Gå til innhold

Remote Procedure Call (RPC)

Anbefalte innlegg

Vel, så har jeg et lite spørsmål..

i det siste har det kommet opp en feilmelding etter en liten stund foran pcen, hvor dette står:

"Remote Call Procedure was not proparly shut down, windows will now restart the machine in 50secs" osv..

Noen som vet hvordan jeg får slutt på dette?

Har netopp ny formatert, pga denne feilen.. men den dukker stadig opp!

M.v.h Kristian.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi.. du er ikke den eneste, merket det før i dag også. Så fort en av folka her i huset gikk på internett kom denne feilmeldingen på alle maskinene i huset som er tilkoblet nettverket. Utrolig irriterende.

Eneste jeg gjorde var å laste ned noen Windows oppdateringer. Vet ikke om det stoppet det, men det ble borte. Mulig det bare ga seg? Alt dette forgikk mellom 20:00 til 22:00. Utrolig irriterende.

Må ha kommet gjennom internett på en måte da problemet også ble borte da vi dro ut nettverkskabelene fra PC'ene som ikke var tilkoblet internett.

Først trodde jeg det var min feil, da jeg hadde satt opp en maskin som jeg styrer med Remote desktop funksjonen i Win XP og hadde tuklet litt med Shutdown kommandoer.

Men tror ikke det var feilen da også den maskinen ble slått av og var slått av mens noen Shut Down feilmeldingen kom.

Eneste jeg fikk med meg var at det var Remote Procedure Call (RPC) og at det var NT authoritySYSTEM eller noe som hadde utført det? Noe som ikke gir mening for meg.

Hvordan kan folk ha muligheten til å kjøre kommandoer på min maskin sånn uten videre?

Håper det er flere som forklare hva som har skjerdd.

Lenke til kommentar

Orm? Det er en DCOM RPC exploit i Microsoft sitt fantastiske OS Windows!

Du kan finne source til forskjellige exploits på internet og kompilere disse selv. Da er det enkelt å skaffe seg tilgang til en Windows maskin, da kan du gjøre akuratt hva du vil med dem. Er ikke dere Windows brukere forferdelig glad i det sikre OS'et deres? :)

Vel, dette kan fikses ved å laste ned sikkerhetsoppdateringer fra Microsoft, jeg vil anbefale ALLE til å gjøre dette! Det er VELDIG lett å bryte inn i Windows systemene nå (egentlig alltid, men ennå lettere nå).

Arh, jeg er for trett til dette. - Men hvis dere absolutt vil bruke Windows så sikre systemene deres!!

Lenke til kommentar

Var også en orm ja. Men du kan lett bruke denne exploiten til å hacke med også. Finnes mange programmer som er skrevet til denne exploiten..

Den ble varslet for en uke siden eller noe - og gjelder OGSÅ win2k3 som skal være det sikreste på denne jord ifølge microsoft. Kan vi ta dem alvorlig? Uff-uff.. :roll:

Lenke til kommentar

Hei alle sammen

mitt søsken barn har akkurat samme feil det jeg gjorde var og diable lan så fikk den ikke den feilen igjen men har bor i nabolandet og har bredbåndsfabrikken fiber 10mbit har følgene specs

men skulle hatt gubben oppe på nettet igjen

funker de alså og instalere denne patchen alså ?

http://www.microsoft.com/downloads/details...32-3de40f69c074

abit ic7-g

256* 2 twinmos

radeon 9500 pro

og wd disk 120 gig

windows xp sp1

venter i spenning på seriøse svar på dette problemet

Håkon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...