Gå til innhold

Hvilken konsoll skal jeg velge?!?


Prisbevisst2

Anbefalte innlegg

Kjøp deg PC!

 

neida ;)

 

Ps3 = beste exclusivene(imo)

-Gratis subscription

-Lydløs

-kan beveges på uten at den dreper spill ditt

-slipper og sitte på en søndag med et splitter nytt spill med et tomt batteri på spaken.

 

 

Xbox 360 = Best Online opplevelse

-SLIM er lydløs

-Best med venner

-billigere

-Halo??

 

Og hvis vi går utifra utallige anmeldelser, og ikke din mening, så har 360 best eksklusiver.

 

Og ja, PSN er gratis, HVIS men velger å ikke betale for PSN plus. Som er langt dyrere enn Live forresten. Live er også gratis, hvis man ikke velger å betale for gold.

 

Er dessverre ikke like enkelt som at PSN = gratis, Live koster penger.

 

Man må også se på hva man får. Live har en mye bedre filmtjeneste, xbla seksjonen som er langt bedre enn PSN sin, som også har demoer for ALLE spillene, noe PSN ikke har. Et mye større utvalg av 360 spill so kan kjøpes digitalt kontra PSN osv.

 

Live er i det hele tatt mye mer gjennomført, raskere nedlastingstider, og generell høyere kvalitet på alt.

 

Et Live abbonement finner man lett til rundt 300kr året hvis man vil spille online. Noe jeg ikke gjør så for meg er Live like gratis som PSN.

Og hvis man betaler for Live så får man også mange tilbud på spill og andre ting.

 

Noe man også gjør på PSN, hvis du betaler for PSN plus. Og da er man vel like langt og PSN ikke like gratis lenger.

 

Gratis eller ikke kommer helt an på hva man er ute etter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp deg PC!

 

neida ;)

 

Ps3 = beste exclusivene(imo)

-Gratis subscription

-Lydløs

-kan beveges på uten at den dreper spill ditt

-slipper og sitte på en søndag med et splitter nytt spill med et tomt batteri på spaken.

 

 

Xbox 360 = Best Online opplevelse

-SLIM er lydløs

-Best med venner

-billigere

-Halo??

 

Og hvis vi går utifra utallige anmeldelser, og ikke din mening, så har 360 best eksklusiver.

 

Og ja, PSN er gratis, HVIS men velger å ikke betale for PSN plus. Som er langt dyrere enn Live forresten. Live er også gratis, hvis man ikke velger å betale for gold.

 

Er dessverre ikke like enkelt som at PSN = gratis, Live koster penger.

 

Man må også se på hva man får. Live har en mye bedre filmtjeneste, xbla seksjonen som er langt bedre enn PSN sin, som også har demoer for ALLE spillene, noe PSN ikke har. Et mye større utvalg av 360 spill so kan kjøpes digitalt kontra PSN osv.

 

Live er i det hele tatt mye mer gjennomført, raskere nedlastingstider, og generell høyere kvalitet på alt.

 

Et Live abbonement finner man lett til rundt 300kr året hvis man vil spille online. Noe jeg ikke gjør så for meg er Live like gratis som PSN.

Og hvis man betaler for Live så får man også mange tilbud på spill og andre ting.

 

Noe man også gjør på PSN, hvis du betaler for PSN plus. Og da er man vel like langt og PSN ikke like gratis lenger.

 

Gratis eller ikke kommer helt an på hva man er ute etter.

enkelt og greit egentlig

 

Ps3 = det beste underholdnings systemet ute

 

360 = det beste Multiplayer systemet(forutenom PC)

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Og hvis vi går utifra utallige anmeldelser, og ikke din mening, så har 360 best eksklusiver.

 

Og ja, PSN er gratis, HVIS men velger å ikke betale for PSN plus. Som er langt dyrere enn Live forresten. Live er også gratis, hvis man ikke velger å betale for gold.

 

Er dessverre ikke like enkelt som at PSN = gratis, Live koster penger.

 

Man må også se på hva man får. Live har en mye bedre filmtjeneste, xbla seksjonen som er langt bedre enn PSN sin, som også har demoer for ALLE spillene, noe PSN ikke har. Et mye større utvalg av 360 spill so kan kjøpes digitalt kontra PSN osv.

 

Live er i det hele tatt mye mer gjennomført, raskere nedlastingstider, og generell høyere kvalitet på alt.

 

Et Live abbonement finner man lett til rundt 300kr året hvis man vil spille online. Noe jeg ikke gjør så for meg er Live like gratis som PSN.

Og hvis man betaler for Live så får man også mange tilbud på spill og andre ting.

 

Noe man også gjør på PSN, hvis du betaler for PSN plus. Og da er man vel like langt og PSN ikke like gratis lenger.

 

Gratis eller ikke kommer helt an på hva man er ute etter.

 

På en måte så er jo PSN gratis, i og med at man får spille online gratis og snakke med folk, og det man får med Plus der er gratis spill og rabatter.

 

På Xbox 360 får vi ikke spille online gratis, og vi får heller ikke gratis spill når vi har Gold, men vi får jo rabatter da :)

Lenke til kommentar

Til det folk flest skal bruke online-tjenestene til (dvs. online-gaming), er PSN gratis og Live ikke-gratis. Ingen vits i å gå rundt grøten.

 

Se på hvilken konsoll vennene dine bruker, priser (inkludert det for å game online) og eksklusive spill. Er det 50-50 der, kan du kaste en mynt og håpe på det beste. :o)

Lenke til kommentar

De fleste jeg vet om har en ps3 som sin andre konsoll bare for de få exslusive titlene som uncharted3, Helt grei måte å gjøre det på kansje som en bd spiller nummer 2 på guttterommet..

 

Har PS3 få eksklusiver? :ermm: De 3 siste årene har 360 hatt minst eksklusiver mot PS3. Kan ta år 2009, jeg skaffa kun ODST og Forza Motorsport 3 som de viktigste 360 eksklusivene. Mens på PS3 skaffa jeg God Of War Collection, Killzone 2, Ratchet And Clank A Crack In Time, Uncharted 2, Demon's Souls og Infamous, hele 6 viktige eksklusiver

 

Er du onlinegamer skaffer du 360. Elsker du bra grafikk (ja den beste grafikken man finner på konsollene), Blu-Ray spiller, skaffer du deg PS3. Jeg for min del kunne ikke velge, jeg tok alt, PS3, 360, Wii, PC, PSP, 3DS osv.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

 

 

Elsker du bra grafikk (ja den beste grafikken man finner på konsollene), Blu-Ray spiller, skaffer du deg PS3.

 

Multiplattformspill ser og yter som oftest like bra eller bedre på 360, og selv PS3 spill som Uncharted og Killzone ligger ikke akkurat langt foran 360 på grafikkfronten.

 

Å kjøpe seg PS3 å forvente bedre grafikk enn den en får på 360 vil fort ende opp som et bomkjøp, forskjellene er alt for små.

Lenke til kommentar

Da har vi sett 2 forskjellige PS3er. Jeg ser enkelt at UC2, UC1, KZ2, KZ3, kommende UC3 ser mye bedre ut en det jeg har sett på 360. Gears 3 er flott ja, men ikke flottere en UC2. Gears 3 manglet WoW effekten for min del på det tekniske. Bare lyseffektene som var noe tess.

 

Men jaja man skal få lov til å ha den meningen, og da bør jeg få lov til å ha min egen mening også.

Viss man skal ha det beste med grafikk gå for PC, uten tvil. På konsollsiden på eksklusiver gå for PS3 på grafikksiden, og online på 360 med multiplatts her viss man ikke har en grei pc.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Da har vi sett 2 forskjellige PS3er. Jeg ser enkelt at UC2, UC1, KZ2, KZ3, kommende UC3 ser mye bedre ut en det jeg har sett på 360. Gears 3 er flott ja, men ikke flottere en UC2. Gears 3 manglet WoW effekten for min del på det tekniske. Bare lyseffektene som var noe tess.

 

Jeg benekter ikke at PS3 kan programmeres til å kjøre noen litt mer avanserte grafikkeffekter og teoretisk sett er noe sterkere(på mange områder) enn 360, men i praksis er forskjellen så liten at det blir misvisende å gi et inntrykk av at PS3 gir mer grafikk for pengene. Det er jo bare å se på grafikksammenligninger mellom de to konsollene, både eksklusive- og multiplattformspill satt opp mot hverandre, absolutt ingen generell tendens i favør PS3.

 

Men bare for å gjøre det helt klart, jeg er ikke ute etter å gjøre dette til en PS3vs360 krangel. Målet mitt er bare å fram at forskjellene mellom de to konsollene er alt for små til at det går an å komme med påstander som den iToMaN her kommer med.

 

@ LARZZZZZEN og semCo: Ja fordi det dere tilfører tråden med slike kommentarer er jo så mye mer konstruktivt.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...