Momus Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Mange har lagt om til vinterdekk denne helga. Samtidig er det varslet temperaturer på opp til 12 grader på østlandet, kombinert med mye regn. Er det virkelig så smart å legge om nå? Ser for meg mye vannplaning de kommende dagene. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Med tanke på at det er veldig varierende vær for tiden så tror jeg ikke jeg hadde nølt med å legge om, plutselig så er det totalt væromslag med is, og du sitter der med sommerdekkene dine. Folk kjører stort sett etter forholdene, og jeg tror ikke man vil se en økt skadestatistikk med bakgrunn i vannplaning og utforkjøringer pga. bruk av vinterdekk. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Jeg hadde bytta hvis jeg var deg , du taper jo ingenting på det! Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Jeg hadde ventet dersom jeg hadde hatt mulighet til å bytte på 1 dags varsel. Men uansett, så må vinterhjulene på innen et par uker. Hastverk er lastverk og kanskje trenger du nye dekk osv. Er veldig jo kjipt å måtte ta bussen. .. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Og den temperatur TS viser til er dagtemperatur (ca kl 14:00) og ikke natt/morgentemperatur (som kan være langt under null). Forleden natt/morgen var temperaturen på østlandet ned i muns 5 grader. 1 Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 La om for tre veker siden eg. Angra ikkje. Likte greit å få gjort det. Blir jo ganske kaldt på natta nå :S Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Jeg venter så lenge jeg kan Splitter nye vinterdekk, og jeg gidder ikke å begynne å slite på de på bare, og varme veier Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Vinterdekk bør ifølge ekspertene slites rundt 100 mil på bar asfalt før snøen kommer for å gi best mulig grep. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Da tar jeg bare en sladd i en rundkjøring på regnføre, så tilsvarer det 150 mil. 1 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Vinterdekk bør ifølge ekspertene slites rundt 100 mil på bar asfalt før snøen kommer for å gi best mulig grep. Jepp, husker min far hadde helt nye piggfrie dekks om spant (RWD) bare han ga litt gass på vått føre Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Da skal jeg iallefall ikke kjøre de inn først 2 Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Wow, for noen holdninger. 2 Lenke til kommentar
Kristoffer__1 Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Er ikke sladding det vinteren er til for?... 3 Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Da tar jeg bare en sladd i en rundkjøring på regnføre, så tilsvarer det 150 mil. Då er det lov å vente så lenge som muleg Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Jeg gidder rett og slett ikke å slite bort dekkene mine før jeg må.. Gjør meg ingenting om de er litt løse på snøen. Da blir det jo bare ekstra moro med 4trekkeren Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Helt til du står plassert i baken på en annen bil fordi dekkene ikke hadde nok grep når du skulle bremse... 2 Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Helt til du står plassert i baken på en annen bil fordi dekkene ikke hadde nok grep når du skulle bremse... ooooog får bot på 7000 kr + forsikringen nekter å betale skadene så du må betale selv happy times! Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Dere har ikke hørt om avstand altså? Rart at jeg har klart meg med slitte nankang dekk og diverse ræva dritdekk uten å smelle årene før.. Jaja jeg smadrer vel bilen på nye vinterdekk hvis dere spåkoner sier så.. Endret 28. oktober 2011 av TMK9C Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Det ordner seg nok. Ikke som er verdensmester som deg. 1 Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Eg lærte at eg aldri skal kjøre med pigg foran og sommer bak. Måtte lære det på den hardaste måten Ein grunn til at eg kjører med splitter nye piggdekk når det er 11 grader ute her i Trondheim Endret 28. oktober 2011 av tharshan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå