Gå til innhold

[Løst] Tjene penger på nettet.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har lite lite råd atm. Selv om jeg har jobb og skole skulle jeg gjerne hatt noe mer penger. Er det noen lette måter å tjene raske, sikre penger på nettet?

Engelsken min er fin. Kan snakke med minimale feil..

Kan bruke word, excel osv. Aner ikke hva som kreves for slike "jobber".

Snakker ikke mye penger, men bare sånn at jeg har litt "ekstra" på en måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg trur det nok kan være vanskelig å finne gode jobber på internett (då det er mange om beinet). Dei fleste "jobbane" på internett er i form av klikking på reklamelinker. Det finnes mange slike tjenester der du kan registrere deg og ved å klikke på reklame så genererer du poeng som igjen fører til at du får betalt. Men godt betalt er det ikkje, dette er nok "jobber" som er meir attraktive for folk som bur i land med lave lønninger.

Alternativet er å gjere det omvendt, lage ei heimeside eller blogg der du har reklame slik at du får betalt per person som besøker din side.

Dersom du treng penger (og ikkje berre litt lommerusk) så anbefaler eg deg å sjå om du finner ein vanlig deltidsjobb. Dersom du er stødig i engelsk og kan bruke dei vanligaste kontorprogramma så kan det kanskje være aktuellt å søke på jobber som sekretær eller liknande kontorjobb?

Det går ikkje så mykje raskare å tjene penger på internett då dei fleste sidene oppererer med minimumsgrenser av poeng som du må tjene før du får utbetalt.

Eventuellt kan du ta deg nokre strøjobber dersom du berre vil ha litt ekstra penger. I desse tider er det kanskje mange personer og kanskje også eldre som skulle hatt hjelp til å skifte dekk på bilen, måke snø, osv. Her kan du tjene ein god del utan å skatte for det. Frå skatteetaten sine sider:

Skattefrie småjobber

Hva betaler du ikke skatt av?

- lønnsinntekt inntil kr 1 000 fra en arbeidsgiver (du kan ha flere arbeidsgivere pr år og tjene inntil kr 1 000 fra hver)

- lønnsinntekt inntil kr 4 000 hvis du jobber i arbeidsgivers hjem (eks barnepass, plenklipping, snømåking)

Lite forbehold på at det nok også er ei øvre grense på kor mykje du kan tjene på slike småjobber før du likevell må betale skatt.

Lenke til kommentar

Takk for svaret :)

Jeg har jobb utenom skole og jeg syns dette er mer enn nok for å være helt ærlig.

Har sett litt på AdSense men da må jeg jo igjen ha folk som besøker siden / sidene mine og klikker på reklamene. Jeg regner med at dette er en tidskrevende prosess som er veldig vanskelig å lyktes med.

Tingen var at jeg kunne tenke meg å ha noe å gjøre mens jeg sitter på pcen de tidene jeg har fri i uken / helger.

Lenke til kommentar

Det er mykje jobb for lite betaling med å trykke på reklamelinker. Er vel kina som er flinkast på akkurat dette der dei ansetter billeg arbeidskraft som sitter på fleire maskiner samtidig og klikker heile dagen.

Eit anna alternativ er dersom du speler spel så kanskje du kan bli ein såkalt "gold farmer" der du selger in-game valutta eller eventuellt spelerkontoer. Det finnes enkelte personer ute i den vide verda som heller vil kjøpe ein spelerkonto der nokon har gjort arbeidet med å låse opp alt i staden for å gjere dette arbeidet sjølv.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Har du webcam?

Er mange menn der ute som kan gi deg fine ting om du viser dem litt av deg på skype. Kontantkort, røyk, kasse urge, spotifykort.. etc.

Eneste måten å tjene noe på nett.

Slutt å lure deg selv

Har fått noen fine råd både i denne posten og på melding fra andre brukere. Tror nok ikke du har nok erfaring på dette området. Kanskje du har på det du selv nemner, men det skal ikke jeg blande meg inn i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...