Gå til innhold

Corsair SSD Force Series™ 3, 120GB fremdeles en problem disk?

j0achim

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Føler at disken til 1295,- er den rette prisen, dog jeg googlet denne disken og den var helt klart en problem disk, da Corsair tidligere i sommer tilbake kalte alle diskene pga SW og HW problemer. (Kommer flere hundre treff om dette).

Men har ikke funnet noe ny info om dette, er det noen som vet om dette er fremdeles tilfelle. Ønsker å oppgradere min nåværende SSD med en Sandforce SSD. Og neste hakk opp blir en Kindston HyperX. Ikke mange kronene for oppgraderingen, men så blir det slik "aah den koster jo bare 300 mer, oi en annen del som er "kongen" som også bare er 300 ekstra" og fort kom maskinen på 2000,- ekstra. Og benchmarks av disken er helt klart gode. Så om den er friske meldt ønsker jeg helt klart å gå for Corsair sin disk, og utifra det jeg leser scorer Corsair meget høyt på kunde support som er også en + i boken.

Forøvrig en lik til disken her.

Endret av j0achim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville heller anbefalt Crucial m4 SSD 2,5" 128GB SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 415MB/175MB/s

Selv om den er litt dyrere og gir litt mindre ytelse, er det nok verdt prisen.

Men for all del, du må jo bare prøve å bestille sandforce, er jo mindre sansynlig etter du oppdater firmwaren, men bare det om du er uheldig er ikke det så gøy å få trøblete SSD disk der du må sende tilbake til nettbutikk å vente 2 uker på ny SSD.

Så kjøp kun i butikk/med vareutlevering og styr unna amentio/datakjeden.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Dessverre er det er det kun 2 databutikker i Bergen og begge er Datakjeden, som skal sies er svin dyr å kjøpe deler over disk. Det finnes en og en annen data butikk her og der, men de er igjen anda dyrere enn Datakjeden.

Nå er det mange år siden jeg har vært borti deler som har vært defekt, men når jeg sist gang hadde et problem fikset det seg "fort" med Komplett.

Ny SSD var egentlig mest fordi jeg ønsker å kjøpe en SSD til laptop, og all hypen rundt Sandforce interesserer meg, tanken er å slå 2 fluer i en smekk, da jeg sitter med en 80Gb 2nd Gen Intel SSD disk som fremdeles ligger høyt på listen i iops tester. For min stasjonære pc blir 80Gb litt lite selv som system disk, tanken er 120Gb system disk og 80Gb i Laptop. samt jeg får testet Sandforce :)

Har lest at mange sier at Crucial m4 skal være en super disk, men tror jeg faller på Corsair denne gangen. (typisk at jeg skal få smake ris på baken av valget senere :cool: )

Endret av j0achim
Lenke til kommentar

Hei

Jeg kan melde om at det fortsatt er problemer med denne disken.

En av mine arbeidskollegaer har hatt denne disken en stund. Har også fått byttet tilbake

etter at corsair dro inn en god del, men han opplever fortsatt problemer og hdd'en er fortsatt ubrukelig.

Jeg har nå hatt disken i fem dager. Har ikke opplevd noen problemer ennå utenom at hdd'en ligger på 120C i idle...

Selv skal jeg prøve å få den bytta ut med en GT-versjon ettersom denne ikke har noen problemer.

Brooner

Lenke til kommentar

Fikk min montert fredag, etter mye frem og tilbake, aktiverte AHCI i bios reinstallering av maskin.

Og problemene flommet på, maskin hang seg uten noen forrvarsel eller uten at den ga noen indikasjoner på hva som var gale. Jeg kjørte da noen spill fra en HDD som var montert i maskinen. Etter masse frem og tilbake tenkte jeg å kopiere spill fra HDD over til SSD, og problemene forsvant med en gang.

Jeg oppgraderte forøvrig Firmware i den selv om jeg kunne ikke si med sikkerhet at SSD hadde noe med problemene å gjøre.

Er det slik at en "none" system disk må også helst reformateres når en går fra ide-mode til AHCI mode? Maskin låser seg helt når jeg jobber for mye med HDD, som stod i maskin fra før men dog i ide-mode (nå AHCI).

Endret av j0achim
Lenke til kommentar

At HDD har vært brukt i IDE mode tidligere har ingen relevans så lenge du ikke booter på den.

(du ville kanksje ikke få bootet uten en register tweak)

Hvis du fikk SSD-en med fw 1.3 eller eldre er det helt klart en sammenheng mellom oppgradering av firmware og stabilitet.

(1.3 og eldre har store problemer)

Jeg vil foreslå at du legger inn LPM fixen uansett. (dersom du har Intel basert PC)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...