-kga- Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Hvordan kan man lovlig få tak i TV serier? Fintes det noe alla Netflix eller Hulu her i Norge? Eneste lovlige måtene jeg har funnet er å vente til de kommer på norks tv, noe alle ikke gjør, og i tillegg er det ganske tungvindt å slave etter tv tidene, og en del serier er det kjedelig om man gå glipp av en episode. Ellers så kan enn jo vente ett år etter serien er ferdig vist i USA for så kjøpe den, noe som også er kjedelig siden det er vanskelig unngå å høre/lese om spoilere mens man venter, noe som kan ødelegge en del. Å kjøpe de på DVD er egentlig best med litt eldre TV serier man ikke har hørt så mye om, eller vært interessert i slik at man kan få hele serien på en gang og ikke har hørt eller eller ikke hengt seg opp i eventuelle spoilere man har hørt. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Gratis web-tv hos NRK er nesten det eneste her til lands. Men finnes nok andre alternativer med streaming, brukte Veetle/USAStreams og lignende for å se Lost og diverse prisutdelinger live innimellom. Men disse er også veldig elendige. Netflix er nok mulig å få tak i på noe spesielt vis mener jeg leste. Men er vist en del som skal til, og ikke så direkte enkelt. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Det er rett og slett ingen gode tjenester for dette i Norge, og derfor driver de aller fleste med piratkopiering. Hva er best, vente 1 år på en utgivelse i laber DVD-kvalitet, eller få episoden i 720p HD et par timer etter at den er vist i USA, gratis? Lykke til med letingen, og si ifra hvis du finner en tjeneste 3 Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Definer lovlig? Betale for det eller å ikke gjøre noe som er ulovlig i forhold til fildeling lovverket? Finnes flere streaming sider som har bra kvalitet. De jeg bruker er gratis. Eller så finnes det måter å lure hulu, netflix, fox etc. Koster litt penger som regel. Men da får du se det meste som er landskodet i USA. Hvis du tenker norske tv programmer så vet jeg ikke dessverre. Tv2 og TvNorge har betaling. Nrk og tv3 er gratis. Men det ligger ikke der for evig. Endret 27. oktober 2011 av toy_man Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 (endret) play.com. Billig, gratis frakt, selv om du bestiller mange DVDer på en gang, blir de sendt som individuelle pakker, derfor er man sjelden eller aldri over tollgrensen. Kommer også ut fortere på play.com enn i norske butikker. Edit: AppleTV med DNS-fix som gjør at du kan bruke NetFlix er også en mulighet. Eller Hulu med betal-VNC (5 dollar, eller 25 NOK per mnd.). Endret 30. oktober 2011 av ChrisReeve Lenke til kommentar
thelomen Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Voddler og Headweb? Mest film, lite tv. Det er dessverre alt for vanskelig å få tak i lovlig i forhold til nedlasting. Husker jeg betalte for å få skikkelig proxy inn til USA slik at jeg bl a kunne opprette Netflix konto. Men når jeg prøvde å betale for meg gis Netflix så nekta de å ta imot pengene fordi kortet var norsk... Voddler og Headweb? Mest film, lite tv. Det er dessverre alt for vanskelig å få tak i lovlig i forhold til nedlasting. Husker jeg betalte for å få skikkelig proxy inn til USA slik at jeg bl a kunne opprette Netflix konto. Men når jeg prøvde å betale for meg gis Netflix så nekta de å ta imot pengene fordi kortet var norsk... Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 På jus forumet mener de at å bruke VPN eller proxy for å få tilgang til Netflix og Hulu er ulovlig, men ingen har gitt noen konkrete svar med referanse til lovverket, så jeg er ikke sikker. Er det ulovlig? Blir vel til at jeg kjøper noen få av de TV seriene jeg har mest lyst på på DVD, og resten av dem jeg har lyst til å se kommer jeg bare til å droppe. Altfor dyrt, tungvindt og tidkrevende å skaffe seg et fysisk produkt. Tar for mye plass gjør det også. Mye bedre å ha det på dataen eller å streame det over nette. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 På jus forumet mener de at å bruke VPN eller proxy for å få tilgang til Netflix og Hulu er ulovlig, men ingen har gitt noen konkrete svar med referanse til lovverket, så jeg er ikke sikker. Er det ulovlig? Du får nok FBI på døra. 1 Lenke til kommentar
gholie Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Akkurat når det gjeld TV-seriar synest eg det er best å laste ned via torrent, rett og slett pga tilgangen på alternativ her i Noreg er ikkje eksisterande. For oss er det ingen bruker vennleg måte å få seriane i bra kvalitet innan rimeleg tid ( 1 Måned +- etter original sendetid, slik som det er nå tar det opp til eit år for fleire seriar. ) for oss utan å måtte knote med VPN for å få tilgang til ein teneste som er begrensa til USA. Når det gjeld å bruke VPN eller Proxy for å få tilgang til tenester som er begrensa til utlandet så bryter det nok med EULA deira vil eg tru, men du får nok ikkje nokre andre reaksjonar enn utestenging frå tenesten om du mot formodning skulle bli tatt i fusk. Om du er glad i seriar så er det så alt for mangen av høg kvalitet som er utilgjengeleg for oss, som gjer at ein ofte ikkje kjem utanom å bruke fildelingsnettverk til å skaffe, desverre. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå