bas Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Jeg synes det er en litt merkelig holdning norsk presse har til denne saken. Det er nesten så man fremstiller disse jentene som helter når de beskriver "dramatisk flukt", "spektakulær rømning" osv. Veit egentlig ikke hva jeg vil med dette innlegget, men merker jeg blir litt irritert over at disse jentene blir fremstilt på denne måten. Det er liksom alltid sånn at alle andre rettsstater enn Norge ikke fungerer og vi stiller oss alltid tvilende til beskyldninger og dommer ovenfor nordmenn i utlandet, og det kan på en måte virke som det norske folk synes det er helt greit det de har gjort. Endret 24. oktober 2011 av bas 3 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Syns de burde utleveres når de dukker opp i norge, eller i den minste havne i fengsel igjen. 9 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Jeg lurer på en ting. Hun er dømt og fengslet. Nå sitter hun i Norge. Norge har politi. Skal de gjøre noe? Enten sette henne i norsk fengsel for å sone videre, eller sende henne tilbake til Bolivia? Det kan jo ikke være så enkelt som at faren er over? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Norge har vel muligheten til å dømme noen for en forbrytelse begått i utlandet. Soning i Norge er selvfølgelig en mulighet. Lenke til kommentar
herrnimrod Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Og hva er det jentene har gjort? Forsøkt å smugle noe pulver som halve Aker Brygge skyter i nesa hver helg? Ja, la dem råtne. Slik ondskap kan vi ikke ha rundt oss. 4 Lenke til kommentar
dlarah Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Jeg synes media sin dekning av saken er forkastelig! Det skal aldri lønne seg å rømme, dette må konstateres med å sende dem direkte tilbake hvor de vill få en enda større straff enn tidligere.... 1 Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Noreg har ingen utleveringsavtale med Bolivia, og i praksis utleverer me aldri norske borgarar til andre land. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Mjopp. Det er vel derfor vi har funksjoner tilstede for å dømme nordmenn for forbrytelser i utlandet her hjemme. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Så dere som mener at dem ikkje burde utleverest mener også at alle som begår innvandrere som begår kriminalitet i Norge ikkje skal sendast heim? Lukter dobbelt moral. 2 Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Skjønner ikke hvorfor hun ikke er arrestert her i Norge enda ? Burde jo gå automatikk i at kriminelle som rømmer tilbake til Norge blir putta i varetekt ihvertfall ? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Ja, dem burde bli det, men så lenge det ikkje er utsatt arrestordre så er dem faktisk free to go. Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) la dem sone i norge. like lenge som norsk lov tilsier for slike saker. invandrere kan sendes hjem og sone der de kommer fra de også når de gjør kriminalitet i norge. dette er min mening ikke en fasit. Endret 25. oktober 2011 av supercz 1 Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Så dere som mener at dem ikkje burde utleverest mener også at alle som begår innvandrere som begår kriminalitet i Norge ikkje skal sendast heim? Lukter dobbelt moral. Innvandrarar er ikkje norske statsborgarar før dei evt. har fått innvilga dette. Så nei, ingen dobbeltmoral. Lenke til kommentar
Pilkern Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) Ja, dem burde bli det, men så lenge det ikkje er utsatt arrestordre så er dem faktisk free to go. Hvorfor er det ikke utstedt arrestordre? Endret 25. oktober 2011 av Pilkern Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Politiet må nok bygge en sak først, er en prossess. Takk og lov for at politiet ikkje bare kan arrestere folk for forskjellige ting egentlig. Men den kommer nok. 2 Lenke til kommentar
OAB1966 Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) Stine Brendemo Hagen har kommet tilbake til Norge. Huff sier seg ! Hun gjorde et forsøk på å smugle hele 22 kg kokain ut av Bolivia og hjem til landet vårt. Jeg synes ærlig talt ikke synd i henne, for hun visste utmerket godt hva hun gjorde. 22 kilo kokain er veldig mye skal jeg fortelle dere, det medfører en masse sorg og elendighet og ødelegger mange menneskeliv. Narkosmuglere har jeg null sympati for. La hun sitte inne minst 15 år her i Norge når hun først har kommet tilbake. Det er så jævla synd at Norge ikke har utleveringavtale med Bolivia. Jeg ville aller helst latt henne RÅTNE i fengselet der nede. Endret 26. oktober 2011 av OAB1966 5 Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Dagbladet: Norsk milliardær:- Drøftet Stina- flukt allerede i fjor Sier han hadde brainstorming med mannebladet Alfa om å befri Brendemo Hagen Jeg føler at ordet "befri" bør reserveres til når uskyldige befris fra gisselsituasjoner, og lignende. Ikke å hjelpe kriminelle til å unnasluntre straffen de fortjener i en temmelig demokratisk og rettferdig rettsstat.. Dette undergraver jo kampen mot narkotikakriminalitet i hele Sør-Amerika. 4 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Jeg synes det er en litt merkelig holdning norsk presse har til denne saken. Det er nesten så man fremstiller disse jentene som helter når de beskriver "dramatisk flukt", "spektakulær rømning" osv. Veit egentlig ikke hva jeg vil med dette innlegget, men merker jeg blir litt irritert over at disse jentene blir fremstilt på denne måten. Det er liksom alltid sånn at alle andre rettsstater enn Norge ikke fungerer og vi stiller oss alltid tvilende til beskyldninger og dommer ovenfor nordmenn i utlandet, og det kan på en måte virke som det norske folk synes det er helt greit det de har gjort. Svaret er enkelt. Det er fordi hun er kvinne... Og kvinner er vel alltid uskyldig uanset hva dem gjør. Og er det noen som trur at en mann som hadde blitt tatt for det samme i Bolivia hadde fått sone under like frie forrhold og fått ha med seg ungen sin på soningen? Det minste norske myndigheter burde ha gjordt er vel å ta fra denne narkosmuggleren foreldreretten til sønnen og gitt han til faren, adoptivforeldre eller i siste fall barneværnet. Endret 28. oktober 2011 av flesvik 5 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 (endret) Disse kvinnene har i mine øyne ikke gjort annet enn å formidle varer som burde være lovlige uansett. Ved å legalisere stoffene ville så og si all søramerikansk mafia mistet inntektsgrunnlaget sitt og gått under, samtidig som man hadde frigjort politiressurser som brukes for å håndheve en lov som bare øker problemet man forsøker å bekjempe. Varer det finnes både tilbud og etterspørsel for vil alltid bli solgt - uansett - og jeg lurer på hvor lenge vi skal lure oss selv til å tro noe annet, til tross for at dette er blitt demonstrert gang på gang gjennom historien. Det eneste reelle valget myndighetene har, er om narkotika skal selges i kontrollerte og dermed skattbare former (win-win!), eller om man skal skape et suverent inntektsgrunnlag for organisert kriminalitet. Å forby narkotika og samtidig klage over organisert kriminalitet, blir som å skyte seg selv i foten og så klage over at det blør. Men mange mener tydeligvis at det er verdt å ha organisert kriminalitet, svart økonomi og en enorm utgiftspost for politiet så lenge det kan bidra til noen færre rusmisbrukere. Go fucking figure. Endret 13. november 2011 av Spartapus 3 Lenke til kommentar
bas Skrevet 17. november 2011 Forfatter Del Skrevet 17. november 2011 Må bare bumpe denne. Nå skal det forsyne meg sendes en dokumentar som sikkert kommer til å ytterligere glorifisere det "spektakulære" med denne rømningen. Synes egentlig denne kommentaren i Dagbladet sier det meste, som jeg skulle skrevet det selv. http://www.dagbladet.no/2011/11/17/kultur/debatt/kommentar/bolivia-saken/stina_brendemo_hagen/19058855/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå