CactusDeluxe Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Hallo folkens. Vi oppgraderte internett hastighet fra 20 Mbps til 50mbps hos get. Plutselig begynte "link" knappen på det nye cisco modemet å blinke oransj. Grunnen til at jeg syntes det er rart, er fordi på det papiret som hviser hvordan man setter opp modemet står det "LINK - Tilkobling til PC eller ruter OK- Grønt lys blinker." Så betyr det at det ikke er ok, siden det blinker oransj? Også igår virket internettet tregt, og i tilleg slo internettet seg plutselig av og på. Kommer dette av det oransje lyset? Og hvorfor blinker det oransj og ikke grønt? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Det betyr vel akkurat det du skriver. Har du internet når den blinker gult? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 TS har to tråder (FY!): https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1387269&p=18486738&fromsearch=1&st=0entry18486738 Lenke til kommentar
CactusDeluxe Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2011 TS har to tråder (FY!): https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1387269&p=18486738&fromsearch=1&st=0entry18486738 Tenkte bare det kanskje var mulig og få noe svar fortere ved å poste her og, siden jeg ikke fikk noe svar på det andre stedet.... Lenke til kommentar
CactusDeluxe Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2011 Det betyr vel akkurat det du skriver. Har du internet når den blinker gult? Ja. Det blinker kun oransjt hele tiden, aldri noen annen farge. Så siden du sier at det betyr hva jeg skriver, betyr det da at jeg har internett, bare tregere med tilfeldige "disconections"? Siden det lyser oransjt? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Hvis det blinker orange hele tiden men du allikevel har internettforbindelse så betyr det jo ingenting. Lenke til kommentar
CactusDeluxe Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Njaa grunnen til at jeg lurte var jo fordi nettet var serdeles tregt igår, i tilleg til at det slo seg av og på. Noe det ikke gjorde dagen før, da vi hadde 20mbps. Og som sagt, sto det jo i instruksjonspapirene at "tilkobling til ruter eller pc ok- grønt lys". Da når det lyser oransjt, er det vel ikke rart jeg lurer? Endret 24. oktober 2011 av CactusDeluxe Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Uhm det er jo ikke akkurat logisk da. Enten har du nett eller så har du ikke nett, gul lampe eller ikke gul lampe. Hvis den blinker gult og du allikevel har nett så har ikke denne lampa noe med internetforbindelsen å gjøre, eller manualen din er feil. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Nå vet eg ikke hvilken Cisco router du har, men av de eg har vært borti pleier grønt lys bety ok, oransje lys bety "link med error" og ikke lys = ingen link. Dvs at eg vil tro det oransje lyset betyr at det er pakketap eller feil på forbindelsen, som trigger en alarm i Cisco boksen og dermed lyser det oransje. Dette er også logisk påfallende med at forbindelsen ble oppgradert fra 20 til 50. Denne økningen kan ha medført at feil på linjen som ikke viste seg ved lavere hastigheter nå viser seg. Dette passer også med at internett er tregt. Pakketap eller overføringsfeil fører til at pakker må sendes på nytt flere ganger og dette spiser opp båndbredden. Lenke til kommentar
CactusDeluxe Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2011 "sukk" Ja da er vel manualen feil, i tilleg til at internettet var tregere med 50mbps og at det slo seg av, rett etter jeg oppgraderte bare tull det og da. Fortell om det er logisk du. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Da er vi enig om at du har link ihvertfall. Som Nomore nevner så kan det hende at det er en feil på linja di og det er i tilfelle noe som ISP må sjekke ut. Lenke til kommentar
CactusDeluxe Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2011 Nå vet eg ikke hvilken Cisco router du har, men av de eg har vært borti pleier grønt lys bety ok, oransje lys bety "link med error" og ikke lys = ingen link. Dvs at eg vil tro det oransje lyset betyr at det er pakketap eller feil på forbindelsen, som trigger en alarm i Cisco boksen og dermed lyser det oransje. Dette er også logisk påfallende med at forbindelsen ble oppgradert fra 20 til 50. Denne økningen kan ha medført at feil på linjen som ikke viste seg ved lavere hastigheter nå viser seg. Dette passer også med at internett er tregt. Pakketap eller overføringsfeil fører til at pakker må sendes på nytt flere ganger og dette spiser opp båndbredden. Takk for et detaljert og bra svar! Når jeg tar ping test på "pingtest.net" har jeg null i packet loss, noe som det står er veldig bra. Også ikke høyere en 4 jitter maks, som regel 2-3. Dette er jævlig rart. Også 50 mbps på speedtest.net. Fortsatt er det orangsjt, i tilleg til tregt nett, osv. Lenke til kommentar
CactusDeluxe Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2011 Da er vi enig om at du har link ihvertfall. Som Nomore nevner så kan det hende at det er en feil på linja di og det er i tilfelle noe som ISP må sjekke ut. Har ringt get, og de gjør jo alt for å få meg av røret. De sier jo bare at det ikke betyr noe, selvom manualen sier noe annet, i tilleg til tregt og ustabilt nett. Må nok bare ringe å få en tekniker hit, noe de sa jeg kunne gjøre, hvis problemet vedvarte. Lenke til kommentar
CactusDeluxe Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2011 Herregud så irriterende! Får 20 mbps på speedometeret dinside... Fortalte det til get, og de ba meg sjekke hastigheten på macen eller en laptop, og når jeg gjorde det fikk jeg fortsatt 20mbps... Spilte online på cod idag og fikk 2 bars og EKSTREM lag. Det var jo bedre før jo! Get gir jo tydeligvis lang F, så jeg trenger virkelig tips om hva jeg muligens kan gjøre. Dette er jo helt håpløst. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Klage, klage og klage. Og når du ikke kommer noen vei med det bytter du leverandør. Lenke til kommentar
CactusDeluxe Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) Klage, klage og klage. Og når du ikke kommer noen vei med det bytter du leverandør. Desverre er Get den eneste muligheten her oppe hvor jeg bor. Har ringt for tredje gang idag, og de sender en tekniker på Fredag. De kommer til å skylde på nettverkskortet på den stasjonære pc'en, derfor skal jeg opne opp mac'en, og ta speedometertesten der også, bare for å vise at jeg fortsatt kun for 20 mbps, uansett. Rart at speedtest.net viser 50, men speedometeret viser 20 og under..... I tilleg får jeg uhåldbart mye "lag", på diverse internett spill på xboxen... 10 ganger bedre før med 20 mbps, da funket det ihvertfall. Ekstremt irriterende som sagt. Endret 26. oktober 2011 av CactusDeluxe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå