Gå til innhold

BK: Solen overtar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes du har fanget et veldig flott lys. Tåke er jo fotogent så det holder. Hvis jeg skal mene et eller annet så kunne jeg godt tnekt meg at kontrastene ble øket en smule fra bakken og opp slik at solstrålene ville være mer fremtredende.

Og skal jeg si enda mer så vil jeg si : NICE !!!

Lenke til kommentar

Det gjelder å være ute til rett tid. Det har du helt klart vært her. Synes du er veldig flink til å "finne lyset" morgen og kveld. En meget god egenskap.

Dette er et bilde som forandrer ganske mye karakter om du klipper litt av toppen. Uten at jeg sier at du skal gjøre det, men for andre kan det sikkert være artig å se hva jeg mener og det kan man enkelt gjøre her ved å scrolle nedover og la noe av bildet forsvinne oppover. Om du tar et par cm av toppen vil øynene bevege seg helt anderledes når du ser opp på bildet enn det gjør med originalen.

Meget flott jobb, Erik. Synes du har levert bra i det siste!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er virkelig bra ! Du gjennskaper virkeligheten slik at jeg føler at jeg er tilstede. Lyset er fantastisk og linjer og fargetoner er med og skaper dybde til bildet.

Er enig at ett kutt oppe gir ett annet bilde og mer oppmerksomhet mot forgrunnen. Men jeg synes lyset og strålene gjennom morgentåka er det som "gjør" bildet og foreslår faktisk ett kutt nede for å fremheve dette enda mer. Prøv ett kutt rett over den høyre stolpen !

Lenke til kommentar

Takk for alle positive tilbakemeldinger og konstruktiv kritikk. Som noen av dere sier, er det alternative muligheter her med kontrastøkning, svart/hvitt og noe cropping. Bildet er veldig lite behandlet i etterhånd. Måtte justere eksponeringen noe og la på litt fargemetning. Ingen oppskarping eller kutt. Det er i seg selv ikke noe mål, men syns likevel det er bra å treffe riktig når jeg tar bildet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...