Nimrad Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Jeg har tenkt å kjøpe ny TV etterhvert og er på utkikk etter ca 50" 3DTV ikke så veldig mye over 10 000,- Når er beste tidspunkt å kjøpe på? Jeg er nok litt kresen på 3D-kvaliteten og kan gjerne vente 3-4 måneder om det kommer noen nye bra modeller med bedre 3D-kvalitet. TV-en kommer til å bli brukt sammen med en PC, PS3 og litt TV-kanaler. Den kommer bare til å bli matet med full HD-signal. edit: Smart-TV, youtube-funksjoner, DLNA-server og alt slikt er totalt uinteressant for min del. Jeg trenger i hovedsak bare en på-knapp, masse HDMI-innganger og helst en standard digital utgang for lyd som kan rute lyden fra den HDMI-inngangen jeg bruker. Det vil si, jeg har et høyttalersett hvor vil ha optisk lyd fra TV-en(fra PS3-en og viasat-dekodere) og mini-jack fra PC-en. Endret 24. oktober 2011 av Nimrad Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Anbefaler at du venter til 2015. Da får du TV-er med 4K-oppløsning til en ok pris. Kan du vente enda lenger kan det være lurt å ha litt is i magen. Tipper TV-er med OLED, 4K og godt fungerende brilleløs 3D-teknologi er å vente i alle fall i løpet av dette tiåret. Lykke til. 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2011 Det blir nok neste TV igjen, setter pris på seriøse svar. Ny TV haster ikke og jeg vil gjerne kjøpe på best tidspunkt mulig max ventetid 4 mnd. Skjønner jo så klart at jeg kan bare vente og vente og det alltid blir bedre, men det finnes vel kanskje rykter for neste generasjons TV-er og når de kommer? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Hvis du venter til år 2040 vil du trolig kunne kjøpe noe som rett og slett ikke er funnet opp enda! Det kommer alltid noe bedre til neste år. Du må finne ut når du skal ha ny tv og kjøpe den beste i prisklassen du har bestemt deg for. Hvis du hele tiden skal sjekke hva som kommer i neste runde får du ganske enkelt aldri kjøpt noen som helst. Hva skal du eksempelvis med 4K når den høyeste oppløsningen er 1080P? Med 4K oppløsning vil eksempelvis vanlige tv sendinger se helt grusomme ut. Oled vil muligens dukke opp på markedet etter hvert, men ingen produsenter har enda ikke klart å gjøre noe med systemets korte levetid(5-6000timer). I tillegg er det svært vanskelig å bygge store Oled paneler. Hvis du allikevel skulle lande på en av dagens tv-er og det er den beste 3D kvaliteten du er ute etter så er nok Panasonic VT30 det beste valget. Plasma er det raskeste systemet når det kommer til spill. Etter at LED dundret inn på markedet har input lag på LCD skjermer gått rett i taket. Altså den tiden det tar fra du trykker på kontrollen til det faktisk skjer på skjermen. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Jeg har tenkt å kjøpe ny TV etterhvert og er på utkikk etter ca 50" 3DTV ikke så veldig mye over 10 000,- Når er beste tidspunkt å kjøpe på? Jeg er nok litt kresen på 3D-kvaliteten og kan gjerne vente 3-4 måneder om det kommer noen nye bra modeller med bedre 3D-kvalitet. TV-en kommer til å bli brukt sammen med en PC, PS3 og litt TV-kanaler. Den kommer bare til å bli matet med full HD-signal. edit: Smart-TV, youtube-funksjoner, DLNA-server og alt slikt er totalt uinteressant for min del. Jeg trenger i hovedsak bare en på-knapp, masse HDMI-innganger og helst en standard digital utgang for lyd som kan rute lyden fra den HDMI-inngangen jeg bruker. Det vil si, jeg har et høyttalersett hvor vil ha optisk lyd fra TV-en(fra PS3-en og viasat-dekodere) og mini-jack fra PC-en. Valget er ganske enkelt egentlig, det beste 3D tv i fjor og i år er Panasonic sin VT30 serie. 50" utgaven av denne har krabbet helt ned til 13.495,- Jeg ville ventet til januar salget å sett hva Panasonic 50VT30Y koster da, er godt mulig den vil nærme seg overkant av 10 lapper ganske fort iløpet av ny året. Nye skjermer begynner å komme utover sommeren og høsten.....men da vil igjen prisene være på topp og du må vente mange mnd før prisene nærmer seg det du har tenkt deg her. Jeg ville slått til på denne fra Panasonic så fort den nærmer seg en pris du er komfertabel med...følg med på Elkjøp sine nettsider hver søndag da dem har til tider noe SYKE tilbud da. Komplett har også helge tilbud du burde følge med på. Men kjøper du dette tv idag så er det helt klart verdt pengene...det er tross alt muligens verdens beste tv i 2011. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå