hegebeta Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Jeg fant melkeveien Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Solgun Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Vet ikke helt hvor lang lukke tid du har brukt, men det er nok litt for lenge, man ser at stjernene har flyttet på seg og langer striper i stede for prikker, så det blir litt grøtete. Ville nok også fjernet brøytestikken nede i bildeflaten. f2.8 burde være bra men for høy iso lager også mye grums, prøv med litt kortere lukkertid og mindre iso, så blir det nok mye bedre. Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Virker litt overeksponert. Vanligvis er lukkertid på 1s veldig kort for nattbilder, men det blir vel slik i kombinasjon med F:2,8 og 1600ISO Lenke til kommentar
hegebeta Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2011 Vet ikke helt hvor lang lukke tid du har brukt, men det er nok litt for lenge, man ser at stjernene har flyttet på seg og langer striper i stede for prikker, så det blir litt grøtete. Ville nok også fjernet brøytestikken nede i bildeflaten. f2.8 burde være bra men for høy iso lager også mye grums, prøv med litt kortere lukkertid og mindre iso, så blir det nok mye bedre. Lukkertiden som vises her er feil. Den var på 61 sec. Skal prøve med iso 400 ved en senere anldening. Månelyset var forresten ganske sterkt (bakfra), noe som kan ha stjålet endel lys fra stjernene.. Virker litt overeksponert. Vanligvis er lukkertid på 1s veldig kort for nattbilder, men det blir vel slik i kombinasjon med F:2,8 og 1600ISO Ja lukkertid på 1s er veldig kort og ikke riktig.. som jeg sa over brukte jeg en lukkertid på 61s. For å få melkeveien fram så tydelig måtte jeg redigere ganske kraftig i både Lightroom og Colour Efex Pro Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Ja lukkertid på 1s er veldig kort og ikke riktig.. som jeg sa over brukte jeg en lukkertid på 61s. For å få melkeveien fram så tydelig måtte jeg redigere ganske kraftig i både Lightroom og Colour Efex Pro Ja, da forstår jeg mer. Måtte faktisk ta en titt på mine egne nattbilder for å sammenligne. Da er det antagelig programvaren som laster opp som ikke klarer å telle til over 60, men begynner på 1 igjen. Takk for oppklaringen. Lenke til kommentar
jeanette roger Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 kult bilde,smil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg