Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Svimer av


Liddie123

Anbefalte innlegg

i går kveld når jeg satt på pcen ble jeg plutselig veldig kvalm, og ca etter et min begynte på en måte rommet å "bevege seg". Det bevegte seg ikke noe spesielt mye men allt uten om pcskjermen beveget seg og jeg ble skikkelig svimmel og klarte ikke gjøre noe. dette varte i ca 2 min så gikk det vekk og jeg var helt fin.

 

Så i dag når jeg stod på bussen på veg til skolen, ble jeg kvalm igjen. Så ble allt uklart og jeg så bare korekturene av alt. Jeg holdt på å falle sammen å ble skikkelig kvalm så jeg gikk av det første stoppet etter det skjedde og satt meg ned. da gikk det raskt vekk, og jeg ble normal.

 

Så mens vi satt og hadde time så ble jeg også kvalmen og svimmel og veldig klam og ekkel

 

Senere i dag når vi jogget i gymen så i det vi stoppet ble det litt uklart igjen men ikke så gale.

 

Men jeg kan ikke fårstå hvorfor, jeg har fått nokk søvn og spiser ofte og jevnlig

 

1. hvor lenge bør jeg vente får jeg det kjekket?

2. hva kan det være som feiler?

Endret av Liddie123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv plaget med svimmelhet til tider. Samme som deg, kjenner kvalmen bygger seg, ting går rundt, merker også at lyder blir litt fjerne.

 

Til meg skyldtes det jernmangel, men har også fått det av andre ukjente årsaker. Som regel kan jeg forklare det med at jeg har fått i meg lite væske, eller at jeg har fått i meg noe sukkerholdig(brus, sjokoloade osv) daglig over en periode for så å gå uten i noen dager. Tror det kan være at kroppen da har fått en slags "abstinens" til sukkermangelen. Er hva jeg tror det har vært ihvertfall. Eneste jeg har fått bekreftet av noe lege var at jeg hadde litt jernmangel og litt forhøyet blodtrykk.

Jeg vet med meg selv at dersom jeg holder på å få influensa blir jeg ofte litt svimmel, så det kan være så enkelt som det.

 

Om du er usikker så er det jo ikke noe farlig å dra til en lege å få testet om du mangler noen mineraler eller vitaminer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

det begynte i går, alldri hatt det før.

 

Jeg drikker mye og spiser jevnlig å sunt. Jeg kan ikke forstå att det kan ha noe med mat eller væske å gjøre, fordi jeg trener jevnlig og får derfor i meg rikelig med begge deler og passer søvnen. i dag åt jeg i tilleg en halv sjokoladeplate fordi jeg var dorlig men bare en halv time senere skjedde en av de "anfalla" det kan hende det er jernmangel for jeg vet ikke hvilken mat som inneholder jern.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...