indahla Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Jeg har idag en Netgear WNDR3700 router. Denne støtter både 2,4 g 5GHz. I et rom ca 10-15 meter unna (to dører imellom) har jeg en AC Ryan Playon HD Mini. Til denne har jeg koblet en 300 mbps WLAN-adapter. Likevel hakker filmer jeg streamer fra PC'en (koblet mot Netgear routeren via gb-lan) til AC Ryan på noen scener. 720p filmer går fint, men 1080p (med høy bitrate) hakker veldig innimellom. Hva kan jeg gjøre for å få en bedre overføring via nettet? Kan jeg event. kjøpe en bridge (wlan -> LAN) slik at jeg kan koble flere enheter til det trådløse nettet, f.eks. denne: http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Nettverk/Trådløse-aksesspunkt/Buffalo/Buffalo-AirStation-Dual-Band-Converter-Wireless-N-Ethernet-Converter-Access-P-and-B-45566-p0000159553.aspx Takk for alle råd/tips! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Hakker det like mye når routeren akkurat er restartet? Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Det kan likegjerne være andre ting som grafikkbrikken i den enheten du skal spille av som er problemet... Du kan først forsøke å flytte enhetene inn i samme rom og teste litt for å se om det da fungerer bedre. Ofte kan man spille av HD-innhold med båndbredde under 10mbit, kommer an på mange ting som komprimering osv. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Hakker det like mye når routeren akkurat er restartet? Skal teste det! Det kan likegjerne være andre ting som grafikkbrikken i den enheten du skal spille av som er problemet... Du kan først forsøke å flytte enhetene inn i samme rom og teste litt for å se om det da fungerer bedre. Ofte kan man spille av HD-innhold med båndbredde under 10mbit, kommer an på mange ting som komprimering osv. Har forsøkt å dra kabel direkte fra switchen til mediaspilleren. Da hakker det ikke. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Grunne til at jeg spør er at jeg har samme oppsett og hos meg så må jeg innmellom restarte routeren fordi filmene stopper eller begynner å hakke. Hos meg skjer dette sjelden men ca annenhver mnd. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 Hm.. da må jeg teste det. Jeg har sikkert ikke restartet min på ett år... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå