torbis93 Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Hei Jeg leter etter et nytt hovedkort da mitt gamle tok kvelden, ved denne anledningen tenkte jeg å bytte til 1155 for å prøve ut sandybridge eller AM3+ pga de nye fusion prosessorene. Problemet er at jeg har en del spesielle preferanser for at de gamle delene skal passe inn. Det første er at jeg ønsker 6 RAM "slots" som støtter 2000 Mhz og i tillegg ønsker jeg at kortet har 3 pci.2 x16 express porter for å få en slot imellom skjermkortene mine så det ikke blir så varme imellom der. minimun 2 sata 6GB kontakter er også nødvendig. Jeg har lett mange steder men har enda ikke klart å finne et kort som passer til disse preferansen til hverken AM3+ eller 1155 :s Vis det er noen som vet om et eller finner et hadde det vært fint om dere kunne dele det På forhånd takk! - Thorbjørn Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 La inn kriteriene dine hos prisjakt, og det ser ikke ut som noe slikt finnes på det norske markedet i det minste, og ettersom begge plattformene kjører dual-channel, så tviler jeg på du finner noe sånt generelt . Finnes flere kort som har alle kriteriene dine bortsett fra 6 minne slots. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 6 slots 1155 finner du nok ikke. Er kun 2 kanaler og ikke 3 på 1155, riktignok klarte Gigabyte å fikle inn flere slots på 1156 men dette har ikke blitt gjort med 1155 og er ikke sannsynlig at det vil skje om det ikke har skjedd noe nå. Videre så er det IKKE hovedkortet som bestemmer RAM hastigheten du får, dette er det CPUen siden det er her minnekontrolleren nå sitter, Intel garanterer kun 1600 MHz, alt over anses som flaks. Ikke at det spiller noen stor rolle, da forskjellen mellom 1066 MHz RAM på slappe (Trege) timings vs 2000 MHz RAM på stramme (Raske) timings tilsvarer maks 1 FPS i spill. Eneste plassen du vil se forskjell er i minnebenchmarker og RAM disk applikasjoner (Merk! Du må ha god ramdisk software, da det er STOR forskjell mellom programvarene) Rask RAM hjelper heller ikke på overklokken på 1155 plattformen heller, da all overklokking her styres av multiplikatoren på CPUen og ingenting annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå