Nimrad Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Jeg har prøvd å google litt og har funnet litt info. Kindle Touch 3G er jeg meget interessert i å skaffe meg etter tilfeldigvis og ha sett en Kindle på et utested her(for en skjerm!). Jeg skal en tur til Filippinene helt i slutten av november. Da skal jeg blant annet innom Manila som har verdens nest største kjøpesenter. Men samtidig skal jeg mellomlande i London. Tror dere det blir mulig å få tak i en Kindle Touch 3G på flyplassen i London? Hvordan fungerer 3G-systemet til Amazon egentlig? Etter det jeg ser skal det være "fri bruk" i hele verden. Jeg blir jo litt skeptisk på om jeg kommer til å ha fri bruk på livstid i Norge, så lurer litt på om jeg bare kan sette i et norsk SIM-kort i denne? Lenke til kommentar
;_; Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Har bare vært innom Gatwick flyplass i London, der kjøpte jeg en Kindle (3. generasjon), ser ikke hvorfor de ikke også skal føre de nye modellene. Ang. 3G, så trenger du ingen SIM-kort, sålenge det er 3G dekning har du gratis 3G. Personlig har jeg ikke behov dette, så jeg valgte å kjøpe den modellen uten. 3G dekning Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Kindle touch selges foreløpig kun i USA, den er vel så vidt jeg vet ikke sluppet i UK ennå. Jeg ville ikke satset på at den var tilgjengelig i UK i slutten av november. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2011 Kindle touch selges foreløpig kun i USA, den er vel så vidt jeg vet ikke sluppet i UK ennå. Jeg ville ikke satset på at den var tilgjengelig i UK i slutten av november. Arh, kjipt. Kanskje det må bli på hjemturen eller i Manila. Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Ser nå at lansering er 21. november i USA, så jeg tror ikke den blir tilgjengelig internasjonalt før etter nyttår. Når det er sagt så får du versjonen uten touch allerede nå, dersom det i det hele tatt er aktuelt. Jeg har hatt lesebrett med touch, og min personlige erfaring er at det er kjipern å måtte tørke av den skjermen i ett sett, spesielt tatt i betraktning at e-ink-skjermer er ganske sårbare for trykkskader. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 Okey, ikke så farli med touch, nei. Jeg får se hva det blir. Tenkte helst på str og pris jeg og så vil jeg gjerne ha 3G. Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 3G er helt gull hvis man plutselig må ha en bok, men jeg har fremdeles ikke brukt 3G på min Kindle (den med tastatur). Jeg har alltid flere uleste bøker liggende på brettet uansett. Den uten touch og 3G koster mindre iallfall. Tafsa litt på den da jeg var i Edinburgh og jeg må si at jeg virkelig foretrekker sideskiftknapper framfor å måtte skifte side direkte på skjermen. Uansett så er det en smakssak. De bør ha den uten touch på flyplasser eller i diverse elektrobutikker sånn at du kan få kjent litt på hvordan ergonomien er og hva du foretrekker selv. Og uansett hva det blir til, sørg for å skaffe et skikkelig cover til den. Myke covere er ikke verd det i det hele tatt, for skjermene til Kindle tåler veldig lite press. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Akkurat fått Kindle 4 selv (uten touch) via familie i frankrike. Mye i bruk av både kona, meg og eldstesønn. Den bare fungerer Også bestilt meg et greit cover fra ebay, ca 70,- inludert frakt. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 Ser ut som om det blir en Kindle Keyboard 3G, dekning i Manila og London. Viste seg forresten når jeg så på billetten at jeg skulle fly til Frankfuhrt i stedet for London på vei ned. Får jeg tar i Keyboard 3G-en der mon tro? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå