Gå til innhold

Intel med ny sandybridge cpu i7 2700k norsk pris

Mantaturbo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk nesten lyst å spørre, når kommer 2800k? Over nyttår?

Nå er vel muligens cpu i7 2700k bare en overklokket veriant av 2600k.

Så hvis man likevel skal overklokke er nok 2600k like bra.

Men ønsker man lavest effektforbruk så er kanskje 2700k noe å vurdere.

Lenke til kommentar

Sånn jeg har forstått det er disse helt identiske med 2600K, bortsett fra et knepp opp på default multiplikator.

Eneste fordelen kan være at disse er "cherry picked", og dermed har større sansynlighet for å la seg klokke høyt.

Med andre ord så kan man ha flaks og få en akkurat like bra prosessor om man kjøper en 2600K.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Boxed Intel® Core™ i7-2600K Processor (8M Cache, 3.40 GHz) FC-LGA10

Socket Step Step TDP Ordering Code Spec Code Low Halogen VT-x Recommended Channel Price

LGA1155 D2 95 W BX80623I72600K SR00C Yes Yes $326

Er det denne du mener? Har man den over, så kan man like godt gå for 2600k og overklokke den litt.

Eneste ulempen er skal man overklokke mye så sparer man litt på vifteutgiften av å gå for topp modellen?

Hadde håpet at kjøleløsning tar i bruk:

intel_dbxb_fan.jpg

Kjølere på 12 CM vifte slik man slipper å kjøpe kjøleribbe seperat ved overklokking.

Lenke til kommentar

Eneste ulempen er skal man overklokke mye så sparer man litt på vifteutgiften av å gå for topp modellen?

Ryktes vel at 2700K skal leveres uten kjøler, siden den sikter på kjøpere som ikke kommer til å bruke orginal kjøler.

Like greit synes jeg. Da slipper folk å klage på hvor mye stock-kjøleren bråker og blir tvunget til å kjøpe noe bedre.

Lenke til kommentar

Like greit synes jeg. Da slipper folk å klage på hvor mye stock-kjøleren bråker og blir tvunget til å kjøpe noe bedre.

Problemet blir da må folk sjekke hva slags kjøler de kan bruke.

Hvis de velger feil, mister folkene garantien, nå tror jeg ikke det vil bli stort problem men er nok en grunn for 2600k boxed følger med kjøler.

Men jeg hadde ikke hatt noe imot en kjøler fra intel som er som consair A50 de er langt bedre.

Lenke til kommentar

Prøvde å lese litt, men skjønte ikke det meste x)

Noen som vet HVA som blir bedre ved enne en 2600k?

Vil f.eks denne slå i5 2500k i gaming bedre en det 2600k gjorde? :)

vet den ikke er ute enda, men sikkert noen som har lest litt, og kan svare ut ifra det dere har hørt/lest.

Lenke til kommentar

Den er like 2600k, utenom at den har høyere standard klokkehastighet, ikke noe mer.

Så du mener med andre ord, at du ville klart å få 2600k til 3.5 GHz med fremdeles 95 watt effektforbruk? Er det multiplatoren som er satt litt høyere på 2700k? Altså man kunne fint overklokket 2600k til samme frekvens uten tap av levetid?

Er det slik at 2700k består av samme teknologi som 2600S eneste ved overklokking er at 2700k er ulåst multiplikator?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Den er like 2600k, utenom at den har høyere standard klokkehastighet, ikke noe mer.

Så du mener med andre ord, at du ville klart å få 2600k til 3.5 GHz med fremdeles 95 watt effektforbruk? Er det multiplatoren som er satt litt høyere på 2700k? Altså man kunne fint overklokket 2600k til samme frekvens uten tap av levetid?

Er det slik at 2700k består av samme teknologi som 2600S eneste ved overklokking er at 2700k er ulåst multiplikator?

Ja

Ja

Ja

Ja

Lenke til kommentar

Hvis det er slik, hvorfor kommer ikke intel med core i7 3000k @ 4.2 ghz i så fall?

Flere core i7 2600k hadde nok klart å gå i den hastigheten problemfritt, selv om det ville vært 130 watt hadde det ikke spilt så mye.

Siden intel alikevell har så stort marked, tror jeg neppe intel ville tapt stort på det om prosesoren hadde hatt en levetid på 3 år.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...