Gå til innhold

Beste 120gb`en til en tusenlapp?


Woilef

Anbefalte innlegg

har hatt wd et par ganger før, og aldri mer! den siste var en 40gb disk som avga en konstant høyfrekvent piping (da var hele systemet mitt vannkjølt).

 

byttet til seagate barracuda IV, og herregud for en forskjell det var. bare det å komme inn på rommet hvor pc'en står for ikke å bli møtt av en ukomfortabel hvine-lyd var tilnærmet orgasmisk.

 

men, selvfølgelig.. har du cpu/gpu/psu-vifte på full pupp hele tiden, vil du nok ikke merke en WD-disk oppi alt bråket.

 

Helt enig.. Høyfrekvente møkkalyd.. Jeg syns den var utrolig irriterende, særlig når lyden forandret seg ettersom jeg flyttet på hode mitt.

 

Det var en WD 60GB, har nå Seagate.

Har også en gammel 20GB seagate, men den ble lagd på tiden når Seagate ikke lagde så gode disker. Var vel barracuda 2 eller noe. Den klikka nesten. Brukes nå som "diskett".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OK, men forstår jeg det riktig når jeg sier at det ikke er NOEN FORSKJELL i det hele tatt på å velge en ATA133 fremfor en ATA100? Igjen hovedkortet mitt støtter ATA133...

ATA 133 fremfor ATA 100 gir minimal ytelsesforskjell.

Gå for Seagate du.

 

Har ikke noe særlig erfaring med Maxtor, men broren min har 2x60GB Maxtor harddisker. Kan ikke høre at de har noen høyfrekvent hvinelyd hvertfall, og bråker ikke infernalskt heller.

Har hørt/lest at de nye modellene av Maxtor blir ganske varme.

Kanskje psilocybe kan nevne noe om det?

Lenke til kommentar
Har en wd 120gb 8mb og en ibm 80gb deskstar og en 40gb WD, men wd diskene hører jeg ikke, så jeg fatter ikke hvor dere har kjøpt WD disker som bråker...........

 

Ikke jeg heller :)

 

Har en nyere 20GBer fra WD (fikk den i retur for defekt 20GB IBM) og den hyler... så jeg vet hva det er folk snakker om ;)

 

Har forresten ørten WDer bak meg fra 1.2GB tiden, men av de nyeste (JB serien) så har jeg kjøpt 1x120GB og 5x80GBere. INGEN lagde denne høyfrekvente tonen. Kun et svakt sus. Hører den ikke over viftene mine i hele tatt og alle viftene mine (5stk) er 12dB Pabst.

 

Nå skal vi jo være ærlige ;) og den første 120GBen jeg mottok returnerte jeg fordi den laget en svak "knatre" lyd hele tiden... men ingen hyling.

 

Og mens vi er inne på "ærlig", så har jeg kjøpt 3x40GB BarracudaV også.

Ja, disse var stillere enn WDen faktisk, men de vibrerte, noe WDene ikke gjorde. Vibrasjon fører til resonans som igjen blir til lyd (alt etter hvilket kabinett man har). :(

Lenke til kommentar

Har den wd disken i xboxen min.. Griserask og er ganske stille. bråker ikke mer en cpu vifta di hvis ikke du har vannkjøling da.

Maxtor er verken rask eller stille, har en 80 gb nå... ikke fornøyd.

Seagate er jo stillest da... men ærlig talt hva er viktigst litt stillere eller bedre ytelse? Sitter å spiller med action lydene for full pupp uansett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...