Gå til innhold

Intel med ny sandybridge cpu i7 2700k norsk pris

Mantaturbo

Anbefalte innlegg

Hvis det er slik, hvorfor kommer ikke intel med core i7 3000k @ 4.2 ghz i så fall?

Flere core i7 2600k hadde nok klart å gå i den hastigheten problemfritt, selv om det ville vært 130 watt hadde det ikke spilt så mye.

Fordi de trenger ikke å lansere noe raskere for å konkurrere mot FX-8150, dessuten hadde du vel ikke kjøpt en i7-3000k til 6000 kr?

Siden intel alikevell har så stort marked, tror jeg neppe intel ville tapt stort på det om prosesoren hadde hatt en levetid på 3 år.

3 år tror jeg er å overdrive levetidstapet betraktelig, men som sagt er det ikke noe poeng for Intel å gjøre dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som klager over effektforbruket på en prosessor (95w vs 130w)

Er dette for dere vil spare penger på strøm?

Tror ikke Intel vil lansere en i7 3000k pga de tjener mere penger på å holde igjen på teknologien.

Og at folk rett og slett ikke trenger mer en det de har lansert en dag i dag? For de som spiller og programerer/surfer.

Selv er jeg en som vil ha "det beste" på markede. Atm sitter jeg med en maskin fra 2009, som en dag i dag kjører de spillene jeg spiller på full grafikk uten problemer, (ikke noe low grafikk baserte spill) (CoD: BO, Crysis 1 og 2 osv)

Lenke til kommentar

Nei, det er fordi jeg ønsker å kunne overklokke uten å måtte ha 3x 120mm radiatorer kun for CPU, 1000W PSU og/eller en NH-D14 for luftkjøling med akseptable resultater.

Strømregningen er i stor grad den samme uansett siden det går til oppvarming nesten hele året og strømprisene er ikke forskrekkende ille.

Tror ikke Intel vil lansere en i7 3000k pga de tjener mere penger på å holde igjen på teknologien.

Og at folk rett og slett ikke trenger mer en det de har lansert en dag i dag? For de som spiller og programerer/surfer.

Nettopp, hvorfor lansere en raskere prosessor når de allerede er best?

Selv er jeg en som vil ha "det beste" på markede. Atm sitter jeg med en maskin fra 2009, som en dag i dag kjører de spillene jeg spiller på full grafikk uten problemer, (ikke noe low grafikk baserte spill) (CoD: BO, Crysis 1 og 2 osv)

CoD er lavgrafikk så det holder. Crysis og Crysis 2 er rimelig hardt, men jeg tviler også på at du klarer å kjøre Crysis 2 dx11 Ultra på en maskin fra 2009, 2010 er derimot fullt mulig.

Lenke til kommentar

Må si selv, at crysis 2 skuffer veldig, kjører på maks grafikk på nvidia GTX 570, og syns bildekvaliten er dårlig, blueray filmer gi langt mere ekte følese. Spessielt intro og filmene som går før spillet, ren DVD kvalitet buhuu.

Blir spennende hvordan battlefield 3 blir, men muligens ikke stort bedre.

Nå regner jeg ikke med å klare mere en 30% overklokking av 2400k eller 2600k stabilt, så dermed er det best å ha en god kjøler, og god strømforsyning.

Har noen klart 50% overklokking uten å bruke flytende nitogren? Ville vært digg i så fall.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Angående det å komme med nye prosessorer?

På den måten forsetter intel å selge prosessorene sine, for er vel slik hvis dere i de tilfellene har mere nok kraft å spille nye spill uten å bytte pc så kjøper man neppe ny prosessor og hovedkort.

Dermed kan sokkel 2011 bli forsinket opp mot 5 år på privatmarkedet.

Er alltid folk som ikke har ny pc, men intel kommer antakelig med nye prosessorer så sant de se behov og at folk kjøper noe nytt. Tror det er få her som kunne se 6 kjerne prosessor gi langt mere effekt. Skal litt til før de behovet melder seg.

Man kunne nok heller hatt 8 kjerne med bare 2 ghz klokkehastighet, hvis det ville like kraftig ytelse som core i7 2600k.

Tenk hvor høy overklokking en slik prosessor kunne ha? Nærmer vi oss 3.6 Ghz overklokking da er ytelsen helt enorm man klarer nesten ikke å belaste prosessoren i windows 8.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Nei, det er fordi jeg ønsker å kunne overklokke uten å måtte ha 3x 120mm radiatorer kun for CPU, 1000W PSU og/eller en NH-D14 for luftkjøling med akseptable resultater.

Strømregningen er i stor grad den samme uansett siden det går til oppvarming nesten hele året og strømprisene er ikke forskrekkende ille.

Nettopp, hvorfor lansere en raskere prosessor når de allerede er best?

CoD er lavgrafikk så det holder. Crysis og Crysis 2 er rimelig hardt, men jeg tviler også på at du klarer å kjøre Crysis 2 dx11 Ultra på en maskin fra 2009, 2010 er derimot fullt mulig.

Aha. Ser det er fremdeles litt "studie" igjen når det kommer til prosessor.

Skal nok gå fra AMD til Intel nå neste gang jeg oppgraderer. Sitter med en gammel AMD 965 på 3,9 GHz.

Har et ATi Radeon HD 5870, må si det faktisk er et godt skjermkort i år og holder helt sikkert 1 år eller 2 til :)

Lenke til kommentar

Har et ATi Radeon HD 5870, må si det faktisk er et godt skjermkort i år og holder helt sikkert 1 år eller 2 til :)

Du kan ikke kjøre Crysis 2 på full grafikk med et HD 5870, det går ikke.

Crysis på full grafikk med et 5870 vil også hakke en del.

Lenke til kommentar

...

Nå regner jeg ikke med å klare mere en 30% overklokking av 2400k eller 2600k stabilt, så dermed er det best å ha en god kjøler, og god strømforsyning.

Har noen klart 50% overklokking uten å bruke flytende nitogren? Ville vært digg i så fall.

+30% på 2500k/2600k/2700k skal ikke være noe problem.

Hvor høy spenning du trenger for å få PC stabil, vil variere.

Noen trenger 1,2 V mens andre må opp mot 1,4 V på 4,5 GHz

+50% vil kreve mer av den som overklokker og litt flaks for å få en god CPU.

For å klare 4,5 GHz kan man stort sett bare sette multiplier til 45 og justere spenning (CPU VCore) til den klarer stresstester.

Opp mot og over 5 GHz, må du regne med å måtte justere VTT, PLL og VCore, samt en del andre endringer i BIOS.

Jeg klarer fint 5+ GHz på min 2500k ( kjøler = CoolIt A.L.C. ECO med 2x GT 1850 rpm i push/pull ), men du må regne med å bruke mye ekstra tid på å hente ut de siste 100-200 MHz.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...