Gå til innhold

Bytte mellom headsett og Høytalere?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fins det no lydkort eller lignende som man kan koble både headsett og høytalere til?

Det er veldig ofte jeg har lyst til å bruke høytalerene mine og ikke headsettet og omvendt, men da må jeg koble om alt sammen. Er det noen lydkort som har støtte for begge deler? og da kanskje med en enkel bryter/knapp som veksler mellom 2 forskjellige lydenheter?

 

Har forresten Roccat Kova som headsett(5.1) og helt vanlige logitech høytalere (2.1)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.dealextreme.com/p/audio-splitter-3-5mm-jack-741

 

Den vil nok fungere, bra har selv flere høytaller jeg deler mot en jack utgang.

Muligens du mister litt effekt, men jaja er ikke sikkert du merker det.

Åssen i all verden skal jeg kunne bytte mellom et headsett som bruker 4 kabler til høytalerene som bruker 2. Denna snylte pluggen hadde jeg desverre ikke kommet langt med. Jeg snakker heller om feks et lydkort som har nok innganger til å koble til 2 forskjellige lydenheter, for så å kunne bytte mellom disse 2 sømløst. Altså jeg vil unngå å måtte gå bak pcen, dra ut kabler, putte inn de andre kablene også styre med oppsett på pcen for å få det til å fungere..

Lenke til kommentar

Jeg har Asus Xonar HDAV 1.3. Der har jeg headsettet koblet til jack-utgangen og receiveren til HDMI-kontakten (kunne nok brukt SPDIF også). Bytter mellom utgangene med den medfølgende programvaren. Tipper du kan gjøre dette med mange av de rimeligere Xonar-kortene også.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Hva med to lydkort? :)

Kan finne ut om det går, men jeg tror kanskje det blir litt krøll.. KAnskje man kan kjøre 2 like lydkort på samme måte man kjører CF eller SLI.. Eller... hakke snøring jeg:P får finne ut noe;)

Eg har to lydkort og bytter med å velge standard lydenhet i Windows. Til nå har det ikke vært noen programmer som ikke bytter umiddelbart. Fungerer veldig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...