Gå til innhold

Hvilken konsoll skal jeg velge?!?


Prisbevisst2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er en sjekk liste:

 

*Vil du spille med dine venner online? Isåfall hvilke maskin spiller dem på?

 

*Er du villig til å betale hvert år for å spille online?

 

*Er Blu-ray viktig for deg?

 

*Har den ene konsollen noen spill som ikke finnes på den andre som du har veldig lyst å spille?

 

 

Gå over disse punktene og du vil finne maskinen du burde kjøpe.

Lenke til kommentar

Kjøp deg en PC nå, konsoll om 2 år når PS4/Xbox Next kommer.

 

Utenom det er Larzen sin liste bra. Jeg har dog et punkt å tilføy på den; "Hvilken kontroll liker du best?"

 

Grafikk og brukervennlighet?

Grafikk er hipp som happ, brukervennlighet avhenger av personlig preferanse.

 

Sony har rota bort min brukerprofil 2 ganger det siste halvåret så de taper med glans for min del.

Lenke til kommentar

Ok takker for gode tips!

Når det gjelder grafikk og brukervennlighet, hva ville du anbefale da?

 

Spill som er såkalte multiplattform spill, dvs spill som blir laget til flere maskiner pleier meget ofte se litt bedre ut på Xbox 360 kontra Playstation 3. Det er snakk om i dem aller fleste tillfellene små detaljer som en ikke hadde sett eller tenkt over før en ser sammenlignings bilder. Men da igjen så er det andre spill som ser vesentlig bedre ut på X360, fks Red Dead Redemtion (verdens beste western spill btw...) så er forskjellen ganske så stor.

 

Legger ved noen eksempler under for å vise hvilke type forskjeller du kan se...varierer veldig fra spill til spill selvfølgelig men her har vi et bra eksempel.

 

post-5372-0-35533300-1319484383_thumb.jpg

 

post-5372-0-95413100-1319484391_thumb.jpg

 

post-5372-0-86871700-1319484399_thumb.jpg

 

post-5372-0-51903800-1319484404_thumb.jpg

 

 

Som du ser så er det ganske store forskjeller her slik når en får dem opp mot hverandre...dette er som sagt et prakt eksempel på hvor stor forskjell det kan være på multiplattform titler.

 

Hvilke av maskinene som har spill med den beste grafikken er det nok mange som mener mye om...personlig synes jeg utvalget av eksklusive til PS3 er mye større og interessang en det X360 har pr idag...grafikken jeg har sett på eksklusive til PS3 er også noe av det beste jeg har sett på konsoll.. Uncharted serien er vel et prakt eksempel på at om utvikler forstår maskinen og kan lage en optimalisert spill motor så kan PS3 levere meget flotte visuelle spill. Det samme kan jo sies om X360 men problemet der er at det er mye mindre eksklusive spill...

 

Her er et klipp av Uncharted 3 som kommer snart til PS3.

 

 

 

Her er Gears of War 3 til X360...action for alle pengene i flott grafikk.

 

 

 

 

Brukervennligheten på begge plattformer er meget bra, det er noe alle kan få til men det blir en smak sak egentlig. En annen gigantisk diskusjon er jo hvilke av hånd kontrollene en liker best. Har må du nesten bare gå i en butikk å be om å få lov å holde dem å se hvem som føles best ut...

 

 

Det aller beste er jo om du kan kjøpe både PS3 og X360...så kan du nyte dem ekslusive spillene begge har og kjøpe multiplattform spill til den maskinen du måtte like bedre en den andre. Jeg har kjøpt PS3 og X360 på dag en og vet fortsatt ikke hvilke jeg liker best.....harhar.gif

 

En har jo også diskusjonen om å heller kjøpe en PC, og det som taler imot å kjøpe en PC er at det blir endel dyrere,dem fleste topp AAA spillene idag er kun på konsoll og det er mye enklere å spille konsoll i en stue. Viktigste poenget er dog at dem fleste topp spillene idag ikke finner veien til PC.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Skal du spille online? Hvenm skal du spille med? På hvilken konsoll spiller de?

 

Dette er de første spørsmålene du bør stille deg. Om ikke online er så viktig for deg, så bør du spørre deg hvilke type spill du er interessert i. PS3 og 360 deler i all hovedsak det samme biblioteket, med noen eksklusive spill på hver side, mens Wii i all hovedsak har et unikt bibliotek som også mangler de fleste av de spillene som PS3 og 360 deler. Sjekk anmeldelser, "best of"-lister og lignende, og gjør deg en formening om hva du vil spille, og du vil få brukbar peiling på hva som passer for deg. Eventuelt så kan du skrive hvilke sjangre du liker og behov du har her, og det er mange som vil være vennlige nok til å hjelpe deg. Angående grafikk og brukervennlighet så vil jeg personlig si at jeg ikke klarer å vurdere hvem som vinner av PS3 og 360, men spill tilgjengelig på begge plattformer er nesten alltid litt bedre på 360 (mens Wii har betydelig dårligere grafikk). Brukervennlighet vil jeg også si at 360 vinner såvidt, først og fremst på grunn av de sikkerhetshullene som har vært i Sony sin online portal PSN (igjen så er Wii langt bak de to andre). Dog er det gjerne kvaliteten på spillene som avgjør, og her tror jeg de fleste vil si at PS3 slår 360 såvidt, mens Wii er i en ganske annen kategori og derfor vanskelig sammenlignbart. Liker du Nintendo-spill er den åpenbart bedre, har du ingen interesse for det, er den nesten verdiløs. Så du får lage deg en vurdering på bakgrunn av dette, og også ta pris med i beregningen, så finner ud nok en konsoll for ditt behov!

Lenke til kommentar

Siden du kaller deg prisbevisst kjøper du 360. Den har et langt større utvalg av rimelige spill. Spillutvalget er større også fordi den har vært på markedet lengre.

 

Siter som amazon, cdon, osv har som regel dobbelt så mange 360 spill som ps3 til priser under 200kr, 100kr osv.

 

Samme gjelder i butikker. Siba jeg var i sist hadde haugevis med 360 spill til 49-99kr, men ingen PS3 spill.

Lenke til kommentar

Om Arcade games er viktig for deg så vil jeg rent subjektiv påstå at Xbox 360 en god stund har hatt et bedre utvalg enn PS3. Men det er rent subjektivt.

 

Jeg tror du blir svært fornøyd uansett hvilken konsoll du velger...PS3 eller Xbox 360. Bottom line er at det egentelig er svært lite som skiller de, og jeg mener at begge har gode nok ekslusive titler til å rettferdigjøre et kjøp av begge konsollene.

 

Så derfor gjentar jeg mitt første svar...kjøp den ene og ønsk deg den andre til jul.

WII holder jeg unna i denne sammenheng og regner med at valget ditt står mellom PS3/Xbox.

 

Her har du forøvrig en liste over ekslusive spill til de forskjellige konsollene; http://gematsu.com/ps3-360-exclusives

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Som det blir nevnt saa kommer det litt an paa om du kjenner folk som har 360 eller ps3, kan for min del si jeg hadde 360 i noen aar, fikk aldri testet ps3 foer 2 aar siden skikkelig, paa 360 var jeg middelmaadig spiller og foerste gangen jeg proevde et fps spill paa ps3 ble det foersteplass etter foersteplass (laante ps3 av en i familien).

Saa i loepet av en uke solgte jeg 360 for aa kjoepe meg en ps3 istedet da oekonomien var litt kjip paa den tiden.

 

saa for aa gjoere det litt kortere; Jeg gikk over til ps3 av en enkel grunn, nemlig kontrollen.

Kontrollen foeles mye bedre & presisjonen er endel hakk bedre for min del. Saa kanskje det kan veare et argument ogsaa?

 

Ellers kan jeg nevne at jeg kjoepte en 360 igjen senere, da det er ekslusive spill der som jeg vil spille. Brukte ikke 360'n paa nesten 1 aar foer Gears of War 3 kom.

 

Ellers enig om kommentaren aa holde seg unna Wii. Brukte min i maks 2 timer foer jeg ga den bort til en i familien. Men er vel smak og behag. Aldri likt nintendo generelt.

 

 

Men du blir nok fornoeyd uansett tenker jeg. ;)

 

Kos deg med hva du anskaffer.

 

Vamp

Lenke til kommentar

Har begge to jeg, og jeg liker personlig best Xbox 360. Men kan peke ut hva som jeg syntes er bra for hver enkelt konsoll.

 

Xbox 360:

- Kontrolleren passer perfekt i hånden, og er god å holde på.

- Xbox Live er veldig bra gjennomført, med Cross-game chat (ikke på PS3), Xbox Inside, News-greiene, og masse andre + med Xbox Live.

- Billigere konsoll, kanskje spill billigere og, men det er jo ikke mye forskjell.

 

Playstation 3:

- Mange bra eksklusiver; Gran Turismo, Ratchet and Clank, Uncharted, Metal Gear Solid, God of War, osv.

- Gratis Online

- Oppladbare kontroller, uansett.

 

 

Det er noen ting som jeg kom på i full fart :)

Lenke til kommentar

Kjøp deg PC!

 

neida ;)

 

Ps3 = beste exclusivene(imo)

-Gratis subscription

-Lydløs

-kan beveges på uten at den dreper spill ditt

-slipper og sitte på en søndag med et splitter nytt spill med et tomt batteri på spaken.

 

 

Xbox 360 = Best Online opplevelse

-SLIM er lydløs

-Best med venner

-billigere

-Halo??

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...