Gå til innhold

Noen spm ang. ny kaloriopplysende restaurant

Restaurant med kalori-oversikt i meny  

11 stemmer

1. 1. Ville du benyttet deg av denne restauranten?

• Ja, teller kalorier
    • Ja, teller ikke kalorier men liker å ha en viss oversikt.
    • Nei, kalorier er uinteressant for meg
    • Kanskje, om det ble foreslått av andre.

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi skriver en foretningsidè om en restaurant som fokuserer på sunt kosthold hvor kaloriene for hver enkelt rett står oppført i menyen. Vi prøver å analysere markedet og

i den forbindelse lurte vi på om dere kunne svart på noen spørsmål?

1. Hvor ofte går du ut og spiser?

2. Hva legger du vekt på når du velger restaurant/Cafè?

3. Hvor mye legger du vekt på pris?

4. Hvordan er følelsen etter å ha inntatt et måltid på restaurant/Cafè?

5.Om det fantes en restaurant/cafè som tilbydde en oversikt over kaloriinholdet, ville du ha benyttet deg av denne?

6. Viss ja, hvor ofte ville du ha benyttet deg av denne?

7. Er du villig til å betale litt ekstra for en rett hvor du får kalorioversikten, så sant maten smaker godt?

8. Føler du det er et behov for en slik restaurant?

9. Kunne du ha spist en cheeseburger som inneholder 700kcal om dette ble oppgitt?

10. Selv om du ikke selv er på en kalorifattig diett, ville du likevel dratt til denne restaurnten?

På forhånd tusen takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. 1 gang i mnd maks

2. Kreativitet, hvor mye sesongvarer som selges, pris

3. Betaler for kvalitet, betaler ikke for kjedelig skit som har blitt varma opp i mikroen

4. God?

5. Nei

7. Nei

8. Nei

9. Ja

10. Om maten var kreativ og sesongbetont, ja.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Tror dette er mer interessant å spørre om på fora som kvinneguiden.no og tilsvarende, dette forumet har en overvekt av unge menn. Ikke dermed sagt at menn ikke bryr seg om kalorier, men kvinner har en tendens til å interessere seg vesentlig mer om emnet.

Selv ser jeg ikke helt poenget. Fett gjør at mat smaker godt, og fett inneholder mest kalorier. Går jeg ut for å spise, blir kaloriene ikke ofret en tanke. Nå jobber jeg som kokk og trener styrke, så jeg har noenlunde god kontroll på hvor mye jeg får i meg per dag, men jeg kan fint se for meg at kunder vil få dårlig samvittighet om de bestiller noe som er på den øvre skalaen mtp kalorier, eller skal være "flinke" foran venner/partner/servitørene og bestiller en stusselig salat. Jeg ser også for meg at de mest kaloririke rettene vil ha relativt dårlig omsetning, noe som fører til svinn (med mindre man tyr til frossen halvfabrikat).

Men, for all del, det kan funke. Med fokus på magert kjøtt og relativt proteinrike retter kan dere sikkert knytte dere til et eller annet treningsstudio med rabatter for medlemmer. Mange som trener som er lei av tørrstekte kyllingfileter med broccoli og tomat.

Lenke til kommentar

1. Hvor ofte går du ut og spiser?

3-4 ganger i mnd

2. Hva legger du vekt på når du velger restaurant/Cafè?

God mat og renselig

3. Hvor mye legger du vekt på pris?

Litt, kan jo ikke koste 1000 ++

4. Hvordan er følelsen etter å ha inntatt et måltid på restaurant/Cafè?

God

5.Om det fantes en restaurant/cafè som tilbydde en oversikt over kaloriinholdet, ville du ha benyttet deg av denne?

Ja men hadde ikke brydd meg om kaloriinnhold

6. Viss ja, hvor ofte ville du ha benyttet deg av denne?

Hvis maten var god så hadde jeg nok brukt den litt.

7. Er du villig til å betale litt ekstra for en rett hvor du får kalorioversikten, så sant maten smaker godt?

Nei

8. Føler du det er et behov for en slik restaurant?

Nei

9. Kunne du ha spist en cheeseburger som inneholder 700kcal om dette ble oppgitt?

Ja

10. Selv om du ikke selv er på en kalorifattig diett, ville du likevel dratt til denne restaurnten?

Ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...