AMDBunny Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Hei, Jeg skal bygge en mediesenter-pc og tenkte å bruke mest mulig av de komponentene jeg har til overs etter jeg oppgraderte min hoved-pc. Dette er komponentene jeg har til overs: HK: Asus P5N-E SLI Minne: 2GB DDR2 minne CPU: Core2Duo E4300 Kjøler: Thermalright Ultra 120 m/MIST 120mm justerbar vifte GPU: MSI GeForce 8800 GTS 512 MB OC Det jeg da trenger å kjøpe er: Kabinett - Det må være ATX og helst ha plass til min kjøler som er 160mm høy! Strømforsyning - Hvor stor må denne være? harddisk - en ssd og en vanlig på ca 2TB tastatur og mus Noen gode råd og tips til meg? På forhånd takk for hjelpen Lenke til kommentar
pstub Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Du kommer langt med disse komponentene. SSD: Kingston HyperX 120GB Harddisk: Seagate ST2000DL003 Ville nok oppgradert til 4GB minne. Strømforsyning: Burde holde med 350-400W. Velg en med 120mm vifte for minst mulig støy. Mus og tastatur: Jeg er VELDIG fornøyd med mitt Logitech DiNovo Mini, lite og snertent tastatur med integrert mus. Om du har PC'en koblet til et stereo-anlegg vil jeg varmt anbefale et kabinett med integrert RF mottager, så kan du kjøpe en Logitech Harmony fjernkontroll som styrer både PC, TV og Forsterker! Tar litt tid å sette opp første gangen, men er deretter helt fantastisk! Kabinett: Her går det VELDIG mye på smak, men kan anbefale Antec Fusion Remote Max. Her er det plass til et ATX kort, og med en høyde på 191mm BURDE det være plass til kjøleren din, men kan ikke garantere det... 16cm er STORT! Du får i hvert fall plass til en ganske stor kjøler der, men kanskje ikke akkurat denne. Lykke til! Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Hva med Thermaltake Bach? Men det er mulig det blir litt trangt for kjøleren - det er 17 cm høyt, og det er vel utvendig mål .. (Jeg kan måle innvendig høyde på det pent brukte kabinettet jeg har stående hjemme ...) Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2011 Hva med Thermaltake Bach? Men det er mulig det blir litt trangt for kjøleren - det er 17 cm høyt, og det er vel utvendig mål .. (Jeg kan måle innvendig høyde på det pent brukte kabinettet jeg har stående hjemme ...) Jeg finner det ikke på prisjakt.no. Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2011 Er dette et bra HTPC-kabinett? Silverstone Lascala LC17B (Sort) Eller dette? Silverstone Lascala LC13B-E (Sort) Det er de to rimligste ATX-kabinett med høyde over 160mm jeg kunne finne. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Hva med Thermaltake Bach? Jeg finner det ikke på prisjakt.no. Det har vel gått ut av produksjon, tenker jeg. Ingen (eller få) nye å få tak i, men enkelte pent brukte finnes jo ... [Men det er kun ca. 158 mm "fra tak til gulv" inne i kassen, så en 160 mm høy kjøler er det uansett ikke plass til.] Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2011 Må jeg kjøpe nytt skjermkort for å kunne kjøre Blu-ray med HDMI 1.4a tilkobling? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå