vegarnj Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Hei har nettopp bygget meg en ny pc og dette er første gangen. Har fått spilt litt på den men etter at jeg kjørte BC2 så skrudde pc-en seg av. Prøvde å slå den på igjen, men det eneste som skjer er at standby led på hovedkortet lyser samt at vifter går i et 1 sekund før de skrur seg av. Så begynte jeg å feilsøke tenkte jo selvfølgelig at PSU-en hadde skylda men tydeligvis er det skjermkortet, vil bare avklare med dere først! Skjermkortet jeg har er et gainward gtx580 med 3gb minne, når jeg trekker ut den ene pci-e strømkabelen og trykker på påknappen på pc-en, starter den opp. Dette er strømkabelen med 8 pinner ikke 6. Vist den med 6pinner står i skjermkortet, slår den seg på! Vist både den med 6pin og 8pin står i vil den ikke starte, da lyser bare viftene i 1sek ca. Har også en ekstra 8pin som jeg prøvde å sette i men med ingen resultat desverre. Vist noen har hatt samme problem eller har erfaring så hadde det hvert fint om dere kommenterte, nå slippes snart BF3 og dette var ikke akkurat den beste tiden å få problemer med pc-en :/ Hardware: intel core i7 2600k gainward gtx 580 3gb Asus sabertooth p67 Silver power SP-SS850-850w 8GB RAM Kjøpte delene på komplett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå