Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

gym som privatist

Anbefalte innlegg

hei. nå har jeg meldt meg opp som privatist i gym (KRO1003) hvis jeg husker riktig. jeg har ikke sakt fra til skolen om det, og jeg er ikke deltidselev...

det virker som om jeg må være deltidselev for å ta nettop privatisteksamen i gym, men jeg er meldt opp og er ikke deltids...

hva skjer hvis jeg ikke forteller skolen om dette og tar eksamen?

kan jeg evt. be om å få droppe ut av gymfaget etter jeg har fått eksamensbeviset med karakter i posten, uten å risikere å få eksamenen annullert?

rotete system dette her... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vg1, Vg2 eller Vg3? Med mindre du går Vg3 trenger du i utgangspunktet ikke si i fra til skolen, men jeg ville likevel anbefalt å gjøre det.

Det er for sent å melde seg på høsteksamen nå ja.

Unnskyld, men hva vil det egentlig si? :D Betyr det at jeg ikke kan ta eksamen til "jul"? Eller betyr det at jeg ikke kan ta eksamen i det heletatt dette skoleåret?

Du kan ikke ta eksamen nå i høst. Du kan melde deg opp til våreksamen etter nyttår.

Lenke til kommentar

Vg1, Vg2 eller Vg3? Med mindre du går Vg3 trenger du i utgangspunktet ikke si i fra til skolen, men jeg ville likevel anbefalt å gjøre det.

vg3... det er det som er forvirrende. Hvis det ikke er mulig å melde seg opp hvis man er elev i faget, hvorfor kan jeg da ha meldt meg opp som vanlig? hva kan evt. skje hvis jeg tar eksamen uten å si fra?

Lenke til kommentar

Det er for sent å melde seg på høsteksamen nå ja.

Unnskyld, men hva vil det egentlig si? :D Betyr det at jeg ikke kan ta eksamen til "jul"? Eller betyr det at jeg ikke kan ta eksamen i det heletatt dette skoleåret?

Du kan ikke ta eksamen nå i høst. Du kan melde deg opp til våreksamen etter nyttår.

Greit, takk for svar :)

Lenke til kommentar

vg3... det er det som er forvirrende. Hvis det ikke er mulig å melde seg opp hvis man er elev i faget, hvorfor kan jeg da ha meldt meg opp som vanlig? hva kan evt. skje hvis jeg tar eksamen uten å si fra?

Det er kun du og ditt lokale eksamenskontor som vet at du er meldt opp til eksamen, det går ikke en direktelink til rektor som informerer om at du skal opp til privatisteksamen. Hva som skjer dersom du tar eksamen vet jeg ikke, men jeg råder deg til å snakke med skolen.

Lenke til kommentar

Det er kun du og ditt lokale eksamenskontor som vet at du er meldt opp til eksamen, det går ikke en direktelink til rektor som informerer om at du skal opp til privatisteksamen. Hva som skjer dersom du tar eksamen vet jeg ikke, men jeg råder deg til å snakke med skolen.

Saken er at jeg er redd for at rådgiver/rektor blankt vil avslå min søknad. Jeg har teknisk sett ingen grunn til å droppe ut av gymmen, er i god form og trener utenom osv, men jeg er ikke særlig flink i ballspill og annen idrett som gymlæreren elsker...

Jeg trives for det første ikke noe bra i gymtimene slik som det er nå, i tillegg tror jeg ikke at jeg kan få sekser i faget, noe som jeg trenger for å komme inn på det studiet jeg vil inn på...

Hva skal jeg evt. si til rådgiver/rektor hvis jeg først skal si det? Har rådgiver taushetsplikt ovenfor slikt eller kan hun gå rett til rektor og få meg avmeldt eksamen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...