Gå til innhold

[Løst] 200 watt psu?

Anbefalte innlegg

Skal straks bestille ny pc.. men har stramt budsjett så jeg lurte på om en gammel 200watt strømforsyning jeg har liggende er brukbar? Jeg har btw 2 200 watt den ene er kanskje 300. så kan jeg sette begge inn i kabinettet og satse på at det er nok? Jeg har hørt at i ferdigbygde pcer (packard bell,dell,hp osv) så er det ofte knøttliten strømforsyninger. Det gjør ikke noe om forsyningen blir herpa men hvis den holder 2-3 mnd så jeg rekker å skrape sammen noen penger ihvertfal :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags pc er det snakk om?

200 watt er lite, og det er lite lurt å paraell/seriekoble 2 strømforsyninger, da er det bedre med en ny.

Selv om pcene i dag leveres med småe strømforsyninger så er ofte 200 watt veldig lite, og er den av billig kvalitet så går det dårlig.

Den svakeste strømforsyningen jeg har:

Origen, 320W, MicroATX klarte å ødlegge SSD + blueray stasjonen min og da hadde jeg bare ca 160 watt strømbruk muligens PSU var av dårlig kvalitet, siden jeg har foreløpig ikke hatt problemer nå etter reklamasjon og bytte til en ny, men slike kina strømforsyner bør man være forsiktig med, man bør ikke belaste de noe særlig over 75% før det kan skade kompentene i pcen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Nei, det vil ikke gå overhodet... I verste fall ender det slik plutselig og hardt: http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&reid=123

Og nr 2: http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&reid=154

For å gjøre saken enda verre for deg, ATX standarden er annerledes enn den var den gangen.

Idag er det 12V kraft som gjelder, slik var det ikke før i tiden, da var 3.3V og 5V, i tilegg kan kondensatorer ha røket og resultatet av det ser du i link nr 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...