Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fedme og overvekt hos barn! ?

andreaspdb

Anbefalte innlegg

Jeg har en skoleoppgave i naturfag om fedme og overvekt hos barn. En del av oppgaven er å få fram andre sine meninger om hvorfor det forekommer fedme og overvekt hos barn.

Jeg har noen punkter som jeg gjerne skulle hatt svar på med ulike syn fra person til person.

Hvordan er den sosiale påvirkningen? Hva skjer når man blir mobbet for overvekt? Fører det til mer fedme, hvorfor? Hvordan er medias fremstilling innenfor temaet?

(Post gjerne linker som skriver om dette. Tar imot all personlige svar og saklige.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har fått denne oppgaven i naturfag så kreves det vel ikke at du går inn på universitetsnivå for å forklare årsakssammenhenger, men du kan jo prøve å skrive om i alle fall en del ting.

Dette er nok et ganske så komplekst tema.

Her er det jeg har fra toppen av hodet uten å gjøre mye research. Det er kanskje ting du kan gå videre på og undersøke mer om.

Hvis veksten under svangerskapet er hindret så kan lav det genetisk programmere personen til lavt stoffskifte og derfor gjør at vekten blir høyere enn normalt.

Sult og kaloriinntak styres av bl.a .hormoner, blodsukker, stress og følelser, samt sosial arv.

Mobbing kan vel medføre mer fedme i.o.m at fett beskytter de interne organene slik at men er mer beskyttet. Det samme kan vel sies om trening hvor man beskytter seg med muskler og også blir sterkere slik at man kan ha større fysisk dominans.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...