Gå til innhold

Skal kjøpe en skjerm så jeg kan kjøre dual screen.

Znaky

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har en 3-5 (usikker) år gammel Eizo (flexscan s2201w) skjerm, tror den er rundt 21-23 tommer. Den bygger ganske langt bakover dessverre, men men.

Jeg har lyst på en skjerm til så jeg kan kjøre dual screen, en til spill og en til musikkspiller, internett og slike ting.

Nederste del av skjermen ligger ca 5 over bordplata.

Nå har jeg ikke all verdens plass, men får nok plass til en i samme størrelse.

Har dere noen billige å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg husker hadde Flexscan 1680x1050, så jeg ville ha gått for to slike istedet:

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=635503

Til ditt bruk vil skjermen helt sikkert dekke ditt behov, og du får en mye mer helhetlig arbeidsbenk - men du må uansett måle deg til om du har plass. Husk at det er dumt hvis "skjøten" mellom skjermene er midt foran deg - da er det bedre å ha en skjerm i midten og en skjerm på siden.

Alternativt to av disse:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=651821

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Vær også obs på at det er ikke helt problemfritt å spille på en skjerm samtidig som du gjør noe annet på den andre...

Sant nok, glemte å påpeke det ovenfor trådstarter.

Sagt på en annen måte er det egentlig HELT ubrukelig å ha en ekstra skjerm når man spiller, for skjermkortet vil endre oppløsning etc slik at ikoner og vinduer "flytter" seg - samtidig så er det ikke noe automatikk om at musa kan flyttes til kanten av skjermen og over på den andre når man er inne i et spill.

Spiller man Facebook-spill er det jo noe annet, men hvem spiller slike spill på to skjermer? :)

Lenke til kommentar

Hvis spillet kan settes opp til "fullscreen windowed mode" som f.eks WoW, så funker det knall å spille på en skjerm og gjøre noe annet på den/de andre.

Har selv et 3-skjermsoppsett med en identisk skjerm som trådstarter har i portrettmodus på venstre side (funker overraskende bra selv om det er TN-panel i den), en 24" "riktig vei" i midten, og en 24" i portrettmodus på høyre side.

Lenke til kommentar

Hmmm... OK da... har aldri prøvd "windowed mode" i noe spill men det virker jo logisk...

Når jeg spiller spill så har jeg ikke tid til å bry meg om andre ting - men uansett greit med to skjermer til surfing og annet - og ihvertfall photoshopping etc.

På jobb har jeg 3 skjermer, men her er det relativt lite spilling, gitt.

Lenke til kommentar

Kanskje det skal nevnes at jeg spiller for det meste bare WoW på data.

Portrett modus? Snudd skjermen 90 grader, eller bare skjermbildet?

Er det dumt å bruke denne med en 1920x1080? Tenkte jeg bare skulle ha en skjerm til, og ikke to.

Sørger selvfølgelig til at jeg ikke sitter i midten av skjermene, men en foran og en på siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...