abcd423417984 Skrevet 24. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2011 Hei, Skjermkortet i min kjære Dell Studio 540 døde dessverre i helgen, og jeg er nå på utkikk etter noe nytt. Skjermkortet var av typen Geforce 9800 GT (har PCI-Ex 16 slot), og jeg er i utgangspunktet ute etter noe tilsvarende eller bedre til en rimelig pris. Ettersom jeg ikke har fulgt med på hva som har rørt seg i markedet de siste 3 årene håper jeg dermed at noen kan peke meg i riktig retning slik at jeg ikke kjøper noe dårligere. For å oppsummere ønsker jeg noe som er: - like bra eller bedre som Geforce 9800 GT - er relativt rimelig - det er også et pluss om kortet ikke tar opp hele kabinettet, er relativt stillegående, og er tilstrekkelig strømgjerrig Noen som tar utfordringen? Takker så mye på forhånd for hjelpen. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) PNY GeForce GTX 560 TI 1GB kanskje? http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html Spørsmålet hva er rimlig pris, for det kan jo være litt forskjellig. Stillegående er nok ikke de fleste litt dyrere skjermkort men er nok mye bedre 570 og høyere om de har 2 vifter. Velger du kjøleribbe vil det nok ta ganske så mye større plass vannkjøling er bare for de spesielt intriserte. Kanskje like greit å ha nvidia ennå, ATI er ofte litt større men de kan være i noen tilfelle bedre på budsjettmarkedet, eneste at Phyx, NVIDIA 3D Vision er funksjoner som gjør nvidia spesielt bra. Endret 24. oktober 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2011 Litt oppdatert informasjon: Min PC har bare power supply på 350W. Er det noe tilstrekkelig godt skjermkort som kan fungere på denne? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) Hvorfor bare ikke bytte strømforsyning? Har du ATX, dell kan være veldig vansklige å bytte deler, men så sant strømforsyningen er ATX burde det gå. 500 watt eller mere er anbefalt på det skjermkortet jeg foreslår så jeg syns du burde bytte PSU+Skjermkort mens du først er i gang. Vet du at skjermkortet er defekt har du prøvd med et annet PCI-E skjermkort? Endret 25. oktober 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå