Macklemore Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Skal straks bestille ny pc.. men har stramt budsjett så jeg lurte på om en gammel 200watt strømforsyning jeg har liggende er brukbar? Jeg har btw 2 200 watt den ene er kanskje 300. så kan jeg sette begge inn i kabinettet og satse på at det er nok? Jeg har hørt at i ferdigbygde pcer (packard bell,dell,hp osv) så er det ofte knøttliten strømforsyninger. Det gjør ikke noe om forsyningen blir herpa men hvis den holder 2-3 mnd så jeg rekker å skrape sammen noen penger ihvertfal Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Hva slags pc er det snakk om? 200 watt er lite, og det er lite lurt å paraell/seriekoble 2 strømforsyninger, da er det bedre med en ny. Selv om pcene i dag leveres med småe strømforsyninger så er ofte 200 watt veldig lite, og er den av billig kvalitet så går det dårlig. Den svakeste strømforsyningen jeg har: Origen, 320W, MicroATX klarte å ødlegge SSD + blueray stasjonen min og da hadde jeg bare ca 160 watt strømbruk muligens PSU var av dårlig kvalitet, siden jeg har foreløpig ikke hatt problemer nå etter reklamasjon og bytte til en ny, men slike kina strømforsyner bør man være forsiktig med, man bør ikke belaste de noe særlig over 75% før det kan skade kompentene i pcen. Endret 24. oktober 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2011 den er driitgammel kanskje fra 2004 elns den andre er på jobben til pappa men så har ikke peiling men regner med at den er ca 2-300 watt. den skal kobles til intel core i5 c 4 gb ram et svakt skjermkort og 1 hdd Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Nei, det vil ikke gå overhodet... I verste fall ender det slik plutselig og hardt: http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&reid=123 Og nr 2: http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&reid=154 For å gjøre saken enda verre for deg, ATX standarden er annerledes enn den var den gangen. Idag er det 12V kraft som gjelder, slik var det ikke før i tiden, da var 3.3V og 5V, i tilegg kan kondensatorer ha røket og resultatet av det ser du i link nr 2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå