje skal sendast heim?

Lukter dobbelt moral.

Innvandrarar er ikkje norske statsborgarar før dei evt. har fått innvilga dette. Så nei, ingen dobbeltmoral.

Lenke til kommentar

Stine Brendemo Hagen har kommet tilbake til Norge. Huff sier seg ! Hun gjorde et forsøk på å smugle hele 22 kg kokain ut av Bolivia og hjem til landet vårt. Jeg synes ærlig talt ikke synd i henne, for hun visste utmerket godt hva hun gjorde. 22 kilo kokain er veldig mye skal jeg fortelle dere, det medfører en masse sorg og elendighet og ødelegger mange menneskeliv. Narkosmuglere har jeg null sympati for. La hun sitte inne minst 15 år her i Norge når hun først har kommet tilbake. Det er så jævla synd at Norge ikke har utleveringavtale med Bolivia. Jeg ville aller helst latt henne RÅTNE i fengselet der nede.

Endret av OAB1966
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dagbladet:

Norsk milliardær:

- Drøftet Stina-

flukt allerede i fjor

Sier han hadde brainstorming med mannebladet Alfa om å befri Brendemo Hagen

Jeg føler at ordet "befri" bør reserveres til når uskyldige befris fra gisselsituasjoner, og lignende. Ikke å hjelpe kriminelle til å unnasluntre straffen de fortjener i en temmelig demokratisk og rettferdig rettsstat.. Dette undergraver jo kampen mot narkotikakriminalitet i hele Sør-Amerika.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg synes det er en litt merkelig holdning norsk presse har til denne saken. Det er nesten så man fremstiller disse jentene som helter når de beskriver "dramatisk flukt", "spektakulær rømning" osv. Veit egentlig ikke hva jeg vil med dette innlegget, men merker jeg blir litt irritert over at disse jentene blir fremstilt på denne måten. Det er liksom alltid sånn at alle andre rettsstater enn Norge ikke fungerer og vi stiller oss alltid tvilende til beskyldninger og dommer ovenfor nordmenn i utlandet, og det kan på en måte virke som det norske folk synes det er helt greit det de har gjort.

Svaret er enkelt. Det er fordi hun er kvinne... Og kvinner er vel alltid uskyldig uanset hva dem gjør.

Og er det noen som trur at en mann som hadde blitt tatt for det samme i Bolivia hadde fått sone under like frie forrhold og fått ha med seg ungen sin på soningen?

Det minste norske myndigheter burde ha gjordt er vel å ta fra denne narkosmuggleren foreldreretten til sønnen og gitt han til faren, adoptivforeldre eller i siste fall barneværnet.

Endret av flesvik
  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Disse kvinnene har i mine øyne ikke gjort annet enn å formidle varer som burde være lovlige uansett. Ved å legalisere stoffene ville så og si all søramerikansk mafia mistet inntektsgrunnlaget sitt og gått under, samtidig som man hadde frigjort politiressurser som brukes for å håndheve en lov som bare øker problemet man forsøker å bekjempe. Varer det finnes både tilbud og etterspørsel for vil alltid bli solgt - uansett - og jeg lurer på hvor lenge vi skal lure oss selv til å tro noe annet, til tross for at dette er blitt demonstrert gang på gang gjennom historien. Det eneste reelle valget myndighetene har, er om narkotika skal selges i kontrollerte og dermed skattbare former (win-win!), eller om man skal skape et suverent inntektsgrunnlag for organisert kriminalitet. Å forby narkotika og samtidig klage over organisert kriminalitet, blir som å skyte seg selv i foten og så klage over at det blør. Men mange mener tydeligvis at det er verdt å ha organisert kriminalitet, svart økonomi og en enorm utgiftspost for politiet så lenge det kan bidra til noen færre rusmisbrukere. Go fucking figure.

Endret av Spartapus
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...